Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@23:52:43 GMT

مطالعات کلوت گردی و کویرگردی روستای کریم آباد کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۵۷۲/مطالعات_کلوت_گردی_و_کویرگردی_روستای_کریم_آباد_کلید_خورد

مطالعات کلوت گردی و کویرگردی روستای کریم آباد کلید خورد

رشتخوار -دهیارکریم آبادرشتخوار گفت: مطالعات گردشگری روستای کریم آباد رشتخوار در حوزه کلوت گردی وحتی کویرگردی کلید خورد.

حسن غلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: با مساعدت مدیر کل میراث فرهنگی و دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی به کریم آباد رشتخوار ضمن این که اولین اقامتگاه بومی گردی در کریم آباد رشتخوار راه اندازی می شود کار مطالعاتی کلوت گردی و کویرگردی این روستا تاریخی برای اولین بار در شهرستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این که راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی، یکی از طرح های میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق دارای چشم اندازها و جاذبه های طبیعی و تاریخی است اظهار داشت :روستای تاریخی کریم آباد دارای یک قلعه تاریخی است که در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده و هر ساله محل رجوع گردشگران داخلی و سطح کشور خصوصا در فصل بهار و تابستان است.

غلامی با ذکر این که هدف از توسعه بوم گردی و طبیعت گردی و ایجاد شغل ودرآمد برای اهالی بومی و محلی است اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف توسعه گردشگری روستایی و اماکن اقامتی بومی و محلی، توسعه صنایع‌دستی روستایی، فروش محصولات کشاورزی، همچنین معرفی فرهنگ غذایی، جاذبه‌های ناملموس و معنوی روستایی چندی است در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرارگرفته است.

وی گفت: مجموعه قلعه تاریخی کریم آباد یکی از مناطق دیدنی روستا است که درحوزه بومگردی وگردشگری می تواند اشتغال ایجاد کند.
وی با ذکر این که خشکسالی ها، رویکرد اشتغال را در روستاهای شهرستان رشتخوارتغییر داده، افزود. با امضا دوتفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید وکمیته امداد امام خمینی ره و اخذ وام اشتغالزایی، برای روستای بدون بیکار گام بزرگی در حال انجام است.
دهیارکریم آباد گفت: اقتصاد این روستا بر پایه دامداری و کشاورزی استوار بوده اما خشکسالی‌های پی در پی در منطقه، رویکرد اشتغال در کریم آبادرا تا حدودی دستخوش تغییرات قرار داده است.
غلامی وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با ایجاد و گسترش صنایع به این روستاکمک کنیم، اظهار کرد: ایجاد ناحیه صنعتی گلخانه کشت الووراو استقرار صنایع در روستا کمک زیادی به اشتغال پایدار برای مردم منطقه و بویژه جوانان روستاخواهد کرد.
وی ادامه داد: ایجاد واحدهای. کشت گل محمدی واحداث مزرعه الگویی کشت زعفران مکانیزه وایجاد استخر ذخیره آب جهت توسعه کشت زعفران به اشتغال بیشتر جوانان این روستا تاکنون کمک زیادی کرده است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۵۷۲/مطالعات_کلوت_گردی_و_کویرگردی_روستای_کریم_آباد_کلید_خورد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: