Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@06:16:35 GMT

دیدار رئیس بنیاد شهید با خانواده شهید کمال کورسل

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۰۱۸۹۵/دیدار_رئیس_بنیاد_شهید_با_خانواده_شهید_کمال_کورسل

دیدار رئیس بنیاد شهید با خانواده شهید کمال کورسل

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه شهید کورسل از فرزندان انقلاب اسلامی ایران است گفت: آن شهید بزرگوار به ندای امام(ره) لبیک گفت و در این مسیر به شهادت رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی،نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز سه‌شنبه 31 مردادماه در دیدار با خانواده شهید «کمال کورسل»، ضمن خیرمقدم برای حضور پدر و مادر این شهید دفاع مقدس در ایران گفت: شما عزیزان پس از 30 سال به زیارت شهدایی آمدید که یکی از آن‌ها فرزند بزرگوار خود شماست و در واقع اکنون در وطن خود هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استکبار جهانی و دشمنان اسلام همواره سعی داشته‌اند که بین مسلمانان در کشورهای مختلف فاصله بیاندازند تا بتوانند بر آن‌ها مسلط شوند و در همین راستا رژیم صهیونیستی را در بین کشورهای اسلامی تشکیل دادند تا از آن به‌عنوان پایگاهی برای ضربه زدن ‌به کشورهای اسلامی استفاده کنند و متأسفانه در این‌ بین برخی کشورهای اسلامی نیز با آن‌ها همراهی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امام خمینی(ره) از ابتدای مبارزاتش علیه رژیم صهیونیستی اعلام موضع کرد و افزود: ایشان همواره این رژیم را عامل استکبار معرفی می‌کردند و علیه آن صحبت می‌کردند. پس از پیروزی انقلاب نیز در نخستین اقدام سفارت رژیم صهیونیستی در ایران تعطیل و به‌جای آن سفارت کشور فلسطین تأسیس شد و مبارزه با این رژیم تا امروز ادامه داشته است.

معاون رئیس جمهوری افزود: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره توطئه‌های مختلفی را علیه کشورمان ایجاد کرد که در نهایت منجر به 8 سال جنگ تحمیلی شد. در این سال‌ها مردم کشور ما در مقابل دشمنی قرار گرفتند که مورد حمایت تمام دنیا بود، اما با فداکاری و ایثارگری بر این دشمن پیروز شدند. در این بین تنها حمایتی که از انقلاب اسلامی ایران می‌شد، حمایت مردمی از کشورهای دیگر بود و جوان‌هایی که پیام امام خمینی(ره) را شنیده بودند، از کشورهای مختلف به ایران آمدند و لباس رزم بر تن کردند و همراه با سایر رزمندگان در برابر ظلم جنگیدند که یکی از این عزیزان فرزند گران‌قدر شما، شهید «کمال کورسل» بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه شهید کورسل از فرزندان انقلاب اسلامی ایران است ادامه داد: آن شهید بزرگوار به ندای امام راحل لبیک گفت و در این مسیر به شهادت رسید و آن شهید و تمام شهیدانی که از کشورهای دیگر در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، حق بزرگی بر گردن همه ما دارند. رهبر معظم انقلاب همواره تأکید داشته‌اند که نسبت به خانواده این عزیزان توجه ویژه داشته باشیم و ما خود را مدیون شما می‌دانیم و امیدواریم شما نیز به‌عنوان پیام‌رسان فرزند خود موفق باشید.

پدر شهید کمال کورسل نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: شهید کمال کورسل از زمانی که در فرانسه بود، ارادت ویژه‌ای به امام خمینی(ره) داشت. برادر این شهید نیز در حال حاضر در کشور آلمان زندگی می‌کند، اما از طریق جامعه المصطفی مشغول تحصیلات حوزوی است و علاقه دارد به ایران بیاید.

سید سهراب تاجگردون مدیرکل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌های خانواده شهید کورسل در زمان حضور یک‌هفته‌ای خود در ایران پرداخت و گفت: این عزیزان دو روز در شهر قم حضور داشتند که پس از حضور بر مزار فرزند شهید خود، به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار با علما پرداختند. سپس به شهر مشهد سفر کردند که در آنجا پس از زیارت امام رضا(ع) با جمعی از علمای این شهر دیدار کردند و در حال حاضر پس از این دیدار، بازدیدی از حسینیه جماران، حرم امام خمینی(ره) و موزه شهدا خواهند داشت.

شهید کورسل در فرانسه متولد شد و تا 15 سالگی مسیحی بود. در این زمان از طریق پدر به اسلام مشرف ‌شد و در سال 1362 به‌واسطه گوش دادن به ترجمه نوار سخنرانی‌های امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام آشنا و شیفته ایشان و راه امام ‌شد. شهید کورسل با حضور در دعاهای کمیل دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به امام علی(ع) علاقه‌مند و شیعه ‌شد و بلافاصله به ایران عزیمت و در مدرسه حجتیه مشغول تحصیلات حوزوی ‌شد. شهید کورسل در سال 1363 علی‌رغم تمام محدودیت‌های امنیتی که برای اعزام افراد غیر ایرانی وجود داشت، با اصرار فراوان از طریق لشکر بدر به جبهه رفت و در عملیات کربلای 3، کربلای 5، والفجر و مرصاد حضور داشت و در عملیات مرصاد به شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۸۹۵/دیدار_رئیس_بنیاد_شهید_با_خانواده_شهید_کمال_کورسل را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: