Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:59:46 GMT

تالاب قوپی باباعلی مهاباد احیا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۴۱۷/تالاب_قوپی_باباعلی_مهاباد_احیا_شد

تالاب قوپی باباعلی مهاباد احیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در این خصوص گفت: به سبب بارشهای بهاری ۳۰۰ هکتار ازتالاب قوپی باباعلی احیاء شده است.

فاروق سخنور افزود: بارشهای بهاری و پرآبی رودخانه مهاباد، نزدیک به ۳۰۰ هکتار از یک هزار و۲۰۰ هکتاری تالاب قوپی باباعلی را که در سالهای گذشته خشک شده بود احیاء کرده و هم اکنون میزبان پرندگان مهاجر است که در آن لانه گذاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین به سبب بارشهای بهاری وضعیت بخشی از تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد که در معرض خطر خشک شدگی قرار داشت در وضعیت بسیار مناسبی قرار گرفته است.

سخنور افزود: بی آبی تالابها به میزان بارندگی و تبخیر وابسته است و از اواخر ماههای مرداد و شهریور مشخص می شود که تا چه اندازه نیازمند آبرسانی هستند بنابراین لازم است که تدابیری برای مواجه با وضعیت کم آبی تالابها در فصل گرما اندیشیده شود.

وی در ادامه از تأمین حقابه تالابها در سه سناریوی پرآبی، کم آبی و میانسالی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دولت در راستای احیای تالابها اقدامات مهمی انجام داده است اما تا اجرای این طرح باید به تالابهای در معرض خشک شدگی توجه بیشتری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد اضافه کرد: مجموع حقابه های بیولوژیکی در نظر گرفته شده برای تالاب بین المللی کانی برازان و تالاب قوپی باباعلی ۲۱ میلیون متر مکعب است که با اجرایی شدن این طرح این دو تالاب بطور کامل احیا می شوند.

کد خبر 4300944

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۴۱۷/تالاب_قوپی_باباعلی_مهاباد_احیا_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: