Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:22:50 GMT

آنچه که درباره مریخ کوپتر 2 کیلویی باید بدانید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۷۶۵۲/آنچه_که_درباره_مریخ_کوپتر_۲_کیلویی_باید_بدانید

آنچه که درباره مریخ کوپتر 2 کیلویی باید بدانید

اصفهان- ایرنا- مریخ‌کوپتر یک بالگرد کوچک 2 کیلویی است که ناسا در حال برنامه ریزی برای پرتاب آن به فضا در سال 2020 میلادی است.

به گزارش ایرنا به نقل از کانال اطلاع رسانی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان، بالگرد (مریخ‌کوپتر) ناسا یک پرنده کوچک مستقل است و به احتمال این کاوشگر کوچک همراه تمام وسایل پژوهشی و تحقیقاتی خود در سال 2020 به سمت مریخ پرتاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایده این طرح در سال 2013 در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا مطرح شد که نتیجه سال ها پژوهش، آزمایش و ساخت یک بالگرد بسیار کوچک در حدود وزنی کمتر از 2 کیلوگرم است.
این بالگرد دارای تیغه های چرخشی است که بر خلاف جهت یکدیگر می چرخند و سرعت چرخش آنها سه هزار دور بر دقیقه است که 10 برابر سریعتر از سرعت چرخش تیغ ها بر روی زمین است.
این بالگرد همچنین دارای قابلیت های داخلی برای عملیات در مریخ است از جمله سلول های خورشیدی برای شارژ باتری های لیتیوم یون و یک روش برای گرم نگه داشتن آن در شب های سرد مریخ.
بیشترین ارتفاع بالگرد بر ‌روی زمین حدود 12 کیلومتر است اما چون اتمسقر مریخ یک درصد اتمسفر زمین است این بالگرد در ارتفاعی قرار می گیرد که معادل ارتفاع 30 کیلومتری زمین است.
این عملیات در مریخ تا زمان اتمام باتری انجام می شود و بعد از آن بالگرد بر روی سطح مناسبی فرود می آید تا شارژ شود و یک موضوع چالش انگیز، فاصله مریخ تا زمین و زمان ارسال فرکانس های رادیویی برای این وسیله بی سرنشین است.
این وسیله به همراه تمامی وسایل پژوهشی خود در سال 2020 به وسیله موشک اطلس 5 از پایگاه کیپ کاناورال به سمت مریخ پرتاب خواهد شد و در سال 2021 به مریخ خواهد رسید.
این گزارش از پایگاه اینترنتی ناسا www.nasa.gov ترجمه شده است.
ناسا (سازمان فضایی امریکا) تحقیقات و برنامه‌هایی را برای فراهم کردن زمینه سفر انسان به مریخ در دهه ۲۰۳۰ در دست اجرا دارد.
د/3011 / 1339

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۶۵۲/آنچه_که_درباره_مریخ_کوپتر_۲_کیلویی_باید_بدانید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: