Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@14:16:07 GMT

گاسپار: دروازه‌بان‌ های ایران متحول شده‌اند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۰۷۷۴۰/گاسپار_دروازه_بان_های_ایران_متحول_شده_اند

گاسپار: دروازه‌بان‌ های ایران متحول شده‌اند

مربی دروازه بانان تیم ملی فوتبال ایران گفت: دروازه بان های ایرانی بطور مداوم تمایل به یادگیری دارند و به شدت به کشورشان علاقه مند هستند.

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دن گاسپار کمک مربی دروازه بان های تیم ملی است که سابقه طولانی دارد و بیش از 35 سال است که با باشگاه ها و تیم های ملی در چهار قاره ی مختلف همکاری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاسپار می گوید که از نظر وی ایران پرشورترین طرفداران را دارد و نیز درباره ی دروازه بان های ایرانی می گوید که آنها بسیار فروتن بوده و همواره در پی یادگیری و ارتقا مهارت هایشان هستند و این بدان دلیل است که آنها به شدت به کشورشان علاقه مندند و با افتخار برای مملکتشان می جنگند.


* تیم ملی ایران بدون هیچ شکست و گل خورده ای به این مرحله رسیده است. شما این مسئله را چگونه ارزیابی می کنید؟


موفقیت ما در عدم دریافت گل (گل نخوردن) در بازی ها، نتیجه ی کار گروهی ما به عنوان یک تیم و نه تنها دروازه بان ها بوده است. همه ی این موارد از اردوهای آماده سازی در سطح جهانی که کارلوس کی روش اجرا می کرد آغاز شد. سپس برای دستیابی به بالاترین حد توانایی دروازه بان هایمان لازم است که هماهنگی مناسبی بین سرمربی و مربی دروازه بان ها وجود داشته باشد. این همان کاری ست که ما سعی می کنیم انجامش دهیم.


* کمی در مورد آماده سازی دروازه بان هایتان توضیح دهید.


من یه مثال برایتان می زنم: کارلوس کی روش معمولا تمرین های تهاجمی و تمام کننده می دهد و این موقعیت مناسبی برای کار کردن و تصحیح دروازه بان ها در موقعیت های سخت و واقعی است.


* شما دروازه بان های ایرانی را چگونه شناسایی و تحولاشان را چگونه ارزیابی می کنید؟


من معتقدم که دروازه بان های ایرانی سطح بالایی داشته و بسیار متحول شده اند. از نظر من این دروازه بان ها ورزشکارانی مصمم وخوب هستند که تکنیک خوبی هم دراند. از این گذشته، آنها اخلاق تمرینی خوبی هم از خودشان نشان داده اند. من برای ان کار ارزش بسیاری قائلم. من همیشه می گویم بهترین دروازه بان های دنیا همان هایی هستند که با من کار می کنند. این را هم به آنها می گویم "ما بهترین دفاع را در آسیا داریم و شماها بخشی از آن هستید! پس بیاید با هم در همان سطح کار کنیم!"


* بزرگترین نگرانیتان در تمرینات روزانه چیست؟


آماده ی بازی بودن به این معنا نیز هست که بتوانی در زمان مناسب بهترین تصمیم را بگیری. برای انجام این کار بسیار اهمیت دارد که مرتب روی توانایی های ذهنی و اعتماد به نفست کار کنیم. به نظر من بزرگترین و بالاترین ارزش یک دروازه بان در این است که بتواند زمانی که تحت فشار است، تصمیم خوبی بگیرد. اگر شما در یک باشگاه کار کنی می توانی به روش های مختلف روی این مسئله کار کنی چرا که زمان بیشتری داری اما در یک تیم ملی از آنجایی که زمان زیادی برای کار کردن با هم وجود ندارد ما بیشتر زمانمان را صرف تمرین های ذهنی می کنیم تا دروازه بان هایمان بتوانند در لحظات حساس مسابقات مان در بالاترین رده باشند.


* شما در بسیاری از کشورها و با خیلی از دروازه بان ها کار کرده اید. از دروازه بان های ایرانی چه چیزی یاد گرفتید؟


فروتنی و علاقه ی دائمی اشان برای ارتقا مهارت هایشان. من همیشه به خودم فشار وارد می کنم اما این فشار طوری است که مرا وادار می کند که بهتر شوم اما در واقع این همان چیزی است که باعث می شود روز به روز بهتر شوم و در جستجوی روش های خلاقانه ی تمرینی باشم. من از علاقه فراوان آنها به کشورشان و از اینکه آنها چگونه به جنگیدن برای میهنشان افتخار می کنند هم درس می گیرم.

تیم ملی ایران گاسپار (مربی)

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۷۴۰/گاسپار_دروازه_بان_های_ایران_متحول_شده_اند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: