Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:10:16 GMT

زنگ خطر تمایل کودکان آذربایجان غربی برای خرید اسباب‌بازی‌های خارجی+فیلم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۰۷۷۷۴/زنگ_خطر_تمایل_کودکان_آذربایجان_غربی_برای_خرید_اسباب_بازی_های_خارجی_فیلم

زنگ خطر تمایل کودکان آذربایجان غربی برای خرید اسباب‌بازی‌های خارجی+فیلم

نخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی از ۳۰ مردادماه تا ۵ شهریورماه در سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در حال برگزاری است و گزارش تسنیم از این نمایشگاه از به صدا درآمدن زنگ خطر بدلیل خرید روزافزون اسباب‌بازی غربی روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، روان‌شناسان کودک و محققان تربیتی معتقدند بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها با تقویت حواس، هوش و ادراکات کودکان به دنیای حال و آینده آن‌ها شکل می‌دهند و از همین رو اگر درست انتخاب و در دسترسشان گذاشته شود اثراتی سازنده خواهند داشت در غیر این صورت مخرب و زیان‌بار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین یا مربیان کودک و تربیتی می‌توانند با استفاده و بهره‌برداری از بازی کودکان را جهت زندگی اجتماعی مفید و کارآمد آماده نمایند و علاوه بر اینکه در جریان بازی کودک نیاز اساسی خود را برآورده می‌سازد بلکه می‌تواند مسیر رشد و تعالی خود را به‌راحتی و موفقیت ادامه دهد.

باید در نظر داشت که کودک در بازی تنها نیازهایی را که ذکر شده‌اند را برآورده نمی‌سازد بلکه کلیت نیازهای حسی-حرکتی کودک و به‌نوعی نیازهای روان‌شناختی کودک از طریق بازی برآورده می‌شود بنابراین کودک در بازی نوعی از زندگی اجتماعی را تجربه می‌کند که در آن تعیین‌کننده اصلی خود او بوده و می‌تواند روند و حرکت ارتباط را به‌صورتی تنظیم کند که نیاز دارد.

بازی نه تنها به کودک برای رفع نیازهای جسمی، رشد و تقویت اندام‌های او کمک می‌کند بلکه فرصتی به وجود می‌آورد تا کودک بتواند از نظر روانی نیز ارضاء شود و او از طریق بازی فشارهای درونی خود را به‌طور ناخودآگاه تخلیه نماید بنابراین کودک توسط بازی رفتار خود را متعادل می‌سازد.

بچه‌ها به‌وسیله اسباب‌بازی‌ها می‌توانند دنیای پیرامون خود را کشف کرده و مهارت‌هایی جدید و ضروری را در رابطه با زندگی بیاموزند و اسباب‌بازی ضمن آنکه سرگرمی خوبی برای بچه‌ها محسوب می‌شود بلکه نقش مهمی هم در زندگی و رشد کودک بازی می‌کند.

در راستای آشنایی و خرید خانواده‌ها و فرزندانشان با اسباب‌بازی‌ها، تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ها، انواع اسباب‌بازی‌ها و نحوه ساخت آن‌ها نخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی شهریورماه در سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برپاشده است.

این نمایشگاه از 30 مردادماه تا 5 شهریورماه ادامه دارد.

تمایل کودکان برای خرید اجناس خارجی زنگ خطری برای دولت

خبرنگار تسنیم در حین مصاحبه با کودکان حاضر در نمایشگاه در مورد تمایل آنان برای خرید اجناس داخلی و خارجی سؤال کرد که متأسفانه اغلب کودکان برای خرید اسباب‌بازی‌ها و دیگر اجناس خارجی به سبب شکل و ظاهر شکیل تمایل بیشتری نشان دادند که می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان باشد.

اجناس خارجی در بازار کشورمان افزایش‌یافته است

فائزه آسایش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به هدف خود از شرکت در این نمایشگاه اظهار داشت: به‌عنوان گریمور در نخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی شرکت کردم و استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و کودکان از نمایشگاه شده است که نشان از محبوبیت نمایشگاه است.

وی با اشاره به وجود اجناس خارجی و داخلی در نمایشگاه خاطرنشان کرد: بیشتر وسایل و اسباب‌بازی‌هایی که در معرض دید و خرید عموم قرارگرفته است تولید خود شرکت‌کنندگان در نمایشگاه است.

آسایش با اشاره به تجهیزات به‌کار برده خود در گریموری بیان کرد: اغلب قلم‌موها و رنگ‌های خارجی مصرفی ما تولید خارج هستند و رنگ‌هایی که خریداری می‌کنیم برای پوست هیچ ضرری ندارد و حساسیتی ایجاد نمی‌کند و تاکنون مشابه داخلی این اجناس را در کشور مشاهده نکرده‌ام ازاین‌رو به اجناس خارجی روی می‌آوریم و امروزه اجناس خارجی در بازار داخل افزایش‌یافته است.

زنان ایرانی مستعد و هنرمند هستند

کارآفرین ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به هدف خود از شرکت در این نمایشگاه اظهار داشت: باهدف عرضه محصولات تولیدی خودم در این نمایشگاه شرکت کرده‌ام تا به همگان نشان دهیم که بانوان ایران اسلامی دارای استعداد هستند و می‌توانند هنر خود را در عرصه تولید به‌کار گیرند.

نوشین بیداردل بیان کرد: استقبال خانواده‌ها و فرزندانشان از تمامی غرفه‌ها بسیار خوب بوده است و غرفه ما نیز از این مهم سهمی دارد و به جرئت می‌توان گفت مردم اجناس داخلی را به اجناس خارجی ترجیح می‌دهند چرا که این تولیدات در داخل کشور انجام شده است.

خوابگاه 30 تخت خوابی برای حمایت از کودکان نیازمند در ارومیه راه‌اندازی شد

مسئول غرفه موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوانان ارومیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به حمایت این موسسه از کودکان و نوجوانان اظهار داشت: این موسسه سه دسته از کودکان بیمار، بد سرپرست و بی‌سرپرست خود را موردحمایت خود قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان نیازمند که برای استفاده از خدمات بهداشتی درمانی به شهر ارومیه مراجعه می‌کردند به سبب نبود امکانات و حمایت مالی اوقات خود را در حیات بیمارستان‌ها صرف می‌کردند که خوشبختانه با بهره برداری از خوابگاه 30 تخت خوابی موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان تا حدودی این مشکل برطرف شده است و هزینه ایاب و ذهاب، هزینه دارو و هزینه غذایی نیز بر عهده موسسه است.

مسئول غرفه موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوانان ارومیه گفت: خانه آرزوها یکی دیگر از اقدامات پسندیده این موسسه است که کودکان آرزوهای خود را در این صندوق جای می‌دهند و پنج شنبه نخست هر ماه ساعت 11 صبح این خانه آرزوها گشوده می‌شود و نیازشان برآورده می‌شود.

روزانه در کشورمان هزینه‌های هنگفتی صرف می‌شود که اغلبشان سودی برای کشور ندارد و این در حالی است که با صرف قسمتی از این هزینه‌ها آرزوهای بزرگ کودکان نیازمند را که جزئی از نیازهای معمولی ماست را برآورده کنیم.

گزارش و تصاویر: یوسف عباسی و علی آقایاری

انتهای پیام/

زنگ خطر تمایل کودکان آذربایجان غربی برای خرید اسباب‌بازی‌های خارجی+فیلمنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیهنخستین نمایشگاه کودک و اسباب‌بازی-ارومیه R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۷۷۴/زنگ_خطر_تمایل_کودکان_آذربایجان_غربی_برای_خرید_اسباب_بازی_های_خارجی_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: