Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@19:57:30 GMT

قیمت نفت در نیویورک کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۷۹۶۲/قیمت_نفت_در_نیویورک_کاهش_یافت

قیمت نفت در نیویورک کاهش یافت

نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک (‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت) ‏در معاملات بازار نیویورک کاهش یافت.

به گزارش  صدای ایران از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت (دابلیو. تی. آی) ‏‏در معاملات بازار نیویورک کاهش یافت.

بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات روز کاری پیشین نیویورک با ۷۰ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری قبل از آن، به ۷۸ دلار و ۷۰ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه اکتبر با ۳۲ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۷۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.
بعد از دو بار پیاپی افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در این هفته که در نتیجه آن بهای هر بشکه نفت به ۸۰ دلار نیز رسید، این بار و در پی تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بهای نفت در بازار‌های جهانی رو به کاهش گذاشت.

دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شد: «ما از کشور‌های منطقه خاورمیانه حمایت می‌کنیم. اگر حمایت طولانی مدت ما نباشد آن‌ها در امنیت نخواهند بود. با وجود این همین کشور‌ها همچنان تلاش می‌کنند که قیمت نفت را در بازار جهانی بالا ببرند. ما این رویکرد آن‌ها را به خاطر خواهیم سپرد.»

رئیس جمهور آمریکا افزود سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) که بر تعیین قیمت نفت در بازار جهانی انحصار دارد باید اکنون قیمت نفت را پایین آورد.

نمایندگان سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و شرکایش از جمله روسیه قرار است روز یکشنبه هفته آینده در الجزیره برای بررسی وضع بازار نفت و اصلاح توافقنامه محدودسازی تولید نفت که از اوایل سال 2017 به اجرا گذاشته شده است گردهم می‌آیند.

تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران که بعد از تصمیم دونالد ترامپ به خروج از توافقنامه هسته‌ای تهران با قدرت‌های جهان، دوباره اعمال می‌شوند قرار است در ماه نوامبر امسال به اجرا گذاشته شوند. آمریکا برای کاهش قیمت نفت در بازار جهانی در واقع به کمک متحد خود یعنی عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت در جهان، امید بسته است.

بر اساس اعلام کارشناسان شرکت انرجی اسپکتس، نشست روز یکشنبه ممکن است به افزایش تولید نفت بیانجامد. اما سئوالی که در این خصوص مطرح می‌شود اینکه چه کشور یا کشور‌هایی باید مسئولیت افزایش تولید نفت را بر دوش بکشند. این در حالی است که همه کارشناسان و تحلیگران مسائل انرژی و نفت بر این باورند که سطح کنونی تولید نفت در بازار جهانی برای میان مدت و دراز مدت کافی است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۹۶۲/قیمت_نفت_در_نیویورک_کاهش_یافت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: