Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@22:53:42 GMT

از دانشجویانی که شب زلزله در چادر ماندند تا مسئولینی که راحت خوابیدند!/ دانشجوجهادگران در صف اول کمک‌رسانی به هموطنان کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۰۹۲۷۹/از_دانشجویانی_که_شب_زلزله_در_چادر_ماندند_تا_مسئولینی_که_راحت_خوابیدند_دانشجوجهادگران_در_صف_اول_کمک_رسانی_به_هموطنان_کرمانشاهی

از دانشجویانی که شب زلزله در چادر ماندند تا مسئولینی که راحت خوابیدند!/ دانشجوجهادگران در صف اول کمک‌رسانی به هموطنان کرمانشاهی

«زلزله»؛ واژه‌ای که برای مردم ایران غریب نیست و همیشه با آوردن اسمش خاطرات نحس و اندوه باری یادآور همه می‌شود، خاطراتی که بعد از رودبار و بم و ... حالا به کرمانشاه رسید. گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-زینب امیدی، «زلزله»؛ واژه‌ای که برای مردم ایران غریب نیست و همیشه با آوردن اسمش خاطرات نحس و اندوه باری یادآور همه می‌شود، خاطراتی که بعد از رودبار و بم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حالا به کرمانشاه رسید. دیگر مقدمه چینی برایش کار بیهوده و عبثی است. از شب گذشته لحظه به لحظه مردم در حال چک کردن اخبار و آخرین آمار جان باختگان و آسیب دیدگان هستند. عده‌ای در لیست اسامی مجروحین به دنبال اقوام خود می‌گردند. همه پست می‌گذارند و می‌نویسند و تیتر می‌زنند که زلزله بار دیگر مردم ایران را داغ دار کرد.

صف بندی دانشگاه‌ها برای کمک رسانی به هموطنان کرمانشاهی

از شب گذشته که ابعاد گسترده فاجعه اطلاع رسانی شد و پس از نامه رهبر معظم انقلاب برای پای کار آمدن همه دستگاه‌ها و شتافتنشان برای کمک رسانی به مردم زلزله زده؛ همه ارگان‌ها و نهاد‌ها برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرده و به محل‌های حادثه دیده اعزام شدند. دانشگاه‌های بسیاری از سراسر کشور از شب گذشته با اعزام تیم‌های دانشجویی و یا اعلام آمادگی برای کمک رسانی به مردم کرمانشاه پای کار آمده اند.    گروه‌های جهادی برای بازسازی به مناطق زلزله زده رفتند
صلاح الدین قره‌تپه، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه نخستین کسی که در خصوص اوضاع استان کرمانشاه با خبرنگار ما صحبت می‌کند. او می‌گوید: شب گذشته پس از حادثه زلزله در کرمانشاه گروه‌های مختلف دانشجویی همچنین بسیج‌های دانشجویی با ما تماس گرفتند و کاملا به صورت خودجوش قبل از اینکه ما رسما بخواهیم اعزامی را انجام دهیم دوستان ما در دانشگاه‌های کرمانشاه ازجمله دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی کرمانشاه و شهرستان‌های آسیب دیده مثل قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد و... مشغول کمک‌رسانی به آسیب دیدگان شدند.

قره‌تپه ادامه داد: امداد رسانی دانشجویان فعلا در قالب امداد و نجات، کمک به بحث آواربرداری، نجات و اسکان آسیب‌دیدگان است. گروه‌های جهادی هم تمایل به کمک رسانی در مناطق را دارند، اما با پیگیری هایی که ما انجام دادیدم فعلا وضعیت در آنجا به گونه‌ای است که این امکان وجود ندارد.

وی در پایان اضافه کرد: ازدحام در مناطق آسیب دیده زیاد و وضعیت بغرنج شده است؛ اگر اوضاع کمی آرام شود گروه‌های جهادی هم برای بازسازی مناطق اعزام می‌شوند.

۵۶ نفر از دانشجویان دانشگاه رازی برای کمک رسانی راهی شدند
طارق کعب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی استان کرمانشاه نیزگفت: بعد از وقوع حادثه شب گذشته بسیج دانشجویی به سرعت به نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف استان مراجع کرده و آمادگی خود را در جهت امدادرسانی و کمک‌های انسان‌دوستانه اعلام کرد. همچنین اولین تیم کمکی شامل ۳۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه امروز در ساعت ۵ صبح و تیم دوم با ۲۶ نفر دانشجو در ساعت ۶ صبح اعزام شدند.
۱۰ گروه جهادی کهگیلویه و بویر احمد آمده اعزام به مناطق زلزه زده
مالک انوری‌پور معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گوید: ۱۰ گروه جهادی از دانشگاه‌های یاسوج، آزاد اسلامی واحدهای یاسوج، گچساران و دهدشت، علوم پزشکی یاسوج، فنی یاسوج، پیام نور یاسوج و دهدشت، دانشکده نفت و گاز گچساران و فرهنگیان یاسوج هم اکنون آماده اعزام می‌باشند. گروه‌های جهادی منتظر هماهنگی‌های لازم و اعلام نیاز برای اعزام هستند.

۳۰ دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه به یاری همشهریانشان رفتند
سعید مخدومی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه نیز خبر داد: پس از وقوع زمین لرزه در کرمانشاه، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ستاد کمک رسانی تشکیل داده و در حال ساماندهی نیرو است تا در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

مخدومی عنوان کرد: تا کنون حدود ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی برای کمک انسان‌دوستانه به مناطق زلزله زده به سرپل ذهاب اعزام شده و تعدادی نیز فردا ملحق می‌شوند. از دانشجویانی که توانایی امداد رسانی دارند و آموزش کمک‌های اولیه و دوره‌های هلال احمر و ... را دیده اند خواهشمند است به آیدی aryanveisi@ پیام دهند.  فرهاد رهبر: دانشگاه آزاد غرب کشور در آماده باش کامل باشد
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد نیز صبح امروز در نامه‌ای تاکید کرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی غرب کشور ضمن آماده‌باش کامل، امکانات موجود را در اختیار آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ قرار دهند.

اهواز، قزوین، مازندارن، بابل، شیراز و...
کمی آن طرف‌تر اهوازی‌ها نیز اعلام آمادگی کردند. دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز (جندی شاپور) جهت کمک به زلزه زدگان اعلام آمادگی کردند. همچنین مهدی طرفی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفته: گروه جهادی مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز آمادگی خود را برای حضور در مناطق زلزله زده و امدادرسانی به مردم عزیزمان را اعلام می‌کند.

طرفی در ادامه گفت: این اعلام آمادگی صرفا جهت این ایام نیست؛ بلکه در زمان و روز‌های آینده علاوه بر کمک‌های امدادی، فعالیت هایی همچون جمع آوری کمک‌های مردمی و مشخصا دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید چمران جهت رساندن به مردم عزیز و آسیب دیده در درست اقدام خواهد بود.

دانشگاه‌های استان قزوین هم ضمن ابراز همدردی با هموطنان مصیبت دیده در زلزله طبق گفته مهدی برزگر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اعلام آمادگی کرده اند. مسئولین گروه‌های جهادی دانشگاه‌های استان قزوین غرب کشور آمادگی خود را جهت کمک رسانی به هموطنان عزیزمان در استان کرمانشاه بیان کردند و در صورت نیاز و اعلام مسئولین این اعزام‌ها جهت یاری آسب دیدگان صورت خواهد گرفت.
همچنین بسیج دانشجویی استان مازندران طی پیامی آمادگی اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی این استان را برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده اعلام کرده است. تمام ظرفیت‌های گروه‌های امدادی و جهادی به منظور کمک و امدادرسانی به آن مناطق زلزله زده آماده هستند.

مهدی پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز می‌گوید: با توجه به گذراندن یک دوره طب رزم و فعالیت‌های مختلف جهادی دانشجویان برادر و خواهر گروه جهادی بسیج دانشجویی آمادگی کامل دارد تا به همراه عموم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل در مناطق زلزله‌‍زده غرب کشور حضور یابد. جهادگران برادر و خواهر ما توانایی دارند تا با کمک‌های اولیه و ثانویه پزشکی به مردم زلزله زده امدادرسانی کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی این دانشگاه را برای امداد رسانی و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به حادثه‌دیدگان اعلام کرد.  علی بهادر همچنین با تاکید بر وجود آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پذیرش مصدومان این حادثه و ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، از تمام کارکنان این دانشگاه به ویژه معاونت‌های بهداشت و درمان خواسته که آمادگی خود را برای کمک رسانی در صورت نیاز، حفظ کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تاکید کرده است که کمک‌های مادی و معنوی تمام کارکنان این دانشگاه و مردم نوع‌دوست ایران می‌تواند تسلا بخش خاطر خانواده‌های داغ‌دیده و آسیب‌دیده این واقعه باشد.

ساسان سالاری، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به وقوع زلزله در استان‌های مرزی غرب کشور و صدمات و آسب‌های ناشی از آن، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان آماده امداد رسانی به عزیزان غرب کشور هستند.

فضاهای ورزشی دانشگاه پیام نور جهت اسکان زلزله زدگان
علی اصغر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور آمادگی این دانشگاه را برای پشتیبانی و امداد رسانی به مردم حادثه دیده اعلام کرد و خواستار امداد رسانی فوری دانشگاه‌های پیام نور مناطق زلزله زده به مردم حادثه دیده شد.
وی بر لزوم بررسی سریع وضعیت مراکز و واحدهای دانشگاه در استان‌های حادثه دیده از سوی معاونت اداری، مالی و عمرانی و روسای دانشگاه‌های پیام نور استانهای کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و ایلام تاکید کرد و گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد فضای ورزشی دانشگاه را جهت اسکان هموطنان، خانواده‌های دانشگاهیان و سایر اقشار در اختیار این عزیزان قرار دهد.

مراکز درمانی و اورژانس اصفهان آماده پذیرش مصدومان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیزاز اعلام آمادگی مراکز درمانی و اورژانس اصفهان برای پذیرش مصدومان زلزله زده خبر داد و گفت: در سطح استان، کلیه پایگاه‌های اورژانس در حالت آماده باش کامل هستند و در این خصوص آمادگی لازم در پرسنل اورژانس وجود دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراکز آموزشی و درمانی و اورژانس استان برای کمک به کلیه آسیب دیدگان و حتّی سایر استان‌ها آمادگی کامل دارد و خدمات لازم را به این مراجعان ارائه خواهد کرد. برای تقویت امداد رسانی در استان‌های مرزی، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های مرکز اورژانس استان به استان کرمانشاه اعزام شدند.
۵۰ متخصص، پزشک و پرستار از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کرمانشاه اعزام می‌شوند

تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان متشکل از ۵۰ متخصص، پزشک و پرستار به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا دقایقی دیگر اعزام می‌شود.
کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت کمک به هموطنان زلزله‌دیده راس ساعت ۷ صبح امروز در این دانشگاه تشکیل و طبق آن با توجه به نیاز مناطق زلزله‌زده کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی تعیین شد.
تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، متشکل از یک نفر جراح مغز و اعصاب، ۲ متخصص طب اورژانس، ۲ متخصص ارتوپدی، یک متخصص بیهوشی، ۲۷ پرستار و کمک بهیار، ۱۴ تکنسین فوریت‌های پزشکی، یک نفر کارشناس بهداشت و یک نفر پشتیبان و تدارک برای امدادرسانی به مردم آسیب دیده تا دقایقی دیگر اعزام خواهند شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همچنین از اعزام سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.   بعضی روسای دانشگاه‌های ایلام شب زلزله راحت خوابیدند
ایلام هم جز استان هایی بود که زلزله را کامل احساس کرده بود و دانشجویان را با رعب و وحشت مواجه کرده بود. رضا عباسی‌رودی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام می‌گوید: شب گذشته به محض زمین لرزه‌ای که اتفاق افتاد بسیج دانشجویی علوم پزشکی ایلام و همچنین معاونت محترم فرهنگی دانشجویی دانشگاه دکتر جمیل صادقی فر فورا وارد عمل شده و دانشجویان را در محل‌های امن اسکان موقت دادند. چادرهایی برای دانشجویان در شب قبل فراهم شد و سیستم‌های گرمایشی و امکاناتی که مورد نیاز دانشجویان بود، آماده شد و از لحاظ غذایی و امکانات رفاهی نیز پشتیبانی لازم صورت گرفت.

وی ضمن تشکر از معاون فرهنگی این دانشگاه و با انتقاد از برخی رؤسای دانشگاه‌ها بیان کرد: از ارتباط‌هایی که با دانشگاه‌های دیگر گرفتیم متوجه شدیم بعضی از رؤسای دانشگاه‌های این استان به خاطر این که به کار دانشجویان رسیدگی نکنند گوشی‌های خود را خاموش کرده اند.

عباسی‌رودی افزود: دانشجویان با وجود اینکه در مضیقه اسکان، سیستم گرمایشی، پتو و... بودند مجبور شدند خود پیگیر کار‌ها شوند. معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه به همراه بسیج دانشجویی بلافاصله وارد عمل شدند و سعی کردند دانشجویان در بهترین وضعیت ممکن به سر ببرند.

در حال حاضر به شمار کسانی که عزم کمک رسانی به هموطنان عزیز کرمانشاهی خود را دارند افزوده می‌شود. خبرهای تکمیلی‌تر از بازتاب کمک رسانی‌های جامعه دانشگاهی به زلزله زدگان کرمانشاه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. خبرگزاری دانشجو ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار جان باختگان این حادثه تلخ برای بازماندگان از خدواند متعال صبر جزیل مسالت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۹۲۷۹/از_دانشجویانی_که_شب_زلزله_در_چادر_ماندند_تا_مسئولینی_که_راحت_خوابیدند_دانشجوجهادگران_در_صف_اول_کمک_رسانی_به_هموطنان_کرمانشاهی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: