Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@19:07:16 GMT

ورود بخش خصوصی به معادن امیدبخش در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۰۸۳۶/ورود_بخش_خصوصی_به_معادن_امیدبخش_در_مناطق_محروم

ورود بخش خصوصی به معادن امیدبخش در مناطق محروم

‍‍‍‍‍‍

رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو از واگذاری 200 محدوده امیدبخش معدنی در مناطق محروم از فردا یکشنبه به بخش خصوصی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهدی کرباسیان در گفتگوی 18:30 شبکه خبر با بیان اینکه اطلاعات 200 محدوده معدنی از فردا ساعت 10 صبح در سامانه کاداس قرار می گیرد، گفت: در 21 استان کشور معادن محدوده های امید بخش مشخص شده و 80 درصد سرمایه گذاری های اکتشاف در بخش خصوصی در مناطق محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: پس از عملیت مختلف شناسایی و اکتشاف معادن چنانچه بهره برداری معدنی مرقوم به صرفه باشد آنرا امید بخش می گویند. 
   او افزود: از 400 محدوده امید بخش شناسایی شده دو ماه پیش 15 محدوده به بخش خصوصی واگذار شد. بنا داریم معادن متوسط و کوچک به بخش خصوصی واگذار شود. او افزود: از 272 هزار کیلومتر محدوده مدیریت مقدار 200 هزار کیلومتر به استان ها واگذار شد. رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو با بیان اینکه الان نقشه راه عملیاتی 4 ساله در مورد معادن آماده اجرا است، گفت: تلاش می کنیم جایگاه معدن را در اقتصاد کشور ارتقا دهیم. در دو سال گذشته از علاقمندی بخش خصوصی به رونق بخش معادن کوچک و متوسط استفاده می کنیم. کرباسیان گفت: اگر بتوانیم سرمایه های خصوصی داخلی و خارجی در حوزه معدن را جذب کنیم حدود 10 هزار نفر در معدن و حاشیه آن شامل کارخانه های تبدیل مواد معدنی به کالای مورد نظر اشتغال ایجاد خواهد شد. او افزود: تاکنون 22 درصد صادرات محصولات معدنی داشتیم. او اطلاعات بیشتری در مورد شرایط واگذاری معادن در محدوده امید بخش نداد.
 
 رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در ارتباط تلفنی با 18:30 گفت: در بخش معدن به جایی رسیدیم که آماده استفاده بیشتر از مداد معدنی هستیم.  بهرام شکوری افزود: تا کنون نقشه راهی برای رسیدن به هدف توسعه و سند چشم انداز 1404 یعنی قویترین قدرت اقتصادی منطقه
و افزایش تولید محصولات معدنی مانند آهن، روی، مس  نداشتیم. او گفت: قدم اول برای ارتقا و رسیدن به این هدف فعالیت حوزه اکتشاف است.  شکوری با تاکید بر اهلیت بخش خصوصی گفت: باید معادن را به کسانی واگذار کرد که هم توانایی دارند و هم سرمایه تا پروژه بهره برداری و اکتشاف ادامه یابد.  او افزود: از تبدیل کردن کاغذ قرارداد به کارخانه معدن فاصله زیادی است. در حوزه معادن بزرگ و کارخانجات به جای واگذاری معادن و کارخانه، مدیریت آن واگذار شده است. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۰۸۳۶/ورود_بخش_خصوصی_به_معادن_امیدبخش_در_مناطق_محروم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: