Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@17:20:21 GMT

رویکرد فعالیت‌های معدنی؛ آزاد دسازی پهنه‌های معدنی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۱۰۸۳۷/رویکرد_فعالیت_های_معدنی_آزاد_دسازی_پهنه_های_معدنی

رویکرد فعالیت‌های معدنی؛ آزاد دسازی پهنه‌های معدنی

در اجرای سیاست‌های توسعه و گسترش فعالیت‌های معدنی، آزادسازی ۱۹ پهنه‌های معدنی سراسر کشور پس از کسر مناطق امید بخش شناسایی شده، آزادسازی شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جعفر سرقینی معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت به شبکه اطلاع رسانی شاتا گفت:بررسی‌ها در زمینه فعالیت شاخص اکتشاف مواد معدنی نشان می‌دهد که بزرگترین اکتشافات سیستماتیک
رقم خورده و پهنه‌های معدنی در اختیار بهره برداران دولتی و خصوصی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعتف معدن وتجارت گفت: دولت تلاش کرده است زیرساخت‌های قانونی توسعه معادن را فراهم کند و آزاد سازی طرح‌های معدنی را با سرعت بیشتری به انجام رساند.
سرقینی گفت: تا پایان سال ۹۵ از ۱۲۷ پهنه معدنی آماده واگذاری، ۱۰۰ پهنه تاکنون واگذار شده است.
وی تصریح کرد:آزادسازی محدوده‌های بلاتکلیف برای اکتشافات معدنی، موجب شد تا ۱۲۷ پهنه با مساحت ۴۸۵ هزار کیلومتر مربع کشف شود که بخشی از عملیات اکتشافی اولیه با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور انجام شد.
معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت یادآور شد: همچنین ارایه مجوز به معدنکاران واقعی به کمک شورای عالی معادن نیز با شرایط بهتری انجام می‌شود.
سرقینی افزود: اکنون که دو سال از زمان آزاد سازی پهنه‌ها سپری شده، به یقین چند معدن بزرگ مقیاس فلزی برای کشور کشف خواهد شد و دستاورد مهمی خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:: یکی از دستاوردهای بخش معدن افزایش ۱. ۵ میلیارد تنی ذخیره قطعی فلزی جدید است و درعین حال ذخیره قطعی اکتشافی از سالهای دور حدود ۵۰ میلیارد تن ثبت شده بود.
امروزه اهد آزاد سازی بیش از ۸۰ درصد از پهنه‌های بلوکه شده برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی و سرمایه گذاریهای جدید معدنی کشور هستیم.

شفاف سازی در بخش معدن با راه اندازی سامانه کاداستر

«اسدالله کشاورز باحقیقت» مدیر کل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت:: شفاف سازی در بخش معدن با راه اندازی سامانه کاداستر معدنی محقق شد.
کشاورز افزود: هم اکنون ۱۲۸ پهنه اکتشافی به مساحت ۴۸۶ هزار کیلومترمربع در سطح کشور تعریف شده است که از این تعداد تاکنون ۱۰۴ پهنه به مساحت ۴۱۰ هزار کیلومترمربع به اشخاص حقوقی واگذار شده است.
وی تصریح کرد: با آغاز آزادسازی پهنه‌های معدنی و باز شدن کاداستر معدنی در زمان‌های مقرر افراد می‌توانند نسبت به ثبت محدوده‌های معدنی اقدام کنند.

صلاحیت مالی و فنی شرط واگذاری پهنه معدنی
حسین نکاحی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی هم بر این عقیده است که تن‌ها کسانی که دارای صلاحیت‌های مالی و فنی هستند می‌توانند امکان ثبت محدوده‌های معدنی را داشته باشند.
به گفته نکاحی؛ بدیهی است که با آزاد سازی محدوده‌های معدنی باید اشتغال زایی لازم حاصل شود.

افزایش ظرفیت‌های معدنی تا ۵۰ درصد وضع موجود

مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل ایمیدرو هم گفت:با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران در بخش معدن برای سرمایه گذاری، در صورت اکتشافات وسیع قادر خواهیم بود ظرفیت‌های معدنی را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.
به گفته کرباسیان؛ هم اکنون از میان پهنه اکتشاف ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع، حدود ۵۰ هزار کیلومتر مربع آن انتخاب شده و ۲۰۰ هزار کیلومتر بقیه را به به وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کردیم که می‌توانند آن‌ها را آزاد سازی نمایند که این کار در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۰۸۳۷/رویکرد_فعالیت_های_معدنی_آزاد_دسازی_پهنه_های_معدنی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: