Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@07:35:57 GMT

نظارت مستمر بر بازار از سوی اتاق اصناف گیلان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۱۱۵۶۲/نظارت_مستمر_بر_بازار_از_سوی_اتاق_اصناف_گیلان

نظارت مستمر بر بازار از سوی اتاق اصناف گیلان

سید ابراهیم سیدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس بخشنامه وزارت صنت، معدن و تجارت به غیر از پنج گروه کالایی مابقی خدمات و کالاها در اولویت سوم هستند؛ به این معنا که خود واحدهای صنفی موظفند با توجه به عرف و ضوابط و مقررات، قیمت را تهیه و در واحد صنفی خودشان درج کنند.
وی با بیان اینکه بازار رقابتی موجب تعدیل شدن قیمت ها می شود، افزود: با این وجود اتاق اصناف به همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات استان بر قیمت ها نظارت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام خرید های نوروزی و تمهیدات مقدمات جشن نوروز از سوی مردم ، گشت ها و نظارت های مشترک دستگاه های یاد شده از نیمه بهمن ماه آغاز شده و از اول اسفند ماه نظارت بر بازار تشدید یافته است.
به گفته سیدزاده ؛ در این طرح بر بیش از 50 نوع کالاو خدمات در قالب 21 گروه کالایی از جمله شیرینی فروشی ها، آجیل فروشی ها، قالی شویی ها ، لوازم خانگی ، دکوراسون منزل و مبلمان ، خیاطی ها ، فرودگاه و پایانه ها نظارت می شود.
وی خاطر نشان کرد:در صورت شکایت شهروندن و یا مواجهه با قیمت های غیر متعارف در گشت های مشترک ، بر قیمت گذاری آن واحدهای صنفی و یا خدمات ارائه شده از طریق اتحادیه کارشناسی و درصورت تخلف با متخلفان برخورد قانونی انجام می شود.
**کسب اطمینان از صحت کار قالیشویی ها
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از افراد سودجو بدون داشتن پروانه کسب و مجوز برای مدتی کوتاه جهت تقلب مغازه ای را به عنوان قالیشویی اجاره می کنند، تصریح کرد: این افراد دست به سرقت فرش ها می زنند و یا در شست و شوی فرش تقلب می کنند.
سیدزاده خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند برای اطمینان از معتبر بودن قالی شویی با اتاق اصناف هر شهرستان و در مرکز استان به شماره 33125444 تماس بگیرند و از صحت وجود قالی شویی مطمئن شوند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین شهروندان می توانند برای ارائه گزارش ها و شکایات خود علاوه بر اتاق اصناف با شماره 124 سامانه نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند.
7296 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۱۵۶۲/نظارت_مستمر_بر_بازار_از_سوی_اتاق_اصناف_گیلان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: