Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@15:31:26 GMT

سال 95 به سر رسید وعده های مسئولین به مقصد نرسید/گلایه های اهالی روستای حسین آباد از وعده های نافرجام

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۲۰۴۴۷/سال_۹۵_به_سر_رسید_وعده_های_مسئولین_به_مقصد_نرسید_گلایه_های_اهالی_روستای_حسین_آباد_از_وعده_های_نافرجام

سال 95 به سر رسید وعده های مسئولین به مقصد نرسید/گلایه های اهالی روستای حسین آباد از وعده های نافرجام

در پی عدم تحقق وعده و وعید های مسئولین آبفا روستایی شهرستان سروآباد در سال 95 مبنی بر ساماندهی انشعاب لوله کشی آب شرب روستای حسین آباد حنای دولتمردان نزد آنها دیگر رنگی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاورامانات، مسئولان به عنوان بازوهای اجرایی در مرحله عمل نشان می‌دهند که تا چه میزان به وعده های خود پایبند هستند و چقدر در واقع، عملگرایی را هدف خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری به سرانجام رسیدن این وعده ها و قول های داده شده را ابتدا به وجدان آگاه مردم و سپس به همت و غیرت مسئولان می سپاریم و در این اثنا رسالت رسانه ای خود را نیز برای مطالبه گری محفوظ می دانیم و همواره امیدوار بودیم که سال بعد سالی بای تحقق وعده ها و قول های داده شده مسئولان شهرستان به مردم سروآباد باشد.

در سال ۹۵ هر از گاهی مردم سروآباد شاهد وعده‌های سرمایه گذاری و رفع مشکلات مردم از سوی مسئولان در شهرستان بودند، وعده های که همچون برجام هیچگاه رنگ واقیعت به خود نگرفت.

در سال ۹۵ بیشتر از هر سالی وعده‌های مسئولان از اشتغالزایی تا حوزه فرهنگی و گردشگری و راه سازی در شهرستان گوش فلک را کَر کرد اما در عمل اینگونه اظهارات، وعده‌هایی بیش نبود.

روستای حسین آباد(بیه که ره) یا سه راه حزب الله از توابع شهرستان سروآباد یکی از نقاط استراتژیک و حائز اهمیت این شهرستان است که در 25 کیلومتری از سروآباد و 30 کیلومتری مریوان واقع شده است.این سه راهی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و همچنین منطقه ی توریستی و گردشگری اورامانات سروآباد را به شهرستان های مجاور مرتبط می کند.

اهالی این روستا همواره از نبود زیر ساخت های اصلی از جمله ناهمواری و چاله چوله های جاده اصلی وسط روستا (که ابتدای محور اصلی منطقه اورامانات که یک شهر و 10 روستا از آن فیض می برند و نیز محور اصلی و ارتباطی شهرستان پاوه در استان کردستان و دو شهر مریوان و سروآباد می باشد)، مدرسه فرسوده و نامناسب، کوچه پس کوچه هایی که چشم انتظار تکمیل طرح هادی و از همه مهمتر وضعیت نابسامان آب شرب و نبود انشعاب لوله کشی رنج می برند.

اوایل شهریور ماه 95 پس از به تصویر کشیدن وضعیت نابسامان و نبود آب لوله کشی این روستا طی گزارش و مصاحبه ای که خبرنگار ما با اهالی آن انجام داده بود با عکس العمل و وعده مسئولین آبفار شهرستان و فرمانداری در خصوص تخصیص ضرب العجل اعتبار 200 میلیون تومانی و تکمیل آن حداکثر تا پایان سال 95 مواجه شد که همین موضوع موجب خوشحالی مدیریت پایگاه خبری اورامانات و اهالی صبور این روستای استراتژیک در شهرستان سروآباد شد.

روستای حسین آباد همانگونه که گفته شد شاهراه اصلی ارتباطی نیز محسوب می شود و به دلیل موقعیت خاصی که دارد یک روستای مهاجر پذیر بوده به طوریکه طی دهه های اخیر تعداد خانوارهای ساکن این روستا به طور تقریبی از 20 خانوار به حدود 400 خانوار رسیده است.

با توجه به این شرایط زیر ساخت هایی مانند لوله کشی آب شرب و منبع آب روستایی آن برای همان تعداد خانوار دهه های پیشین انجام شده و در حال حاضر جوابگوی افزایش جمعیت و این تعداد خانوار را نداشته و هر خانوار روزانه یک الی دو ساعت آب لوله کشی دارند.

مردم این روستا که قناعت را به نهایت خود رسانده اند مشکلاتی مانند طرح هادی ناقص و جاده ی اصلی پر چاله و چوله و دیگر مشکلاتشان را فراموش کرده و تنها دغدغه ای که دارند پر کردن تانکر آب روی بامشان است.

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای حسین آباد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پس از موضع گیری مسئولین شهرستانی نسبت به گزارش قبلی و وعده های داده شده تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است گفت: ما در این روستا در این فصل از سال با توجه به نبود انشعاب مناسب از بی آبی رنج می بریم آنگاه مسئولین ما همچنان وعده های سرخرمن به ما می دهند.

عمر رحیمی افزود: ما دیگر با مسئولین شهرستانی کاری ندارم و اهالی این روستا از وعده های دروغین آنان به تنگ آمده اند و دیگر حنای آنان نزد ما رنگی ندارد.

وی ادامه داد: در این روستا هر کدام از ساکنین که آب نداشته باشند از پشت کنتور اصلی آبادی به سمت خانه خود لوله کشی کرده و این گونه بی نظمی ها باعث درگیری و آشوب در میان اهالی میشود.

وی همچنین مشکل نبود مدرسه مناسب و فرسوده را به عنوان یکی دیگر از مشکلات اصلی و زیر ساختی این روستا مطرح کرد و گفت: تکمیل و احداث مدرسه این روستا چندین سال است که به عنوان دغدغه اهالی این روستا بوده و بارها در برنامه دولت و خیرین قرار داده شده اما از وعده تا عمل فرسنگها فاصله داریم.

حال انتقادی که مردم روستای حسین آباد دارند از سیاسی کاریها و قبیله گرایی و عدم رسیدگی به مشکلات روستا میباشد این روستا هم بعنوان یک جز از کل نمود عینی وضعیت جاری شهرستان سروآباد میباشد

چرا کسانیکه دغدغه خدمت به مردم ندارند و نه توانایی و نه داشتن تعامل و دیپلماسی بالا نامزد انتخابات خطیری مانند شورا میشوند که بیشترین ضربه را به مردم میزنند مشکل دیگر دروغگویی و عوامفریبی می باشد چرا به مردم وعده های دروغ میدهند ؟ آیا مردم روستا نباید به مسئولان خود اعتماد داشته باشند؟

مهمترین درخواست و مشکل مردم از فرمانداری سروآباد و نماینده مردم شهرستان های سروآباد و مریوان دارند این است که چرا پس از مراجعات مکرر این اهلی به فرمانداری و اداره آفار و قول و وعده ساماندهی وضعیت آب لوله کشی آنان همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و هیچ اقدام جدی در این باره صورت نگرفته علارغم اینکه سال 95 قول حتمی تکمیل پروژه و تخصیص اعتبار آن به مردم داده شد و البته هیچکدام از مسئولان آبفا روستایی و فرمانداری هم پاسخگوی حل مشکلات مردم ضعیف و قشر روستایی شهرستان سروآباد نیستند و هیچوقت پاسخ حل مشکلات آنها را ندادند که البته این نقد بر نمایندگان مجلس نیز وارد است یکبار هم نشد با مسئولی وزارتخانه و یا در سطح استان جلسه ای اضطراری برای حل مشکل آب این روستا برگزار نمایند .

یکی از اهالی می گوید به انتخابات که نزدیک می شویم همه این افراد و مسئولین و نمایندگان به روستاها می آیند و وعده میدهند ولی همگی بعد از انتخابات کم حافظه میشوند .

اما اکنون که تنها چند روز به پایان دولت فعلی باقی مانده، دولت در اجرای وعده های خود ناتوان بوده و حال مردم روستا ی حسین آباد و مابقی روستاهای این شهرستان که دارای مشکلات اینچنینی بوده و با وعده های مسئولین زندگی خود را سپری می کنند باید از چه خدمات ارایه شده این دولت فعلی در انتخابات حمایت کنند کشیدن گاز یک نعمت بود و ما دست تمام مسئولان اداره گاز شهرستان میبوسیم ولی بسیاری از مشکلات از جمله آب، جاده، بیکاری و و ضعیت معیشتی مردم هنوز پابرجاست.

آیا لازم نیست دولت به محرومین و قشر ضعیف توجه ویژه داشته باشد؟ برگزاری نشست های سیاسی و همایش های میلیاردی آیا واجب تر است، یا حل مشکلات مناطق محروم ؟؟

امیدواریم فرمانداری و مسئولان دولتی واقعا به مشکلات شهرستان واقف شوند چه بسا عدم رسیدگی شما باعث مهاجرت همین مردم شهرستان و مشکلات حاشیه نشینی در اطراف کلانشهر ها خواهد شد که مستقیما دودش به چشم همگان میرود.

لینک اخبار مرتبط با این خبر که تا کنون پیگیری شده :

1- نگاهی به مشکلات آب شرب روستای حسین آباد(بیه کره) +تصاویر

2- جوابیه مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان سروآباد به خبر اخیر اورامانات

3- گزارش تصویری و فیلم از وضعیت آب روستای بیه که ره یا حسین آباد از زبان مردم این روستا

4- مدیر آبفاروستایی سروآباد: 200 میلیون تومان برای رفع مشکل آب شرب حسین آباد اختصاص یافت

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۴۴۷/سال_۹۵_به_سر_رسید_وعده_های_مسئولین_به_مقصد_نرسید_گلایه_های_اهالی_روستای_حسین_آباد_از_وعده_های_نافرجام را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: