Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:51:33 GMT

نمره عملکرد دانشگاه‌های خراسان رضوی در سال 96 چند است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۴۷۴۶/نمره_عملکرد_دانشگاه_های_خراسان_رضوی_در_سال_۹۶_چند_است

نمره عملکرد دانشگاه‌های خراسان رضوی در سال 96 چند است؟

‌مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و نهادهای علمی خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه دانشگاه‌های استان سال 96 در حوزه اقتصاد مقاومتی دستاورد ملموسی نداشته‌اند، اما می‌توان نمره قابل قبولی را به عملکرد آن‌ها در زمینه علمی، پژوهشی و حل معضلات اجتماعی نسبت به سال‌های‌ گذشته داد.

دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی با عضویت دانشگاه‌های بزرگ، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و با حمایت استانداری تشکیل شد و اکنون حدود سه سال از فعالیت آن می‌گذرد، اظهار کرد: در حال حاضر 13 دانشگاه در این شبکه عضو هستند و موسسات آموزش عالی غیردولتی خیام، سجاد و خراسان نیز تازه به عضویت  آن درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد هم‌افزایی فرهنگی و پژوهشی میان دانشگاه‌های استان، استفاده مشترک از امکانات فرهنگی و آزمایشگاه‌های یکدیگر، برقراری ارتباط نزدیک میان اساتید و دانشجویان و سیاست‌گذاری واحد و برگزاری جلسات مشترک جهت حل معضلات آن‌ها را می‌توان از جمله اهداف شکل‌گیری این شبکه دانست.

مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و نهادهای علمی خراسان رضوی با اشاره به عملکرد دانشگاه‌های خراسان رضوی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ما در کشور با برخی از معضلات بزرگی روبه‌رو هستیم که دانشگاه‌ها به تنهایی قادر به حل آن‌ها نیستند، لذا نیازمند سیاست‌گذاری و قانونگذاری در سطح کلان است. اما دانشگاه‌های خراسان رضوی با همکاری استانداری تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی استان و حل معضلات آن طی سال 96 انجام دادند.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: بسیاری از دانشگاه های خراسان رضوی براساس رده‌بندی‌های ملی جزو 10 دانشگاه اول کشور محسوب می‌شوند، همچنین در رنکینگ‌های بین‌المللی نیز دانشگاه‌های ما جزو 1000 دانشگاه برتر دنیا  هستند که تمام این آمارها نشان می‌دهد دانشگاه‌های استان نسبت به سال‌های گذشته از پیشرفت مطلوب‌تری برخوردار بوده که قطعا حاصل حمایت‌های استانداری از آن‌هاست.

وی ادامه داد: به رغم تمامی دستاوردهای علمی، پژوهشی و ارتقاء کیفیت آموزشی که دانشگاه‌ها طی سال گذشته برای استان به بار داشته‎اند اما متاسفانه آن‌ها هنوز در ارتباط با صنعت ضعیف هستند.

مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و نهادهای علمی خراسان رضوی اضافه کرد: در حقیقت باید گفت که شبکه جامع دانشگاه‌ها و نهادهای علمی خراسان رضوی دستاورد ملموسی در تحقق اقتصاد مقاومتی نداشته است و نمی‌توانیم نمره مطلوبی در این زمینه به خود بدهیم؛ اما با این وجود هر یک از دانشگاه‌های استان به صورت انفرادی تلاش کردند که در ورود این حوزه یابند.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به دستاوردهای این شبکه در سال 96، عنوان کرد: ایجاد وحدت رویه میان دانشگاه‌های استان و برگزاری جلسات منظم ماهانه برای رفع معضلات استان از دستاوردهای شبکه جامع دانشگاه‌ها است. هر یک از دانشگاه‌های عضو شبکه مامور به حل یکی از معضلات استان شده‌اند که این امر موجب می‌شود تا دانشگاه‌ها علاوه بر هم افزایی میان خود با جامعه نیز در ارتباط باشند. همچنین این شبکه  موجب شده که دانشگاه‌ها رقابت با یکدیگر را کنار بگذارند.

وی اضافه کرد: اعطا جایزه علمی رضوی به اساتید برجسته و نخبگان استان برای اولین بار در سال 96 همزمان با دهه مبارک فجر توسط این شبکه و با حمایت استانداری بنیان‌گذاری شد و مقرر شده که این مراسم هر سال برای اساتید و پژوهشگران برتر استان برگزار شود.

مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و نهادهای علمی خراسان رضوی یادآور شد: استانداری خراسان رضوی در این شبکه تلاش کرد که از طرح‌ها و پروژه‌های دانشگاهی حمایت کند تا دانشگاه‌ها از لاک آموزشی خود خارج شوند و وارد ارتباط با جامعه گردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۴۷۴۶/نمره_عملکرد_دانشگاه_های_خراسان_رضوی_در_سال_۹۶_چند_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: