Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@07:53:41 GMT

وقتی ترکیب طرح فرش ایرانی و نقاشی، ایتالیایی‌ها را مجذوب می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۴۸۲۹۱/وقتی_ترکیب_طرح_فرش_ایرانی_و_نقاشی_ایتالیایی_ها_را_مجذوب_می_کند

به گزارش خبرآنلاین، آکادمی بررا (Open Day) میزبان کارهای فاطمه احمدزاده هنرمند و نقاش ایرانی است. این نمایشگاه که طرح و نقش فرش ایرانی را در تابلوهای نقاشی به نمایش گذاشته با استقبال هنردوستان ایتالیایی مواجه شده است.

فاطمه احمدزاده که دانشجوی رشته دکوراتیو در میلان و طراح این ایده است در این خصوص می‌گوید: «من علاقه زیادی به ترکیب رنگ های مختلف در کارهای هنری و نقاشی دارم و به همین دلیل هم موضوع فرش ایرانی برایم ایده جذابی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع رنگ و نقوش ظریف در فرش ایرانی باعث شده به عنوان سمبلی از ایران در دنیا شناخته شود اما در دنیای مدرن امروز در دسته بندی های هنرهای سنتی و شرقی قرار گرفته. من سعی کردم در کارهای اخیرم این دسته‌بندی را از فضای سنتی و چارچوب خاصی که طراحی فرش دارد دورتر کنم و پلی تلفیقی میان فرش ایرانی و هنر معاصر برقرار کنم که در عصر مدرینته با سلایق امروز مردم همخوان باشد و ضمن حفظ هویت شرقی، مقبول نگاه غربی هم باشد.»

این هنرمند ایرانی که نهمین نمایشگاه خود را در میلان برگزار می‌کند همچنین از پیشینه این ایده می‌گوید: «اولین سالی که در آکادمی بررا مشغول به تحصیل بودم، استادمان از همه دانشجوها خواست موضوعی که از کشورمان برایشان جالب به نظر می آید را نقاشی کنند. در حالیکه اکثر همکلاسی های من سراغ پرچم کشورشان رفتند، من ایده فرش ایرانی به ذهنم رسید و سعی کردم ذهنی و خارج از اصول ثابت طراحی و اجرا کنم.»

این هنرمند ایرانی درباره سبک کار و جزئیاتش هم توضیحات بیشتری می‌دهد: «من با الگوبرداری از طرح‌های فرش ایرانی، آنها را وارد نقاشی و پارچه کردم. کارهای من بیش از اینکه الگو گرفته از یک قالب خاص باشد، ذهنی بوده اند و تلاش کردم کمتر محدود در چارچوب های کلاسیک بمانم و با نوعی بازی کردن با طرح ها دست بازتری برای اجرا و پیاده سازی طرح هایی از فرش ایرانی را به نمایش بگذارم.»

این نخستین باری نیست که هنرمندانی نقش فرش ایرانی را وارد پارچه و لباس کرده اند، اما کمتر کسانی هستند که با ترکیب اصلی فرش بازی کرده باشند و آنرا روی بوم نقاشی آورده باشند. ایده طراحی فاطمه احمدزاده برنده ایده خلاقانه برای اجرا در محصولات آینده این کمپانی نساجی در ایتالیا شده است. آکادمی بررا یکی از مراکز شناخته شده آموزش هنر در میلان است که دانشجویان مستعد در این حوزه را جذب می کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۲۹۱/وقتی_ترکیب_طرح_فرش_ایرانی_و_نقاشی_ایتالیایی_ها_را_مجذوب_می_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: