Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:05:48 GMT

انعقاد تفاهم‌نامه مراقبت در منزل برای بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۵۱۰۴۹/انعقاد_تفاهم_نامه_مراقبت_در_منزل_برای_بیماران_سرطانی_در_کهگیلویه_و_بویراحمد

انعقاد تفاهم‌نامه مراقبت در منزل برای بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلا شعبه اصفهان (مکسا) برای ایجاد شبکه مراقبت در منزل برای بیماران سرطانی در استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: با این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت این مرکز با ایجاد شبکه مراقبت در منزل، قدمی در راستای کاهش آلام بیماران برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالار جوکار با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به سرطان در این استان اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در حوزه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و به منظور راه‌اندازی شبکه مراقبت در منزل جهت بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد.
«مکسا» از سال 1391 بیش از 5 هزار بیمار مبتلا به سرطان را تحت پوشش قرار داده و همچنین تاکنون 12 هزار خدمت در منزل به این بیماران ارائه داده است.
براساس گزارش ها در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 100 هزار نفر 50 تا 60 نفر به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند در حالی که این آمار در ایران 10 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.
سال گذشته افزون بر 405 بیمار سرطانی در این استان شناسایی شد.
بیشترین آمار بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به سرطان معده است.
سال گذشته آمار ابتلا به بیماری سرطان در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پنج برابر میانگین کشوری اعلام شد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۰۴۹/انعقاد_تفاهم_نامه_مراقبت_در_منزل_برای_بیماران_سرطانی_در_کهگیلویه_و_بویراحمد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: