Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@09:53:25 GMT

سخنان روحانی روبه جلو باشد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۱۳۳۲/سخنان_روحانی_روبه_جلو_باشد

خرداد: سازمان ملل همان جایی است که قبلا شش قطعنامه تحریمی علیه ایران در آن صادر شده است که طبق آن، ایران را به عدم رعایت حقوق بین‎الملل متهم می‎کرد. این اتهامی بود که با به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام و با قطعنامه 2231 و با اجرای مفاد برجام، حسن نیت ایران ثابت شد و قطعنامه‎های قبلی به حالت تعلیق درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‎های اصیل نشان می‎دهد که ایران مایل است نه تنها خود بلکه سایر کشورها را به رعایت اصول روابط بین‎الملل ترغیب کند. در زمان انقلاب، شرایط متلاطم و التهابی حاکم است که ممکن است اقداماتی صورت گیرد. همان‎گونه که در سایر انقلاب‎ها نیز برخی حوادث رخ داده است. همچنین دوره‎ای وجود دارد که زمان مدیریت متعارف و اصولی طبق ضوابط بازی و قوانین بین‎المللی است. ایران برای حل اختلافات خود سعی کرده است که به دادگاه لاهه بر اساس قرارداد مودت ایران و آمریکا مراجعه کند. اما آنچه که در درجه اول اهمیت قرار دارد پذیرش این مساله است که در نظام بین‎المللی، پیش‎بینی‎هایی برای رفع اختلافات و حل مسائل صورت گرفته که باید به این پیش‎بینی‎ها متوسل شد. اکنون ایران نه تنها در این مورد، بلکه در چند مورد دیگر اعتراض خود را نشان داده است. آمریکا کشوری است که از پیمان پاریس خارج شده است که این پیمان نه تنها برای آمریکا بلکه برای مردم جهان اهمیت بسزایی داشته است. همچنین بهانه‎جویی آمریکا برای خروج از برجام که حتی برجام را قرارداد نمی‎دانند، نمونه دیگری از خلف وعده آمریکاست. برجام با تایید شورای امنیت یعنی قطعنامه 2231 که امضای آمریکا نیز ذیل آن وجود دارد، محکم شده است. لازم الاجرا بودن قطعنامه‎های شورای امنیت یک امر بدیهی بین‎المللی است. اکنون، بدون اینکه نیازی به این باشد که به وضعیت حقوقی پرداخته شود، نتیجه سخنان روحانی می‎تواند مثبت باشد. اگر چنانچه سخنان رئیس جمهور ایران از نوع سخنان احمدی‎نژادی باشد، آنها هم متقابلا پاسخ خواهند داد اما با تمهیدات اندیشیده شده و با توضیحاتی مبنی بر اینکه ایران در زمینه تهدید و یا حمله‎ به هیچ کشوری پیش قدم نبوده و نخواهد بود، می‌توان این ‎بهانه‎ها را از آمریکا و متحدانش گرفت. واقعیت این است که ایران مورد تهدید و همچنین تحریم قرار گرفته است. تحریم‎ها را باید جدی گرفت و باید مسائل جدید را با منطق جدید در قالب ضوابط حقوق بین‎الملل که به آن استناد شده، پیش برد و حل وفصل کرد.
*فریدون مجلسی؛ تحلیلگر مسائل بین الملل
*آرمان امروز برچسب ها: حسن روحانی ، سازمان ملل ، رییس جمهور

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۳۳۲/سخنان_روحانی_روبه_جلو_باشد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: