Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@11:59:58 GMT

برگزاری دومین جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۵۱۴۷۸/برگزاری_دومین_جشنواره_استانی_فیلم_و_عکس_ارزش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ١٨ خرداد سال ٩٦ بوده، روزهای ٢٠ و ٢١ تیر ماه این سال، فیلم‌های منتخب اکران شده و مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش نیز روز ٢٢ تیرماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معراج کرمی در مورد اهداف این جشنواره تاکید کرد: جشنواره برآن است تا با تکیه بر پشتوانه خلاقیت جوانان هنرمند و متعهد استان زنجان، زمینه را برای اشاعه و ترویج ارزش‌ها و مفاهیم والای دینی و ملی را فراهم آورد.

این مقام مسئول اظهار داشت: جشنواره سعی دارد با ارج نهادن به خلاقیت‌ها و استعداد‌های جوان‌، راه توسعه و گسترش هنرهای تصویری را در سطح جامعه هموار کند.

کرمی تصریح کرد: محورهاى جشنواره در چهار حوزه تعریف شده که خانواده، جامعه، آموزه‌های معنوی و بخش آزاد را شامل می‌شود. در حوزه خانواده؛ خانواده پایدار، سبک زندگی(اسلامی و ایرانی)، روابط خویشاوندی و عفاف و حجاب مورد توجه بوده، در حوزه جامعه؛ حقوق شهروندی، آب و محیط زیست و اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گرفته و در حوزه آموزه‌های معنوی: نماز و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، قرآن و عترت مورد تاکید است.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به دو بخش‌ فیلم و عکس در این جشنواره، افزود: در بخش فیلم، سه قسمت فیلم داستانی، مستند و پویا‌نمایی تعریف شده و در بخش عکس نیز دو قسمت تک عکس و مجموعه عکس در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح مقررات عمومی شرکت در جشنواره اظهار داشت: در بخش فیلم، متقاضیان شرکت در جشنواره باید هر یک از آثار خود را جداگانه بر روی یک DVD به انضمام دو قطعه عکس از صحنه و پشت صحنه فیلم و عکس کارگردان اثر را بر روی CD ارسال نمایند. تمامی آثار ارسالی باید به صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه شود، فیلم‌هایی که به صورت DVD Video یا همان فایل VOB ارسال شوند در جشنواره پذیرش نخواهند شد. آثار باید در یکی از قطع‌های Full HD، HDV ، DV و لزوماً با فریم ریت‌های p٢٥ یا i٥٠ به دفتر جشنواره تحویل داده شوند. فرمت‌های قابل پذیرش MXF، MOV(H,٢٦٤)، MPEG٤(H,٢٦٤)، MPEG٢ و DV AVI است. همچنین با توجه به تک مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به بخش مسابقه، فایل ارائه شده توسط فیلم‌ساز مستقیماً به نمایش درخواهد آمد، از این رو ضروری است فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را باکیفیت مناسب به دفتر جشنواره ارائه دهند. مشخصات فیلم و فرمت ارسالی باید بر روی هر DVD نوشته شده و برای هرکدام فرم جداگانه پر شود. حداکثر زمان فیلم‌های ارسالی در هر بخش ١٥ دقیقه است. شرکت کلیه فیلمسازان‌، نهادها و سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است. تمامی آثار داستانی، مستند و پویانمایی تولید شده سال ٩٤ به بعد، منوط به عدم پذیرش در بخش مسابقه در ادوار گذشته این جشنواره‌ها (استانی، ملی) پذیرفته می‌شود.

کرمی اظهار داشت: فیلم‌هایی که دارای تهیه‌کننده حقیقی یا حقوقی غیر از کارگردان باشند باید به همراه اثر خود، نامه تائیدیه صاحب اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. هر فیلمساز مجاز است حداکثر با ٢ موضوع، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کند و دبیرخانه حق پخش بخشی از فیلم را در تیزرها و امور تبلیغاتی جشنواره، برای خود محفوظ می‌داند. ارسال و یا پذیرش فیلم در جشنواره به منزله اعطای مجوز ساخت از طرف دبیرخانه تلقی نخواهد شد. دبیرخانه هیچ مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت‌کننده ندارد و تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش‌بینی نشده به عهده ستاد برگزاری جشنواره است.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد مقررات بخش عکس نیز اعلام کرد: شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر استان زنجان در این جشنواره آزاد است. در این جشنواره رقابت میان تک عکس و مجموعه عکس صورت می‌گیرد. هر عکاس می‌تواند ٧ اثر (٧ تک عکس ) و یک مجموعه (٣ تا ٧ عکس ) به دبیرخانه ارسال کند. عکس‌های بخش مجموعه عکس می‌‌توانند از ٣ تا ٧ فریم باشد. عکس‌ها باید با فرمت JPG با کیفیت مطلوب به همراه فرم تکمیل شده و عکس پرسنلی عکاس بر روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی افزود: عکس‌ها نباید دارای امضا، پاسپارتو، قاب، تاریخ، مارک، لوگو و یا هرگونه نشانه تصویری دیگر باشد. در بخش مجموعه عکس ترتیب نامگذاری الزامی است. دبیرخانه فایل‌های آسیب‌دیده و فاقد کیفیت آثاری که مقررات شرکت در جشنواره را رعایت نکرده باشند، مورد داوری قرار نخواهند داد. امضا‌کننده فرم از طرف دبیرخانه جشنواره، صاحب اثر شناخته می‌شود و تمام مسئولییت حقوقی آن برعهده صاحب امضا است. نسخه‌های ارسالی به هیچ وجه عودت داده نمی‌شود، همچنین برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به جشنواره با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ می‌دارد.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در مورد جوایز بخش فیلم در هر یک از بخش‌های داستانی، مستند و پویا نمایی گفت: نفر اول تندیس جشنواره و مبلغ ١٥ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ١٠ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ٧ میلیون و ٥٠٠ هزار ریال به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در بخش تک عکس و مجموعه عکس نیز، نفرات اول تندیس جشنواره و مبلغ ٥ میلیون ریال، نفرات دوم لوح تقدیر و ٣ میلیون ریال و نفرات سوم نیز لوح تقدیر و ٢ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان ساخت: هیئت داوران حق دارند در صورت تشخیص، جایزه‌های هر بخش را در صورت شایسته نبودن یا کم بودن آثار حذف کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۴۷۸/برگزاری_دومین_جشنواره_استانی_فیلم_و_عکس_ارزش را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: