Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@00:48:13 GMT

کردستان ظرفیت تألیف بیش از 3000 عنوان کتاب را دارد/ آشنایی نویسندگان کردستانی با گونه ها و قالب های نوشتاری

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۷۱۹/کردستان_ظرفیت_تألیف_بیش_از_۳۰۰۰_عنوان_کتاب_را_دارد_آشنایی_نویسندگان_کردستانی_با_گونه_ها_و_قالب_های_نوشتاری

کردستان ظرفیت تألیف بیش از 3000 عنوان کتاب را دارد/ آشنایی نویسندگان کردستانی با گونه ها و قالب های نوشتاری

رییس ستاد کنگره 5400 شهید استان با اشاره به وجود 3000 نقطه یادمانی در کردستان اظهار داشت: اگر استانی سه هزار نقطه یادمانی داشته باشد، یعنی همین استان استعداد چاپ و نشر 3000 عنوان کتاب با موضوعات مختلف را دارد و ما باید امکانات لازم را در اختیار نویسندگان قرار دهیم تا آثار فاخر و ماندگاری در این راستا تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، سرهنگ پاسدار ابراهیم حسینی رییس ستاد کنگره 5400 شهید کردستان در کارگاه آموزش نویسندگی که  ظهر دیروز به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان که در راستای کنگره 5400 شهید کردستان در کتابخانه امام خامنه ای(مدظله العالی) سنندج برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر گفت: شهدا در زمان شهادتشان به این درجه از معنویت دست یافتند که حجاب ها از مقابل دیدگانشان کنار رفت و مواردی را با چشم دیدند که قبلاً از دیدن آن موارد عاجز بودند و این گونه به مقام عند ربهم یرزقون رسیدند.

 

رییس ستاد کنگره 5400 شهید استان با اشاره به جایگاه رفیع شهدا ابراز داشت: شهدا انسان هایی هستند که در آسمان ها بهتر از زمین شناخته شده اند و این جایگاه آسمانی نشان دهنده جایگاه رفیع آن هاست و ما وظیفه داریم این جایگاه عظیم را توصیف کنیم.

 

حسینی گفت: شهدا متعلق به جامعه بشریت هستند و ما باید با تمام امکاناتی که در اختیار داریم این عزیزان را گرامی بداریم و در راستای معرفی این عزیزان به نسل هایی که روزهای غرور آفرین هشت سال دفاع مقدس را ندیده اند تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به مکتب جدید دفاعی جمهوری اسلامی ایران که در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار مثمر ثمر واقع شد اظهار داشت: مکتب جدید دفاعی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پایه گذاری شد و اگر ما در سال های قبل از پیروزی انقلاب به این مکتب دست یافته بودیم، قطعاً بالغ بر یک میلیون متر مربع از خاک ایران جدا نمی شد و امروز مساحت ایران بسیار فراتر از میزان فعلی بود.

 

 رییس ستاد کنگره 5400 شهید استان با اشاره به ویژگی مکتب جدید دفاعی ایران اسلامی گفت: اولین مؤلفه این مکتب دفاعی، اسلام بود و در واقع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به چیزی جز اسلام و سربلندی اسلام نمی اندیشند. دومین مؤلفه انقلابی گری و داشتن روحیه انقلابی بود و رزمندگان با اتکا بر همین روحیه توانستند بر بسیاری از مشکلات فایق آیند. مؤلفه سوم روحیه شهادت طلبی بود و تقدیم بیش از 5400 شهید از استان کردستان خود سند محکمی بر این ادعاست. جهاد در راه خدا، مقاومت، ایستادگی، دفاع از وطن و ولایتمداری مؤلفه هایی بودند که رزمندگان سپاه اسلام را در جنگ نابرابر هشت سال دفاع پیروز و سربلند از میدان بیرون آورد.

 

حسینی با اشاره به انجام اقدامات خوب و شایسته در حوزه فیلم، موسیقی و ... در راستای برگزاری کنگره 5400 شهید استان اظهار داشت: تمام این اقدامات جزء کارهای فرهنگی، ماندگار و با ارزش می باشد. اما کار در حوزه کتاب دفاع مقدس یکی از کارهای فرهنگی با ارزش است که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) به صورت ویژه آن را پیگری می کنند و ما باید بتوانیم در راستای شهدای استان کتاب های ماندگاری را تهیه کنیم.

 

وی با اشاره به نقش مردم کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طی سه پیام جداگانه از مردم کردستان تقدیر و تشکر می کند و این نشان دهنده جایگاه والای مردم کردستان در راهپیمایی های قبل از انقلاب است و همین مردم کردستان در روزهای هشت سال دفاع مقدس جانانه به میدان آمدند و از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و این ها ظرفیت های عظیم مردم کردستان است که باید به رشته تحریر درآید.

 

رییس ستاد کنگره 5400 شهید استان با اشاره به وجود 3000 نقطه یادمانی در کردستان اظهار داشت: اگر استانی سه هزار نقطه یادمانی داشته باشد، یعنی همین استان استعداد چاپ و نشر 3000 عنوان کتاب با موضوعات مختلف را دارد و ما باید امکانات لازم را در اختیار نویسندگان قرار دهیم تا آثار فاخر و ماندگاری در این راستا تدوین شوند.

 

بر اساس این گزارش، کارگاه آموزش نویسندگی با هدف شناسایی و پرورش نویسندگان جوان و متعهد و هم چنین کمک به تدوین و نشر کتاب های حوزه دفاع مقدس به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان و در راستای کنگره 5400 شهید استان در سنندج برگزار شد.

 

دوره یک روزه کارگاه آموزشی نویسندگی با حضور استاد رحیم مخدومی از نویسندگان برجسته کشوری و به منظور آشنایی نویسندگان کردستانی با فنون نویسندگی، آشنایی با گونه ها و قالب های نوشتاری و هم چنین آشنایی با ساختار کتاب و کتاب نویسی برگزار شد.

 

استاد رحیم مخدومی مؤلف غریب به 50 عنوان کتاب می باشد. یار کجاست، فرمانده من و جنگ پابرهنه ها سه عنوان کتاب استاد مخدومی است که مزین به تقریظ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۷۱۹/کردستان_ظرفیت_تألیف_بیش_از_۳۰۰۰_عنوان_کتاب_را_دارد_آشنایی_نویسندگان_کردستانی_با_گونه_ها_و_قالب_های_نوشتاری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: