Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@17:05:02 GMT

از اجاره خوابگاه دانشجویان دختر به مردان تا جولان موش های غول پیکر در سلف سرویس +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۶۶۳۳۴/از_اجاره_خوابگاه_دانشجویان_دختر_به_مردان_تا_جولان_موش_های_غول_پیکر_در_سلف_سرویس_فیلم

از اجاره خوابگاه دانشجویان دختر به مردان تا جولان موش های غول پیکر در سلف سرویس +فیلم

‍‍‍‍‍‍

بیش از 137 دانشجو دختر دانشگاه فرهنگیان بندرعباس در طول ترم تحصیلی با وجود تقبل هزینه های گراف خوابگاهی همنشین حشرات وحیوانات موزی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمزپرس،ورود به دانشگاه بزرگترین آرزو و دروازه ورود به امیال و خواسته های دنیوی اکثر دانش آموزان و نوجوانان است می دانند  به نحوی که با تمام قوا خود را برای مقابله با هرگونه مشکلات و حتی خطراتی که بدون پیش بینی اتفاق می افتد، آماده کرده اند، گویی برای نبرد با مصائب دوران دانشجویی سینه سپر کرده اند و کسی را یارای پشیمان کردن آنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر روزگاری ادامه تحصیل در دانشگاه جزیی از افسانه های دست نیافتنی اقشار متوسط و کم درآمد بود اما بدون شک پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با رشد روزافزون واحدهای دانشگاهی در اقصی نقاط مختلف کشورمان، تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی دیگر افسانه نایاب نیست بلکه اکثر افراد جامعه می توانند تخصص های مورد علاقه خود را کسب کنند.

پس از قبولی در دانشگاه و شهر مورد نظر خود و نیز کاهش تب و تاب هیجانات ناشی از ورود به محیط های دانشگاهی، نقل و انتقال ویا به عبارتی مهاجرت دانشجویی دردسرها و مشکلات خاص خود را دارد که در نگاه اول از نظر همه جستجوگران دانش پنهان می ماند اما پس از مهاجرت به محل قبولی، آن روی سکه قبولی در دانشگاه های دور از زادگاه، نمایان می شود.

بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی آینده روشن و فردای مطلوب خود را در تحصیلات عالی در دانشگاه های دور از شهر خود، یافتن شغل و جایگاه های اجتماعی ویژه می دانند در حالی که از فراز و نشیب هایی که در مسیر پشرفت و ترقی آنها قرار دارد، غافل مانده اند.

تامین هزینه های دانشگاه، اسکان در خوابگاه، تهیه کتاب و جزوات، پخت و پز، شستن لباس و.... تنها گوشه ای از مسائلی است که همه دانشجویان خوابگاهی آنها را تجربه می کنند.

افرادی که با شوق و انگیزه وافر تمام آرزوهای خود را در ادامه تحصیل می دانند اکثر اوقات پس از قرارگیری در موقعیت فعلی و مواجه شدن با مشکلات و مصائب ناشی از آن، غباری از دغدغه های وصف ناشدنی بر افکار آنها می نشینند به گونه ای که پس از چند روز دلتنگ خانواده، خانه و دورهمی های خانوادگی می افتند اما خود کرده را تدبیر نیست و باید در نبرد با مشکلات دانشجویی پیروز میدان شوند.

کلمه خوابگاه نامی آشنا برای همگان و یار دیرینه دانشجویان بالاخص جویندگان دانش شهرستانی است که همچنان بعنوان خبرسازترین رویداد تلخی ها و شیرینی های دوران دانشجویی به حیات خود ادامه می دهد به نحوی که همه دانشگاههای کشور از سونامی مشکلات خوابگاهی در امان نیستند و در این میان دانشگاه های  استان هرمزگان نیز از این قائده مستثنی نبوده و نیست.

از آنجایی که محل اسکان، محیط زندگی به عبارتی خوابگاه دانشجویی یکی از مهمترین و موثرترین امکانات رفاهی دانشگاههاست که نه تنها بر روی پیشرفت تحصیلی فرد، بلکه بعنوان یکی از شاخصه های اثرگذار بر روند رشد علمی کشور حائز اهمیت است، اما حال این روزهای خوابگاه دانشگاه پردیس فاطمه الزهرا(س) فرهنگیان بندرعباس خوب نیست.

برای بررسی سطح امکانات رفاهی خوابگاه دانشجویی، با دانشجویان دختر داشجویان بومی و غیربومی استان دانشگاه فرهنگیان بندرعباس گفتگویی صمیمانه ای داشتیم که در ادامه شرح آن را می خوانید.

اجاره خوابگاه دانشجویی دختران در تعطیلات بین دوترم

یکی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگارهرمزپرس؛ با اشاره به ازدیاد مشکلات خوابگاه دانشجویی این دانشگاه، اظهار کرد: تحت فشار قرار دادن دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه برای جمع آوری وسایل شخصی  بلافاصله پس از اتمام امتحانات و ترک خوابگاه به بهانه اجاره دادن خوابگاه یکی از اصلی ترین مشکلات دانشجویان دختر خوابگاهی است.

وی با بیان اینکه اجاره بهای ماهیانه خوابگاه، از حقوق دانشجویان کسر می شود، تاکید کرد: در حالی که دانشجویان در تعطیلی بین دو ترم از خوابگاه استفاده نمی کنند اما در پایان ماه همان میزان اجاره ثابت ماهیانه از حقوق دانشجویان خوابگاهی کم می شود این درحالی است  که در این مدت مسئولان، خوابگاه را در اختیار 300 مرد قرار داده و از آنها نیز اجاره بها دریافت می کنند.

این دانشجو معلم با تاکید بر حضور و اسکان مردان غریبه در غیاب دانشجویان دختر گفت: به دلیل اسکان مردان در خوابگاه دخترانه، دانشجویان باید تمام وسایل خود را پس از جمع آوری به تنهایی و با سختی بسیار آن ها را به اتاقی دیگر منتقل کنند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که تا زمان اتمام  موعد قرارداد اسکان مردان، امکان حضور دانشجویان دختر در این خوابگاه وجود ندارد،مسئولان دانشگاه شروع ترم را به تعویق انداخته اند و کلاس های آموزشی با یک هفته تاخیر از 28 بهمن ماه شروع می شوند.

دریافت مبلغ یک میلیون و500 هزار تومان در هر ترم از دانشجویان

یکی دیگر از دانشجو معلمان خوابگاه پردیس فاطمه الزهرا(س)، دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار هرمزپرس، با اشاره به اینکه 137 دانشجو در خوابگاه دانشگاه فرهنگیان زندگی می کنند، اظهار کرد: تمامی این دانشجویان در 17 اتاق با ظرفیت های چهار، هشت و 10 نفره اسکان داده شده اند.

وی با اشاره به اعمال اهرم فشار مبنی بر تخلیه خوابگاه از سوی مسئولان دانشگاه گفت: از آنجایی که اکثر دانشجویان ساکن در خوابگاه از شهرستان های مهاجرت کرده اند پس از اتمام امتحانات اقدام به تهیه بلیط کرده اند، اما به دلیل اصرار مسئولان برای تخلیه خوابگاه، ساعات زیادی قبل از حرکت را باید در ترمینال بگذرانند.

این دانشجو ادامه داد:  با وجود اینکه بابت اسکان یک ترم از  حقوق هر دانشجو مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان کسر می شود اما امکاناتی که در اختیار آنها قرار می گیر قابل مقایسه با مبلغ دریافتی نیست.

وی با اشاره به ارائه خدمات بسیارضعیف به دانشجویان و کیفت نامناسب غذاهای دانشگاه خاطرنشان کرد:  برای تهیه غذا هیچ گونه ژتونی در نظر گرفته نشده و حتی اگر دانشجو غذا را میل نکند باز هم از حقوق او کسر می شود، علی رغم اینکه اکثر دانشجویان به دلیل توزیع زود صبحانه، صبحانه را میل نمی کنند.

 

فضای نامناسب و آلوده آشپزخانه دانشگاه فرهنگیان

دانشجو معلم دیگری نیز با اشاره به عملکرد ضعیف مسئولان در ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان اظهار کرد: در حالی که سرویس بهداشتی و حمام در حیاط خوابگاه ساخته شده و تمام محوطه خوابگاه در انحصار دوربینهای مدار بسته است اما اطراف سرویس بهداشتی فقط با یک پرده که از تمام جهات دید کافی دارد، پوشانده شده است.

وی افزود: متاسفانه دانشجویان باید ظروف غذای خود را در مکانی که از نظر بهداشتی مناسب نیست، شسته و سپس آن ها را درون اتاق های خود قرار دهند.

این دانشجو با اشاره به جولان موش ها در تمام اتاق های خوابگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه دانشجویان باید ظروف غذایی خود را در اتاقی بگذارند که موش و گربه به راحتی در آن ورود پیدا می کنند، و این مسئله قطعا نیاز به بررسی دارد چراکه موش ها شبانه پای دانشجویان را گاز می گیرند.

انتهای پیام/

سث دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۶۳۳۴/از_اجاره_خوابگاه_دانشجویان_دختر_به_مردان_تا_جولان_موش_های_غول_پیکر_در_سلف_سرویس_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: