Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@14:34:24 GMT

قرار گرفتن نام جلاد داعشی در فهرست تروریسم

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۹۳۷۸۵/قرار_گرفتن_نام_جلاد_داعشی_در_فهرست_تروریسم

قرار گرفتن نام جلاد داعشی در فهرست تروریسم

سدهارتا دهار ملقب به «ابو رمیثه» برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سال 2014، انگلیس را به مقصد سوریه ترک کرد و در آنجا پس از گذشت مدتی جایگزین «جان داعشی» شد و وظیفه اعدام و کشتار افراد را بر عهده گرفت.

او که در والتامستو در لندن یک فروشنده بود، هم اکنون از سوی آمریکا در فهرست تروریسم جهانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار دادن نام یک تروریست در این فهرست به دولت کمک می کند تحریم هایی علیه وی اعمال کند و دارایی ها و اموال او را توقیف کند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: «دهار جایگزین «محمد اموازی» یا همان «جان داعشی» شده است. او یکی از تروریستهایی است که در ماه ژانویه 2016 در فیلم اعدام گروه تروریستی داعش که افرادی را به بهانه جاسوسی برای انگلیس اعدام می کرد، با ماسک حضور داشت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هدف از قرار دادن نام او در فهرست تروریسم جهانی این است که مردم را درباره خطراتی که ممکن است ایجاد کند، آگاه کنیم.»

دهار در سپتامبر 2014 به همراه یک شخص دیگر به ظن عضویت در گروه تروریستی «مهاجرون» که در انگلیس قرار دارد، بازداشت شد. دهار تنها چند ساعت پس از آزادی به قید وثیقه، به همراه خانواده اش انگلیس را به مقصد سوریه ترک کرد.

وی چند هفته بعد با انتشار تصویری از خود در سوریه در حالی که یک نوزاد تازه متولد شده را در آغوش  و یک اسلحه در دست گرفت، پلیس انگلیس را دست انداخت و زیر این عکس خود نوشت: «انگلیس عجب پلیس امنیتی دارد که به من اجازه داد به این راحتی فرار کنم و به داعش بپیوندم.»

محمد اموازی معروف به جان داعشی در سال 2015 در حملات هوایی آمریکا به هلاکت رسید.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۷۸۵/قرار_گرفتن_نام_جلاد_داعشی_در_فهرست_تروریسم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: