Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@10:48:31 GMT

معنای یا لثارات الحسین و ثارالله چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۷۹۴۲۲۳/معنای_یا_لثارات_الحسین_و_ثارالله_چیست

معنای یا لثارات الحسین و ثارالله چیست؟

یا لثارات الحسین هم شعار امام زمان علیه‌السلام است و ندایی است که برای خون‌خواهی امام حسین علیه‌السلام سرداده می‌شود. جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: ثار گرچه به معنای خون هم هست اما ترجمه دقیق و بهتر آن (خون‌بها) است. پس ثارالله بعنوان لقب امام حسین علیه السلام به معنای فردی است که خدای متعال خون‌خواه اوست و خون‌بهای او را طلب می‌فرماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اگر (ثار) را به معنای خون هم فرض کنیم و ثارالله را (خون خدا) ترجمه کنیم اشکالی ندارد. مانند آنکه بگوییم (بیت الله) قاعدتاً منظور این نیست که خدای سبحان خانه دارد بلکه خانه رنگ الهی گرفته است.

یا لثارات الحسین هم شعار امام زمان علیه‌السلام است و ندایی است که برای خون‌خواهی امام حسین علیه‌السلام سرداده می‌شود و یعنی ای خون‌خواهان برای انتقام از ستمکاران آماده شوید. هرچند به جز این ترجمه، احتمال ضعیف دیگری هم وجود دارد که آن را خطاب به قاتلان گویند و تهدیدی برای آنان باشد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۲۲۳/معنای_یا_لثارات_الحسین_و_ثارالله_چیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: