Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@09:17:33 GMT

برگزاری نخستین یادواره شهدای غواص چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۰۷۶۶۸۱/برگزاری_نخستین_یادواره_شهدای_غواص_چهارمحال_و_بختیاری

برگزاری نخستین یادواره شهدای غواص چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار کریم نصر، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در این یادواره گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) و فرماندهی فرماندهانی چون ؛ شهید صیاد ها، بابایی ها، چمران ها، زین الدین ها و حاج قاسم سلیمانی ها، ما توانستیم جلوی دشمن تا بن دندان مسلح را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عظمت شهدای غواص ما فقط به ماجرای اسارت و نحوه ی شهادت آنها برنمی گردد؛ بلکه بخشی از این عظمت به خاطر عملکردی است که غواصان عزیز ما داشتند.

این یادگار و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: عظمتی که غواصان ما در عملیاتی مثل والفجر8 آفریدند، امر ساده ای نبود. آنها در دل شب و در سکوت کامل از رودخانه ی وحشی اروند عبور کردند و به دشمن رسیدند و یک حادثه بزرگ و استثنایی را رقم زدند.

سردار نصر ادامه د اد: امروز مسئولیت ما در جامعه این است که از ارزش ها دفاع کنیم و ببینیم ولی امر مسلمین از ما چه می خواهد و به آن عمل نماییم.

وی در پایان، پیام شهیدان را حرکت پشت سر ولایت فقیه دانست و اظهار کرد: باید با الگوگیری از اخلاص، فداکاری و پشتکار شهیدان از ولی فقیه تبعیت کنیم تا ان شاءالله به قله های عزت و پیشرفت برسیم.

گفتنی است:  ‌احمدرضا پیش‌بین، مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این یادواره اظهار کرد: ما امانت‌دار شهدا هستیم و جریان شهادت با فرهنگ ما عجین شده و به نحوی زنده کننده راه شهدا است. شهدا کار خود را به نحو احسن انجام دادند و ما امانت‌دار یادگاران در دانشگاه جامع علمی و کاربردی هستیم.

وی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیش از ۱۳ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر دارد که باید در این دانشگاه فرهنگ، ادبیات، ایثار و روحیه جهادی در جای جای فعالیت‌های دانشگاه مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به دنبال ارتقا توانمندی یادگاران شهدا است، اظهار کرد: این دانشگاه برنامه هدایت تحصیلی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته و همچنین نیاز سنجی دانشجویان برای ورود به بازار کار را دارد.

مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: می‌توان از روحیه‌ای که در دانش‌آموختگان وجود دارد به منظور ارتقا روحیه خود یاری و توانمندی بهره برد که اعتباراتی به منظور ایجاد اشتغال برای دانشجویان ترم آخر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این دانشگاه در نظر دارد بهترین مراکز در اختیار دانشجویان شاهد و ایثارگر قرار گیرد و مناسب‌ترین رشته‌ها برای این افراد معرفی شود.

پیش‌بین خاطرنشان کرد: امید است با همت مدیران، روسا و بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوان وظیفه خود را انجام داد و در جهت ارتقا روحیه فرهنگ وایثار در جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی گام برداشت.

در پایان یادواره از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهدای غواص و تنها شهید دانشگاه علمی و کاربردی استان با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۶۸۱/برگزاری_نخستین_یادواره_شهدای_غواص_چهارمحال_و_بختیاری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: