Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:11:38 GMT

روايت تصويري از 34 سال گمنامي سردارِ لشکر 5 نصر

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۰۷۶۶۸۲/روایت_تصویری_از_۳۴_سال_گمنامی_سردار_لشکر_۵_نصر

خبرگزاري آريا - هويت پيکر مطهر سردار شهيد ابوالفضل رفيعي بعد از گذشت 3 سال از شهادتش شناسايي شد. او همان سردار بزرگ لشکر 5 نصر خراسان است که در خيبر جاودانه شد. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، سردار شهيد «ابوالفضل رفيعي سيج» در 11 فروردين 1334 در روستاي سيج از توابع شهرستان کلات به دنيا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحصيلات خود را تا پايان راهنمايي ادامه داد و سپس جهت تحصيل علوم حوزوي يه يکي از مدارس حوزه علميه مشهد رفت و 7 سال آنجا به تحصيل حوزوي مشغول بود. پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل علاقه زياد به امام(ره) راهي قم شد و پس از پيروزي سپاه پاسداران به عضويت سپاه قم درآمد و جزء حافظان بيت امام(ره) شد.
بعد هم به عنوان مسئول گشت سپاه مشهد موفق به دستگيري و هلاکت عده‌اي از منافقين شد. با شروع جنگ تحميلي هم عازم جبهه‌هاي نبرد شد و مسئوليت‌هاي مختلفي را به عهده گرفت که آخرين آن‌ها جانشيني فرماندهي لشکر 5 نصر بود. او در عمليات خيبر خوش درخشيد و در 12 اسفندماه 1362 در حالي که جانشيني فرماندهي لشکر 5 نصر را بر عهده داشت در عمليات خيبر در جزيره مجنون به شهادت رسيد و در شمار شهداي مفقودالاثر جاي گرفت.
پيکر مطهر اين پاسدار شهيد در 19 ارديبهشت 1390در دانشگاه فردوسي به عنوان شهيد گمنام به خاک سپرده شد که هويت پيکر مطهر او پس از گذشت 34 سال از شهادتش و گذشت 6 سال از تدفينش توسط آزمايش DNA شناسايي شد.
روايت تصويري از حماسه‌هاي اين شهيد در ادامه قابل مشاهده است:















انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۶۸۲/روایت_تصویری_از_۳۴_سال_گمنامی_سردار_لشکر_۵_نصر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: