Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:53:58 GMT

نخست‌وزیر انگلیس:شکل کلی توافق برگزیت روشن‌شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۸۴۳/نخست_وزیر_انگلیس_شکل_کلی_توافق_برگزیت_روشن_شده_است

نخست‌وزیر انگلیس:شکل کلی توافق برگزیت روشن‌شده است

لندن – ایرنا – نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه در مجلس عوام انگلیس به پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا و کم شدن اختلاف های دو طرف اشاره کرد و گفت که شکل کلی توافق برگزیت روشن‌شده است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، «ترزا می» با مروری بر مذاکرات صورت گرفته در طول 18 ماه گذشته افزود که ساختار کلی رابطه انگلیس و اتحادیه اروپا در دوره پسا برگزیت روشن‌شده و بیانیه سیاسی آن آماده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اصلی‌ترین مانع بر سردستیابی به توافق نهایی را اختلاف دو طرف بر سر اینده ایرلند شمالی برشمرد.
«می» با یادآوری اینکه انگلیس و اتحادیه اروپا خواهان حفظ توافق جمعه نیک و جلوگیری از ایجاد مرز سخت میان دو ایرلند پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا هستند، ادامه داد: پیشتر اتحادیه اروپا طرح «بک استاپ» را پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن ایرلند شمالی در اتحادیه گمرکی اروپا و بازار مشترک اتحادیه اروپا باقی بماند و بدین ترتیب از اقتصاد انگلیس جدا شود .
وی بابیان اینکه دولت لندن چنین طرحی را نمی‌پذیرد یادآور شد که این رویه در روابط روزمره تجاری انگلیس و ایرلند شمالی تاثیر منفی خواهد گذاشت.
می توضیح داد که انگلیس ژوئیه گذشته طرح دیگری را ارائه داده که طرح «بک استاپ» به انگلیس تعمیم داده شود ، اما اتحادیه اروپا معتقد است که در زمان باقیمانده فرصت گفت‌وگو درباره طرح لندن وجود ندارد و آن‌ها خواهان اعمال این طرح برای ایرلند شمالی هستند.
نخست‌وزیر انگلیس به مخالفت نمایندگان مجلس به تفکیک اقتصادی ایرلند شمالی و بریتانیادر دوره پسا برگزیت اشاره کرد و ادامه داد: طرحی که تمامیت ارضی این کشور را تهدید کند، نمی‌پذیرد.
«می» همچنین گفت که انگلیس و اتحادیه اروپا معتقدند طرح «بک استاپ» یک راهکار موقت است و بایستی برای اجرایی کردن آن راهکار عملی پیدا کنند.
وی بابیان اینکه دو طرف مصمم هستند تا نگذارند که اختلاف های باقیمانده مانع دستیابی به توافق برگزیت شود، افزود: رسیدن به توافق، بهترین نتیجه برای انگلیس و اتحادیه اروپاست. این توافق دست‌یافتنی است و بر همین اساس به مذاکره با طرف‌های اروپایی ادامه می‌دهیم.
نخست‌وزیر انگلیس این اظهارات را پس‌ازآن مطرح کرد که روز گذشته رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که رهبران اروپا و انگلیس بر سر خروج لندن از اتحادیه اروپا به توافق نزدیک شدند.
بر اساس برنامه اعلام شده انگلیس قصد دارد تا مارس(اسفند- فروردین) سال آینده به صورت رسمی از اتحادیه اروپا خارج شود و دو طرف تلاش می کنند تا پیش از برگزاری نشست رهبران اروپا در اواخر آبان، به توافق برسند.
شبد**اروپام ** هـ ن **1010

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۸۴۳/نخست_وزیر_انگلیس_شکل_کلی_توافق_برگزیت_روشن_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: