Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:26:36 GMT

آشنايي با انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۱۸۷۸/آشنایی_با_انواع_کاندوم_و_نحوه_استفاده_از_کاندوم

آشنايي با انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم

خبرگزاري آريا -

انواع کاندوم زنانه و مردانه و روش استفاده از کاندوم
در حال حاضر انواع کاندوم ها وارد بازار شده اند که نوع کاندوم ميتواند در ميزان ميل جنسي شما و همسرتان موثر باشد در اين مقاله انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم را به شما معرفي مي کنيم.
کاندوم چيست؟
کاندوم به عنوان يک وسيله پيشگيري از بارداري راه عبور عفونت ها را در زمان نزديکي جنسي مسدود مي کند همچنين جزء يکي از روشهاي جلوگيري از بارداري است که مانع از رسيدن اسپرم ها به رحم مي شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاندوم پوشش پلاستيکي نرمي است که قابليت ارتجاعي زيادي دارد و توسط مرد هنگام نزديکي استفاده مي شود به اين صورت که قبل از شروع نزديکي بر روي آلت تناسلي در حالت نعوض(Erection) کشيده شده و بدين ترتيب از ريخته شدن مايع مني که حاوي اسپرم (سلول هاي جنسي مرد) است به داخل دستگاه تناسلي زن (واژن و رحم) جلوگيري مي کند. اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسي زن) ترکيب شود حاملگي رخ مي دهد و کاندوم از اين امر جلوگيري مي کند. انواع مدل هاي کاندوم از نظر اندازه، شکل و جنس بسيار زياد هستند، ولي هنگام خريد کاندوم بايد دقت لازم صورت گيرد.
آشنايي با انواع کاندوم :

انواع کاندوم ها از نظر ضخامت يکسان و يک اندازه نيستند
انواع کاندوم دو نوع هستند: کاندوم هاي مردانه و کاندوم هاي زنانه. انواع کاندوم ها يکسان و يک اندازه نيستند و از نظر اندازه٬ ضخامت٬ وجود ماده اسپرم کش و يا ماده نرم کننده (لوبريکنت) متفاوت مي باشند و برخي از کاندوم ها ماده اسپرم کش ندارند.
کاندوم هاي محتوي ماده اسپرم کش موثرتر از انواع کاندوم بدون اسپرم کش هستند. لوبريکانت هايي که در کاندوم استفاده مي شود بايد برپايه آب (Water based) باشند نه پايه روغن(Oil based) در غير اين صورت ممکن است به لاتکس کاندوم آسيب بزنند و باعث پارگي کاندوم شوند.
انواع کاندوم ها در رنگ ها و طرح هاي مختلف ساخته و در بسته هاي کوچک بسته بندي مي شود. 50 ميليون مرد در دنيا از انواع کاندوم مردانه استفاده مي کنند و بيشترين کشوري که از کاندوم براي جلوگيري از بارداري استفاده مي کند ژاپن مي باشد. درصد شکست کاندوم اگر درست استفاده شود 3 درصد است ولي اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا 14 درصد نيز ممکن است شکست داشته باشد. اما بطور متوسط ميزان شکست انواع کاندوم 10 درصد است.
البته بايد توجه داشت که در بيشتر روشهاي پيشگيري از بارداري ميزان شکست در سال اول استفاده بيشتر است.
آموزش استفاده از کاندوم :

روش صحيح استفاده از انواع کاندوم
هر بسته از کاندوم را بايد در همان زماني که قرار است استفاده شود باز نمود و قبل از استفاده بايد کاندوم را کنترل کرد که سوراخ و يا پاره نباشد . هنگام مصرف بايد دقت نمود کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره يا سوراخ نشود .
از آنجا که در ترشحات مرد قبل از انزال نيز مقداري اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت بايد کاندوم روي آلت تناسلي در حال نعوض کشيده شود و اگر از کاندوم تنها هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگي وجود خواهد داشت .
هنگام استفاده از کاندوم بايد فضاي خالي انتهاي ان را جهت تخليه هوا فشار داد سپس کاندوم را بايد به طريقي روي الت تناسلي کشيد که اين فضاي خالي کوچک در انتهاي ان باقي بماند تا به هنگام انزال مايع مني در اين فضا جمع شده و از ريخته شدن ان به داخل دستگاه تناسلي زن جلوگيري شود. بنابراين نوک ان تا انتها نبايد کشيده شود .
کاندوم بايد تمام طول آلت تناسلي را تا قاعده آن بپوشاند. اين کار از نشت مايع مني به داخل دستگاه تناسلي زن جلوگيري مي کند. در صورت احساس پارگي يا سوراخ شدگي هنگام نزديکي بلافاصله بايد آلت تناسلي به همراه کاندوم خارج شده و از يک کاندوم جديد استفاده شود.
بلافاصله پس از انزال در حالي که الت تناسلي هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روي ان مي بايست از دستگاه تناسلي زن خارج شود. جهت جلوگيري از سر خوردن کاندوم بايد در حالي که با دست کاندوم روي الت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گيرد.
بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمينان از اينکه کاندوم سوراخ نشده است بايد درون انرا از آب پر نمود. و در صورت سوراخ يا پاره شدن کاندوم بايد از روش اورژانسي پيشگيري از بارداري استفاده نمود .
حساسيت به لاتکس: جهت افراد حساس٬ کاندومي هيپوآلرژنيک از الاستومر ترموپلاستيک صناعي و نوع ديگري که از پلي اورتان است موجود مي باشد که هر دو عليه STD محافظت مي کنند. دومي شانس پارگي به مراتب بيشتري نسبت به جنس لاتکس دارد (4/8% در مقابل 2/3%). انواع کاندوم هاي ساخته شده از غشاهاي طبيعي مثل روده گوساله در مقابل STD محافظ نيستند.
نکات مهمي که در هنگام استفاده از انواع کاندوم بايد در نظر داشته باشيد :

روشهاي پيشگيري از بارداري با انواع کاندوم
* کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگهداري نماييد تا لاتکس ان خاصيت خود را از دست ندهد و با نزديکي پاره نشود.
* از هر کاندوم يکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد ان خودداري نماييد زيرا در اين صورت احتمال حاملگي افزايش مي يابد.
* قبل از مصرف انواع کاندوم به تاريخ انقضاي ان توجه نماييد و از مصرف کاندوم هاي تاريخ گذشته و يا کاندوم هايي که چسبناک و يا شکننده هستند خودداري نماييد.
* پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر يک قطعه کاغذ باطله پيچيده و در کيسه زباله بيندازيد.
* براي نرم کردن کاندوم از روغن٬ وازلين و يا مواد مشابه استفاده نکنيد زيرا اين مواد به کاندوم اسيب رسانده و باعث خراب شدن ان مي شوند. در اين صورت احتمال حاملگي با کاندوم افزايش مي يابد.
* هر چند اين روش پيشگيري از بارداري روش موثري است ولي احتمال حاملگي با ان از قرص بيشتر است.
گردآوري : بخش زناشويي بيتوته
منابع:
amazing.ir
iransurprise.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۱۸۷۸/آشنایی_با_انواع_کاندوم_و_نحوه_استفاده_از_کاندوم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: