Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:14:56 GMT

خانم ها اين ليست لوازم آرايش را به هيچکس قرض ندهيد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۳۲۳/خانم_ها_این_لیست_لوازم_آرایش_را_به_هیچکس_قرض_ندهید

خبرگزاري آريا - در کيف لوازم آرايش خانم ها و در سالن هاي آرايشي يک وسيله فوق العاده محبوب وجود دارد که اغلب تميز نگه داشتن آن ناديده گرفته مي شود ولي بشدت بيماري زا و مملو از باکتري است.

قرض دادن لوازم آرايش ممنوع
برس هاي آرايشي يکي از خطرناکترين وسايلي است که مي تواند زندگي بانوان را به شدت تحت تاثير قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اکثر محصولات آرايشي بهداشتي انواع مواد نگهدارنده و ضدباکتري وجود دارد اما در برس هاي آرايشي که مستقيماً با سطح پوست در تماس هستنند هيچ ماده نگهدارنده و محافظتي وجود ندارد و اکثر افراد ماه ها و حتي سالها از برس بدون شستشوي آن استفاده مي کنند و ناخود آگاه با مشکلاتي چون آکنه پوستي ، قرمزي و خارش آن مواجه مي شوند.
براساس تحقيقات تماس برس آلوده با سطح پوست صدمه ديده و يا داراي زخم مي تواند باعث ورود انواع ميکروب ها و باکتري هاي مرگبار به بدن شود بويژه اگر اين برس تنها متخص يک نفر نباشد و استفاده از آن مشترک باشد.
در اکثر سالن هاي آرايشي در سراسر دنيا بدون شستشو و يا ضدعفوني کردن وسايل آرايشي از آنها براي مشتريان متعدد استفاده مي شود و آلودگي ها از سطح پوست يک مشتري به صورت افراد ديگر منتقل مي شود.

در يک آزمايش متخصصان برس هاي يک مرکز خدمات بهداشتي آرايشي را در ايالات متحده مورد آزمايش قرار داده و دريافته اند در حدود 45 هزار باکتري در هر يک از آنها وجود دارد در حالي که بايد در شرايط عادي تعداد 100 باکتري در موهاي هر برس وجود داشته باشد.

تمامي وسايل آرايشي مانند مسواک حالت استفاده شخصي دارند

خوشبختانه انواع راه ها براي مراقبت از پوست صورت و ضدعفوني کردن وسايل بهداشتي آرايشي وجود دارد از جمله شستشوي برس آرايشي به صورت دوره اي با آب و صابون و خشک کردن آن، تعويض برس کهنه با نو بعد از مدت معيني از استفاده، تميز کردن برس با دستمال کاغذي پس از هر بار استفاده تا رنگ ها و مواد روي موهاي آن باقي نماند، عدم استفاده از اين وسيله هنگامي که پوست صورت دچار زخم و يا آکنه سر باز است و نيز عدم استفاده مشترک از برس براي چند نفر، تمامي وسايل آرايشي مانند مسواک حالت استفاده شخصي دارند و تنها يک نفر بايد از آن استفاده کند.

دانشمندان در جديدترين تحقيقات خود دريافتند در سطح پوست هر فرد ميليون ها باکتري مفيد و مضر وجود دارد که برخي از آنها تنها بر روي صورت يک نفر بين ميليون ها انسان وجود دارند، استفاده از محصولات آرايشي به صورت مشترک مي تواند باعث جابه جايي اين باکتري ها به صورت ساير افراد و حتي ورود به جريان خون و بافت هاي دروني بدن شود بويژه اگر فرد با آسيب هاي پوستي هچون آکنه يا تب خال مواجه باشند.
باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط:
اين 5 برند لوازم‌ آرايشي خطرناک هستند
لوازم آرايشي فاسد شده را بشناسيد!!!
معروف ترين برندهاي لوازم آرايشي
ايده هايي مفيد براي سازماندهي لوازم آرايش +عکس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۳۲۳/خانم_ها_این_لیست_لوازم_آرایش_را_به_هیچکس_قرض_ندهید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: