Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@04:55:54 GMT

تسعير ارزي به اختلاف تازه آمريکا و ژاپن تبديل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۶۷۸۰/تسعیر_ارزی_به_اختلاف_تازه_آمریکا_و_ژاپن_تبدیل_شد

تسعير ارزي به اختلاف تازه آمريکا و ژاپن تبديل شد

خبرگزاري آريا - پکن-ايرنا- در شرايطي که ژاپن و آمريکا به دنبال پيشبرد توافقنامه تجارت آزاد هستند و درگير نبردهاي تعرفه اي شده اند، مساله تسعير ارز نيز به مورد تازه اي از منازعه ميان دو کشور تبديل شده است.

به گزارش ايرنا شبکه خبري `ان اچ کي` روز سه شنبه گزارش کرد `توشيميتسو موته گي` وزير امور تجديد ساختار اقتصادي ژاپن خاطر نشان کرده است کشورش حاضر نيست درباره موضوع تسعير و ارزش ارز ملي با آمريکا وارد گفت و گو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود ما اصلا تمايلي نداريم که در اين عرصه با آمريکا وارد گفت و گو شويم و نمي خواهيم در مساله توافق تجارت آزاد ميان طرفين، تسعير ارز بخشي از مذاکرات باشد.
او تاکيد کرد ما بيانيه مشترکي را با توافق ميان طرفين در ماه سپتامبر امسال منتشر کرده ايم که در آن هيچ اشاره اي به چنين موضوعي نشده است.
از سوي ديگر `استيون منوچين` وزير خزانه داري آمريکا در اظهاراتي کاملا متناقض گفته است که کشورش قصد دارد بندي را از توافقنامه تجارت آزاد دو کشور به اين مساله اختصاص دهد.
وي با اشاره به مذاکراتي که طرفين درباره توافقنامه تجارت آزاد شروع کرده اند، گفت: بايد موضوع تسعير ارز نيز مورد گفت و گو قرار گيرد و در اين توافقنامه به آن اشاره شود تا نتوان آن را به مانعي براي پيشبرد معاملات تجاري تبديل کرد.
با اين اوصاف وزير امور اقتصادي ژاپن بر اين باور است که موضوع تبادلات ارزي خارجي مساله اي نيست که دو کشور بخواهند روي آن در مذاکرات متمرکز شوند و اگر قرار باشد موضوع مورد رايزني قرار گيرد لازم است `تارو آسو` وزير دارايي ژاپن با وزير خزانه داري آمريکا مباحثاتي داشته باشد.
انتظار مي رود به رغم مخالفت هاي وزير اقتصادي ژاپن، وزيران دارايي اين کشور و آمريکا در آينده درباره اين مساله مذاکراتي انجام دهند اما در توافقنامه تجارت آزاد گنجاندن چنين بندي هنوز در ابهام است.
از سوي ديگر دولت `دونالد ترامپ` رييس جمهوري آمريکا در توافق تجاري جديد با مکزيک و کانادا اين موضوع را گنجانده است و در ارتباط با توافق تجارت کره جنوبي هم چنين کاري صورت داده است و مي خواهد به اين شکل کسري تجاري 700 ميليارد دلاري آمريکا در برابر اين کشورها را کاهش دهد.
مساله تسعير ارز نه فقط به اختلاف بزرگي ميان اين دو کشور تبديل شده است بلکه آمريکا در تلاش است تا از نفوذ دولت چين هم در کاهش ارزش يوان پول ملي اين کشور جلوگيري کند ادعايي که پکن رد کرده و تاکيد نموده است در تضعيف ارزش يوان، بازار نقش دارد.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۷۸۰/تسعیر_ارزی_به_اختلاف_تازه_آمریکا_و_ژاپن_تبدیل_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: