Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@07:40:02 GMT

بنیانگذار مایکروسافت تسلیم سرطان شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۹۴۳/بنیانگذار_مایکروسافت_تسلیم_سرطان_شد

بنیانگذار مایکروسافت تسلیم سرطان شد

پل آلن یکی از بنیانگذاران مایکروسافت که از ثروتمندان جهان نیز بود در سن ۶۶ سالگی بر اثر سرطان در گذشت.

به گزارش شریان نیوز،پل آلن یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت که از ثروتمندان جهان نیز بود، پس از مدتی دست و پنجه نرم کردن با سرطان سرانجام تسلیم این بیماری خطرناک شد.

مرگ الن توسط سرویس مطبوعاتی شرکت او گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در تویئتر رسمی شرکت نوشتند: «ما عمیقا از مرگ پل آلن شخصیت برجسته فناوری و دوستدار بشر و حامی موسیقی و بنیانگذار مایکروسافت متاسفیم. همه ما که روزهای زیادی را با او کار کردیم از این ضایعه تلخ ناراحت هستیم.»

آلن از دوران کودکی علاقه زیادی به الکترونیک داشت و با بیل گیتس در یک مدرسه برنامه نویسی کامپیوتر آشنا شد. در سال 1975 مایکروسافت را تاسیس کردند و با توافق طرفین بیل گیتس 64 درصد از سهام و آلن 36 در صدر را دریافت کرد. در سال 2018 طبق آمار مجله فوربس، او در فهرست افراد ثروتمند جهان با 20 میلیارد دلار سرمایه رتبه 44 را کسب کرد.

آلن درسال 1983 زمانیکه برای اولین بار سرطان او تشخیص داده شد، شرکت مایکروسافت را ترک کرد. او بخشی از سهام خود را به موسسه خیریه بخشید. او همچنین دارای دو تیم حرفه ای ورزشی "Seattle Seahawks" فوتبال و بسکتبال "Portland Trailblazers" بود.د آلن هم همچنین علاقه زیادی به موسیقی داشت.

او شرکت ویولکان را مخصوص تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری ها سرمایه گذاری کرد. بیماری او سرطان لنفوم غیر هوچکین بود که در نهایت وی را از پا درآورد.

برچسب هاپل آلنمایکروسافتتویئتر

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۹۴۳/بنیانگذار_مایکروسافت_تسلیم_سرطان_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: