Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@04:09:08 GMT

احداث کارخانه هاضم در اصفهان/ بهره برداری از دستگاه زباله سوز پزشکی شهر اصفهان تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۰۹۴۷۳۱/احداث_کارخانه_هاضم_در_اصفهان_بهره_برداری_از_دستگاه_زباله_سوز_پزشکی_شهر_اصفهان_تا_پایان_سال

احداث کارخانه هاضم در اصفهان/ بهره برداری از دستگاه زباله سوز پزشکی شهر اصفهان تا پایان سال

مصور گفت: کارخانه هاضم شهری یکی از مهمترین نیازهای شهر اصفهان است چرا که بوسیله آن از مواد آلی می توان برق تهیه کرد و شیرابه های خروجی این پسماندها نیز مورد استفاده قرار گرفته و به محیط زیست هم آسیبی نخواهد رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهانصبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص احداث کارخانه هاضم در اصفهان اظهارکرد:کارخانه هاضم شهری یکی از مهمترین نیازهای شهر اصفهان است چرا که بوسیله آن از مواد آلی می توان برق تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدرضا مصور اضافه کرد: همچنین شیرابه های خروجی این پسماند ها نیز مورد استفاده قرار گرفتهو به محیط زیست هم آسیبی نخواهد رساند.
ویبا اشاره به اینکه جهت راه اندازی این نیروگاه قراردادی با شرکت “مپنا” منعقد شده است، گفت: یک ماه و نیم از عقداین قرارداد می گذرد و سه ماه دیگر هم برای ادامه کارهای قرارداد فرصت نیاز است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان هزینه مورد نیاز برای راه اندازی این نیروگاه را ۱۰۰ میلیارد تومان ارزیابی و مزیت راه اندازی این کارخانه را مدیریت بهتر پسماند شهری تا حدود ۷۰۰ درصد عنوان کرد و گفت:بازه زمانی احداث کارخانه هاضم یک سال و نیم است.
مصورهمچنین از راه اندازی سیستم “آر دی اف” در آینده ای نزدیک خبر داد که تا کنون برای ساخت آن ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وییکی دیگر از مهمترین نیازهای شهر اصفهاندر حوزه مدیریت زباله و پسماند را تجهیز این شهر به دستگاه زباله سوز پزشکی دانست و گفت که این سیستم نیز تا آخر سال ۹۶ در اصفهان راه اندازی می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: تنها در شهر اصفهان روزانه ۱۸ تن زباله عفونی و بیمارستانیتولید می شود که متولی اصلی مدیریت این مسئله دانشگاه علوم پزشکی است اما شهرداری هم در این راستا همکاری هایی را انجام خواهد داد.

درصدد ساماندهی مشاغل هستیم
مصوردر ادامه صحبت های خود با اشاره به لزوم ساماندهی مشاغل شهری اصفهان گفت: در شهر اصفهان شاهد مشاغل مختلفی هستیم که تمامی این مشاغل باید به نحو مطلوبی مدیریت و ساماندهی شوند.
ویاعلام کرد: به عنوان مثال در حوزه مشاغلیمانند مغازه های فروش دوچرخه و موتورسیکلت مکانی برای آن در نظر گرفته شده که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید ؛ تاکنون برای ساخت این مکان ۱۲۸ میلیارد در طول 3 سال هزینه شده است.
مصور ادامه داد: همچنین در منطقه پینارت ۱۵ هزار متر ابنیه برای ساماندهی مشاغل ساخته شده که با مجموعه امیر کبیر نیز مجاورت دارد.

افزایش خشکی درختان نسبت به سال گذشته
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در قسمتی دیگر از صحبت های خود خشکی زاینده رود را باعث بروز مشکلات زیست محیطی زیادی از جمله خشکی ریشه های بسیاری از درختان عنوان کرد و گفت: خشکی زاینده رود باعث شده تعداد بسیاری از درختان از ریشه سقوط کنند و این مسئله نسبت به سال قبل وضعیت بدتری را دارد.
مصور ادامه داد: متاسفانه برخی از درختان شهر در مقابل بادهایی با سرعت ۳۰ کیلومتری هم دوام نیاورده و سقوط می کنند و این به دلیل نرسیدنآب به ریشه های درختان است.
ویاضافه کرد: طبق سند قانونی شیخ بهایی که یک سند تاریخی برای تامین حقابه اصفهان است، این شهر ۶ سهم از ۳۳۳ سهم از آب را داربوده اما مسئله کاهش بارش ها مشکلاتی را در ادامه روند ارائه آب به اصفهان وارد کرده است.
معاون شهردار میزان آب مصرفی فضای سبز شهری اصفهان را ۳۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان آب برای ۵.۳۳ هکتار فضای سبزی است که در اختیار شهرداری است در حالی که این میزان اراضی کمتر از ۱۰ درصد از اراضی شهر را تشکیل می دهد.
وی در ادامه صحبت های خود حرکت اقلیم اصفهان را به سوی گرم و خشک عنوان کردو افزود: با توجه به این مسئله و کمبود آب برای آبیاری درختان سعی شده از سیستم های نوین آبیاری استفاده شود.
مصور بیان کرد: در این راستا در سال گذشته ۱۵۱ کیلومتر شبکه آبیاری قطره ای در شهر تاسیس شد چرا که استفاده از فناوریهای نوین آبیاری بهترین راه برایدوری از هدر رفت آب است.
وی اظهارکرد: هزینه های نصب و راه اندازی سیستم های آبیاری قطره ای ۳۴۴ میلیارد تومان شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۷۳۱/احداث_کارخانه_هاضم_در_اصفهان_بهره_برداری_از_دستگاه_زباله_سوز_پزشکی_شهر_اصفهان_تا_پایان_سال را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: