Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@01:19:17 GMT

مجلس در بودجه‌بندی سال ۹۷ تحول ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۰۹۴۸۰۲/مجلس_در_بودجه_بندی_سال_۹۷_تحول_ایجاد_می_کند

مجلس در بودجه‌بندی سال ۹۷ تحول ایجاد می‌کند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکل اشتغال در کشور نیازمند همبستگی و هم‌افزایی است، گفت: مجلس در بودجه‌بندی سال ۹۷ تحول ایجاد می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در "همایش اشتغال فراگیر " پیروزی ملت ایران و مسلمان و حذف شجره خبیثه داعش را تبریک گفت و اظهار داشت: امروز کشور ما در منطقه منشأ اقتدار و تعیین‌کننده سیاست‌های منطقه‌ای است که با وجود همه توطئه‌ها توانستیم موفق شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توطئه‌هایی در چند هفته اخیر مانند حرکت نخست وزیر لبنان شکل گرفت که آن هم به لطف خدای متعال با شکست مواجه شد و به پیروزی ختم شد.

حاجی بابایی عنوان کرد: اشتغال کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین موضوع در حال حاضر است و حرف اول و آخر را در کشور می‌زند و اگر قرار باشد در کنار هم قرار بگیریم و همبستگی و هم‌افزایی برای مقابله با بیکاری داشته باشیم باید صحیح‌ترین راه را انتخاب کنیم.

نماینده مردم همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت، مجلس و همه نهادها به موضوع اشتغال کشور ورود کرده‌اند افزود: مجلس در کمک به دولت گام بلندی برداشته است و نظام جمهوری اسلامی تمام استعداد‌های لازم و تمام مؤلفه‌های لازم را به کار گرفته تا با مشکل اشتغال در کشور مقابله کند و اشتغال را رشد دهد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با بیکاری موجود کار سختی در پیش است اما در صورت وجود کوچک‌ترین حاشیه‌ای در کشور این کار سخت به محال تبدیل می‌شود.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: امروز در هم افزایی، کنار هم قرار گرفتن و تمام وقت خود را به کار گرفتن برای رفع بیکاری و تمام توان دستگاه‌ها را به کار گرفتن اضطرار وجود دارد و در این زمینه وضعیت کشور مشخص است.

*تحولی در بودجه بندی سال ۹۷ در مجلس ایجاد می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در آستانه ارائه بودجه سال ۹۷ قرار گرفته‌ایم گفت: در این راستا جلسات گوناگونی در زمینه بودجه در سازمان مدیریت، سازمان برنامه و بودجه و صحن مجلس برگزار شده و تحولی ایجاد می‌شود چراکه اراده‌ای وجود دارد که نسبت به وضع موجود حرکتی انجام شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه در کشور بودجه‌ها و ردیف‌های متفرقه فراوان است، افزود: ردیف ملی فراوان بوده و از طرفی در زمینه تبدیل بودجه به بودجه عملیاتی قانونی وجود دارد که در برنامه ششم مصوبه شده و هر سال باید ۲۰ درصد بودجه به بودجه عملیاتی تبدیل شود.

وی گفت: دوشنبه و سه‌شنبه هفته‌جاری در کمیسیون برنامه و بودجه با وزارتخانه‌های راه، کشور، نفت، آموزش و پرورش و غیره جلسه داشتیم و این موضوع که ۳ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده از محل فروش نفت برای قیر رایگان و مسائل دیگر در شهر‌ها و روستا‌ها چقدر مورد استفاده قرار گرفته است بررسی شد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا برای وضع بودجه‌های کشوری و استان‌ها تعریفی پیدا شود افزود: از ۳ هزار میلیارد در نظر گرفته شده برای قیر رایگان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای شهر‌ها و روستا‌ها پرداخت شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر بخواهیم به بودجه‌ریزی درست در کشور برسیم باید تقسیم عادلانه انجام شود که برای این اقدام مشخص شدن معیار‌ها و ملاک‌ها لازم است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: برای بودجه‌ای که قرار است در اختیار استان‌ها قرار گیرد باید تعریفی وجود داشته باشد تا مدیرکل، استاندار و دیگر مسئولان وضع خود را بدانند.

*در استان همدان به یک حرکت عظیم قدرتمندانه نیاز داریم

وی با تأکید بر اینکه امروز در استان همدان به یک حرکت عظیم و قدرتمندانه نیاز  و همه باید به میدان بیایند، افزود: حدود یک هشتم اشتغال کشور از طریق بودجه دولت باید انجام شود و هفت هشتم بودجه باید از طریق منابعی غیر‌منابع مستقیم دولت مانند بانک‌ها، سرمایه‌گذاری خارجی و غیره برای اشتغال تامین شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه امسال انجام ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور تعهد شده بود، افزود: از ابتدای سال تاکنون۴۰ میلیارد دلار از طریق فاینانس، مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور امضا شده که بخشی از آن خروجی داشته و اگر اینگونه پیش برویم تا پایان سال ۶۵ میلیارد دلار محقق خواهد شد.

وی در ادامه به سرمایه گذاری بانک‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه بانک‌ها باید ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذرای بانک‌ها در برابر بودجه عمومی دولت عددی نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی دو برابر بودجه عمومی دولت بودجه دارند، افزود: باید پیگیری شود که شرکت‌های دولتی چقدر می‌خواهند در استان همدان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمومی مشخص است اما باید مشخص شود که نهادهای عمومی غیردولتی در استان چقدر می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، ادامه داد: ۲۹ نهاد عمومی غیر‌دولتی در کشور وجود دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید مشخص شود که بنیاد مستضعفان چقدر سرمایه گذاری در کشور داشته و مسئول این نهاد در استان کیست؟ افزود: باید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به میدان بیاید.

وی با اشاره به اینکه باید آمار و ارقام از سرمایه‌گذاری داشته باشیم و یک فرد، گروه یا کمیته کار ارزیابی مدیران در امور سرمایه‌گذاری در استان همدان را انجام دهد، افزود: مدیر ما در استان گاهی نمی‌داند که دستگاه در کشور چقدر سرمایه‌گذاری کرده تا سهم خود را بخواهد یا این موضوع را به نمایندگان و استاندار بگوید تا پیگیری انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان همدان پرقدرت است اما پرقدرت بودن تنها کفایت نمی‌کند، ادامه داد: استان پر قدرت است اما هدایت قدرت مهم است.

وی در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با گام‌های تعریف شده و کار کردن در کنار هم می‌توان تاثیرات تحریم را کاهش داد.

حاجی‌بابایی در ادامه با بیان اینکه همه مدیران با هم برادر، دوست، همشهری و هم کشوری هستیم و همه درد مشترک را پیگیری می‌کنیم، یاد آور شد: فرقی نمی‌کند که سلایق چیست اگر همه نیرو‌ها را به میدان بیاوریم و کار کنیم باز کم است.

وی با بیان اینکه همه کسانی که کار می‌کنند نماد دولت، مجلس یا قوه قضائیه هستند، ادامه داد: همه آمدیم تا کار انجام شود پس باید سلایق فراموش شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این دولت یا هر دولتی دیگری موفق شود نظام موفق شده است، افزود: هر کس کاری کند که دولت موفق نشود در واقع سبب شده تا نظام موفق نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۸۰۲/مجلس_در_بودجه_بندی_سال_۹۷_تحول_ایجاد_می_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: