Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@05:01:56 GMT

مبنای عزل و نصب مدیران و مسئولان اجرایی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۰۹۸۴۳۴/مبنای_عزل_و_نصب_مدیران_و_مسئولان_اجرایی_چیست

مبنای عزل و نصب مدیران و مسئولان اجرایی چیست؟

یکی از انتقاد هایی که به دولت روحانی در استان کردستان وارد است در مورد عزل و نصب مدیران و مسئولان اجرایی در مهمترین و حساس ترین پست های استان، بدون داشتن تحصلات مرتبط،سوابق اجرایی و سوابقی غیر مرتبط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازاورامانات، گردش نخبگان یا به عبارت دیگر جابجائی مدیران و مسئولان، در تمامی نظام ها و سیستم های اداری، امری مرسوم و متداول است، اساساً تمام سیستم های پویا، برای حفظ پویائی و برای ارتقاء و رشد، نیازمند تغییرات هستند، در این میان آنچه مهم است این است که فلسفه ی تغییرات چیست؟ ملاک تغییر کدام است؟دلیل عزل مدیر قبلی و دلائل انتصاب مدیر جدید کدام است؟

اگر بتوانیم برای این سؤالات پاسخی منطقی و قانع کننده داشته باشیم، می توانیم ادعا کنیم که تغییر صحیح و در راستای منافع سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر صورت، تمامی سازمانها، تمامی روش های مدیریت باید ارزیابی شوند و نتیجه و عملکرد هر مدیری باید منصفانه نقد شده و ارش گذاری شود، تا منتقدان و آگاهان بتوانند بر اساس این نمرات و شاخص ها، هر دوره را با دوره های قبل و بعد از خود، مقایسه کنند.

یکی از انتقاداتی که به دولت تدبیر و امید وارد است، اغلب مدیران این جریان سیاسی (تقریباً در تمامی سطوح) از پرسنل آموزش و پرورش بوده، به گونه ای که مدیرانی با تحصیلات غیرمرتبط، با سوابقی غیر مرتبط و حتی بدون سابقه ی مدیریتی، بر مهم ترین و حساس ترین پست های استان، تکیه زده و این امر انتقادات زیادی را در پی داشته است.

از آقایان (عمدتاً) آموزش و پرورشی که در وزارت کشور به پست و مقام رسیده اند پرسشی دارم، آیا شما اجازه می فرمائید فرزند دبستانی شما، در کلاس درس، پای تدریس یک وزارت کشوری بنشیند!؟یا یک کارشناس وزارت نفت!؟ یا یک نظامی؟ اصلاً آیا غیر از یک نفر معلم، شخص دیگری، صلاحیت و شایستگی تدریس، تعلیم و تعلم جگرگوشه های شما را دارد!؟

حال چگونه به خود این حق را می دهید که در وزارتخانه ای دیگر، در پست تخصصی دیگری که شما هیچگونه سر رشته ای از آن ندارید، مشغول به کار شوید و با قیافه ای حق به جانب، حتی اعتراض به حق پرسنل آن اداره را برنتابید!!؟ اما سؤالی که ذهن ما را مشغول کرده این است: در کشور ما هرکسی با هر مدرک تحصیلی، شهامت تزریق یک آمپول ساده به بیمار را ندارد، چون می داند در صورت خطا باید پاسخگو باشد. هرکسی با هر مدرک تحصیلی، حاضر نیست چند عدد آجر را روی هم بچیند، چون می داند علاوه بر دانش و تجربه، باید آجرها درست چیده شوند، چون اگر دیوار کج باشد، باید پاسخگو باشد.

هرکسی با هر مدرک تحصیلی حتی مرتبط حاضر نیست نسبت به تنظیم موتور یک اتومبیل اقدام کند، چون می داند در صورت عدم توانائی یا اشتباه، باید پاسخگو باشد. هرکسی با هر مدرک تحصیلی حتی مرتبط حاضر نیست نسبت به بستن یک کلید و پریز برق اقدام کند، چون می داند در صورت اتصال و خرابی، جان کسی به خطر می افتد و باید پاسخگو باشد.

اما در کشور عزیز ما، هرکسی با هر مدرک تحصیلی و با هر میزان تجربه و دانش حاضر است که مسئول، رئیس، مدیر، عضو شورا، نماینده مجلس و... شود و خدمت کند، چون می داند قرار نیست پاسخگو باشد و در بدترین شرایط محل خدمت او عوض می شود یا نهایتاً از خدمت کردن به صورت موقت محروم می شود!

امیدواریم در پایان عمر چهارساله ی دولت تدبیر و امید، این آقایانی که دولت های گذشته را به عدم پاسخگوئی و فقدان شفافیت متهم می کردند، خود سنت شکنی کنند و به این مردم دردمند پاسخگو باشند، مردم هم به عنوان ولی نعمتان حق دارند بدانند ثمره ی کار این آقایان چیست؟ مشخصاً کسانی چون آقایان فیروزی(معاون استاندار)، میقانی(دفتر آقای استاندار)، دادور(روابط عمومی استانداری)، فاتحی(فرماندار سابق دیواندره)، روحانی(فرماندار سابق سروآباد و فعلی کامیاران) و همچنین بخشداران بخش های مختلف و... و از همه مهمتر نیروهایی که از خارج از این وزارتخانه آمده اند، چه گلی بر سر این مجموعه زده اند؟برتری آنها بر اسلافشان چیست؟

امیدواریم برای یک بار هم که شده، کلید نشان های کردستان، به دور از تعصب ورزی های مرسوم سیاسی، عملکرد نیروهای متبوع را ارزیابی کرده و نتیجه را صادقانه به مردم اعلام نمایند، امیدوارم آقایان این حق را بر مردم روا بدانند و آن را توهین و تهمت و سیاه نمائی و... نخوانند، یقیناً این امر، ساده ترین و ابتدائی ترین حق شهروندان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۸۴۳۴/مبنای_عزل_و_نصب_مدیران_و_مسئولان_اجرایی_چیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: