Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:46:20 GMT

عزل و نصب‌های جدید ملک سلمان، دامن الجبیر را نیز می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۰۹۸۴۳۵/عزل_و_نصب_های_جدید_ملک_سلمان_دامن_الجبیر_را_نیز_می_گیرد

عزل و نصب‌های جدید ملک سلمان، دامن الجبیر را نیز می‌گیرد؟

ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی با صدور فرامینی شماری از مقام های محلی و دولتی را عزل و نصب کرد، این در حالی است که احتمال تغییر وزیر خارجه نیز وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی با صدور فرمان پادشاهی شماری از مقام های محلی و دولتی از جمله سفیر عربستان در واشنگتن را عزل و نصب کرد این در حالی است که احتمال تغییر عادل الجبیر وزیر خارجه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان چهره‌های سرشناس سیاسی سعودی بر این باورند که تغییرات وزراتی قریب الوقوع شامل عادل الجبیر نیز خواهد شد حال آنکه الجبیر اخیرا چندان در انظار ظاهر نشده است در نتیجه بعید نیست در پی این عزل و نصب ها فرمان عزل او نیز صادر شود.

این درحالی است که برخی منابع مخالفان سعودی اعلام کردند، افسران و سربازان سعودی که در یمن می جنگند از طولانی شدن مدت این جنگ و نبود چشم انداز روشن پایان آن در آینده شکایت دارند به اضافه اینکه تعداد تلفات این جنگ نیز رو به افزایش است.

این نارضایتی در بین کارمندان دولت نیز مشاهده می شود زیرا آنان از توقف پاداش های مالی و شغلی شکایت دارند و علاوه بر این مردم از تورم و فساد و افزایش مالیات و پایان یارانه دولتی ناراضی هستند.

این درحالی است که ملک سلمان در حکمی، خالد بن سلمان پسر خود را جایگزین عبدالله بن فیصل بن ترکی سفیر عربستان در واشنگتن کرد.

بر اساس فرامین پادشاهی، عبد العزیر بن سعد بن عبد العزیز به عنوان امیر منطقه حائل و حسام بن سعود امیر منطقه الباحه تعیین شده است.

همچنین پادشاه عربستان سعود بن عبد المحسن بن عبد العزیز را به سمت مشاور ویژه خود تعیین کرد.

ملک سلمان در احکامی دیگر پاداش مالی کارکنان دولتی و نظامی عربستان را که پیشتر متوقف یا لغو شده بود، مجددا برقرار کرد.

در احکامی دیگر سرلشکر احمد بن حسن العسیری سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن، معاون رئیس اطلاعات عربستان، فهد بن ترکی بن عبد العزیز فرمانده نیروی زمینی عربستان، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی، عواد بن صالح وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی، محمد بن عامر السواحه وزیر ارتباطات، احمد الحقبانی مدیر کل گمرک، فیصل بن فرحان بن عبدالله الفیصل مشاور پادشاه در وزارت خارجه عربستان تعیین شدند.

انتهای پیام/

R7891/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۸۴۳۵/عزل_و_نصب_های_جدید_ملک_سلمان_دامن_الجبیر_را_نیز_می_گیرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: