Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:10:52 GMT

خوزستان قابلیت پرورش ماهی به روش متراکم را دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۹۴۴۵/خوزستان_قابلیت_پرورش_ماهی_به_روش_متراکم_را_دارد

خوزستان قابلیت پرورش ماهی به روش متراکم را دارد

اهواز - ایرنا - یک پرورش دهنده ماهی موفق در کشور اسلوونی گفت: روش پرورش ماهی به شکل متراکم در ایران و خوزستان قابلیت اجرا دارد.

دکتر دنیل گاسپیک( Danijel Gospic ) روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه بین المللی معرفی سیستم های نوین آبزی پروری با تاکید بر بهینه سازی مصرف آب در سرسرای همایش آب و برق خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران افزود: در این روش آب به شکل کم و بهینه مصرف می شود و امکان تولید همه نوع ماهی از جمله قزل آلا و تیلاپیا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این روش در مزارع من در کشور اسلوونی با وجود آب کم و با کنترل شرایط محیطی اجرایی شد و با توجه شرایط موجود خوزستان ، در نتیجه در این استان نیز قابلیت اجرا را دارد.
گاسپیک بیان کرد: روش پرورش ماهی در قفس در کشور اسلوونی با روش های جدید از جمله استفاده از استخرهای دایره ای جایگزین شده است.
این مدرس کارگاه در خصوص وضعیت آبزی پروری در کشور اسلوونی و تجربه های موفق خود در خصوص مزارع پرورش ماهی و استفاده از تکنولوژی نوین توضیحاتی ارایه داد.
معاون پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: این کارگاه توسط دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران ، و به منظور بهینه سازی مصرف آب و افزایش بهره وری، و بهبود صنعت آبزی پروری برگزار شد.
محمد راضی جلالی افزود: از آنجا که خوزستان قطب آبزی پروری کشور است و در پرورش ماهیان گرمابی رده نخست کشور را دارد عزم همگانی را برای مصرف بهینه آب و بهبود صنعت آبزی پروری می طلبد.
وی گفت: لازمه استفاده از پساب ها در آبزی پروری، تغییر الگو و تغییر سیستم آبزی پروری است و از آنجا که سیستم آبزی پروری ما بر اساس پرورش ماهیان گرمابی و در آب شیرین است بنابراین از سیستم پساب نیشکر به شکل بهینه نمی توان استفاده کرد.
راضی جلالی بیان کرد: اگر بخواهیم به سمت پرورش ماهی متراکم حرکت کنیم خطرابتلا به بیماری زیاد می شود بنابراین باید مطالعات لازم و فنی انجام شود و مدیریت و پیش بینی لازم را می طلبد.
در کارگاه یک روزه بین المللی معرفی سیستم های نوین آبزی پروری با تاکید بر بهینه سازی مصرف آب ، جمعی از کارشناسان صنعت آبزی پروری حضور داشتند.
3004/ 6037

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۴۴۵/خوزستان_قابلیت_پرورش_ماهی_به_روش_متراکم_را_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: