Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@13:18:50 GMT

نماینده آمریکا اهداف کشورش در سوریه را تبین کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۹۴۷۰/نماینده_آمریکا_اهداف_کشورش_در_سوریه_را_تبین_کرد

نماینده آمریکا اهداف کشورش در سوریه را تبین کرد

در آستانه ارائه گزارش جدید نماینده سازمان ملل در امور سوریه درخصوص تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور در جلسه امروز شورای امنیت یک هیئت آمریکایی به ریاست جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه وارد ترکیه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نشستی را با رهبران مخالفان سوری در ترکیه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع حاضر در این نشست اعلام کرد که جفری ضمن تاکید بر اهداف آمریکا در سوریه ادعا کرد: آمریکا مصمم است به حضور ایران در سوریه پایان دهد زیرا تهران در جهت منافع خود حرکت کرده و از گروه‌های شبه‌نظامی حمایت می‌کند و این خطری بر منطقه است.

جفری تاکید کرد: معتقدم رویکرد آمریکا در روند سیاسی در سوریه واضح است و رایزنی‌های میان مسکو و واشنگتن درخصوص اولویت‌ها در سوریه از دوره‌های قبل جدی‌تر و عمیق‌تر شده و آمریکا و ترکیه درخصوص مرحله آتی مقدمه‌چینی ‌می‌کنند.

در همین راستا، انس العبده، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه تصریح کرد: در جریان این دیدار به بررسی چهار نکته اصلی از جمله روند سیاسی، تحولات ادلب، کمیته قانون اساسی، پرونده بازداشت شدگان و اردوگاه الرکبان پرداخته شد.

وی در ادامه افزود: واشنگتن کمیته قانون اساسی را بخشی از روند سیاسی به شمار می‌آورد که تنها به بندهای قانون اساسی و برگزاری انتخابات مرتبط نمی‌شود.

العبده ضمن تاکید بر اهمیت نخستین دیدار میان خود با جفری همچنین ادعا کرد: واضح است که آمریکا بیشتر بر پیشبرد سازش تمرکز دارد.

این در حالی است که شورای امنیت امروز (چهارشنبه) نشستی را به منظور بررسی تشکیل کمیته قانون اساسی برگزار می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که قرار است استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه پس از نشستش با نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین‌کننده روند آستانه درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه اطلاعات جدیدی را درباره تشکیل کمیته قانون اساسی در جلسه شورای امنیت ارائه دهد.

فراس الخالدی، یکی از عضو کمیته قانون اساسی نیز تصریح کرد: این نشست با هدف دستیابی به دیدگاه واحد مطابق با خواسته‌ها و آرزوهای ملت سوریه برگزار می‌شود و بر اساس توافق سیاسی است.

وی در ادامه افزود: آخرین مهلت تعیین شده برای تشکیل کمیته قانون اساسی پایان ماه جاری میلادی است.

در همین راستا، یحیی العریضی، سخنگو هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری پیش‌بینی کرد که استفان دی‌میستورا گزارش نهایی را ارائه نخواهد کرد و وی گزارش مفصل‌تری را پس از دیدارهای جدید با کشورهای ضامن آتش بس در نشست آستانه و گروه کوچک تشکیل شده درخصوص سوریه به نام "۵+ ۱" ارائه می‌دهد که نتیجه آن تصمیم‌گیری برای ادامه یا عدم ادامه این روند است.

وی همچنین گفت: هیئت مذاکره کننده دعوت مسکو برای سفرش در ۲۶ ماه جاری میلادی به روسیه را پذیرفته است و این نکته را مدنظر داریم که مسکو ید طولایی در سوریه داشته و سرنوشت نظام سوریه را تحت کنترل دارد. ما پایبندی به روند سیاسی، قطعنامه‌های بین‌المللی و پرونده ادلب را به آن یادآوری خواهیم کرد. روند قانون اساسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این تحولات پس از پایان مهلت خروج گروه‌های "تروریستی" از منطقه عاری از سلاح بدون نظارت بر هر گونه خروج آن‌ها صورت گرفته است و به نظر می‌رسد که طرف‌های مربوطه در توافق روسیه و ترکیه به خوبی می‌دانند که اجرای آن نیاز به زمان بیشتری دارد.

الحیاة همچنین اعلام کرد: شماری از سازمان‌های افراط‌گر اتاق عملیات متحدی را در تقابل با این توافقنامه تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۴۷۰/نماینده_آمریکا_اهداف_کشورش_در_سوریه_را_تبین_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: