Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@10:52:54 GMT

اعتراض برخی مقامات پیشین آمریکایی به ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۲۳۰۹/اعتراض_برخی_مقامات_پیشین_آمریکایی_به_ترامپ

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از رویترز؛ ­شماری از مقامات پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و کارکنان پنتاگون، بیانیه ای اعتراضی خطاب به دونالد ترامپ امضاء کردند.

بیش از یکصد و هفتاد و پنج تن از مقامات پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و کارکنان پنتاگون بیانیه ای را در اعتراض به دونالد ترامپ امضاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این بیانیه مقام های پیشین آمریکا، ضمن انتقاد از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای لغو صلاحیت امنیتی «جان برنان» مدیر سابق سازمان سیا، مراتب اعتراض خود را نیز ابراز کردند.

پیش از این؛ شماری از مقام های امنیت ملی آمریکا در انتقاد از این تصمیم ترامپ این بیانیه را امضا کرده بودند. در میان امضاءکنندگان اسامی شماری از مشاوران سیاسی که در دولت های دموکرات و جمهوری خواه سمت داشته اند نیز دیده می شود.

تعدادی از این افراد در دولت های جورج دبلیو بوش و دولت باراک اوباما در آژانس های مختلف اطلاعاتی فدرال، ضد تروریسم، شورای امنیت ملی و ناتو دارای سمت بوده اند. بسیاری از امضاء کنندگان این بیانیه با تاکید بر این که از انتقادات پی در پی جان برنان حمایت نمی کنند، تصریح کرده اند که پاسخ سیاسی رئیس جمهور آمریکا دارای ماهیتی است که توانایی دفاعی آمریکا را تضعیف می کند. جان برنان که عملکرد دونالد ترامپ در جریان نشست با ولادیمیر پوتین در هلسینکی را ضعیف ارزیابی کرده بود، سخنان ترامپ را خیانت آمیز خوانده است.  برنان در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: «در تلاش برای جلوگیری از این قبیل سوء استفاده ها در آینده، من آن چه را که لازم است انجام خواهم داد.»

در میان چهره های معروفی که این بیانیه را امضا کرده اند، اسامی «ویلیام برنز»، «وندی شرمن»، «آنتونی بلینکن»، «نیکلاس برنز» و «توماس پیکرینگ» به چشم می خورد. برنان که از رفتار ترامپ در جریان دیدار اخیرش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در فنلاند انتقاد کرده، گفته است که احتمال دارد از دولت ترامپ به دلیل لغو صلاحیت امنیتی اش شکایت کند. وی یادآور شده است که برای جلوگیری از محرومیت دیگر مقام های فعلی و پیشین آمریکا از صلاحیت امنیتی، اقدام حقوقی را مد نظر قرار خواهد داد. رئیس جمهوری آمریکا در حالی مجوز رئیس پیشین سیا را برای دسترسی به اطلاعات محرمانه لغو کرده که برنان از زمان روی کار آمدن ترامپ، همواره انتقادات شدیدی به وی داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۲۳۰۹/اعتراض_برخی_مقامات_پیشین_آمریکایی_به_ترامپ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: