Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@12:30:38 GMT

افزایش دو برابری قیمت کنتور برق/ گرانی تا سال 1400 همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۱۴۳۳۷/افزایش_دو_برابری_قیمت_کنتور_برق_گرانی_تا_سال_۱۴۰۰_همچنان_ادامه_دارد

افزایش دو برابری قیمت کنتور برق/ گرانی تا سال 1400 همچنان ادامه دارد

طی هفته های گذشته شاهد افزایش دوبرابری قیمت کنتور برق هستیم که روند افزایشی قیمت کنتور برق تا چهار سال دیگر برای رسیدن به قیمت تمام شده ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، اوایل مهرماه امسال بود که سامانه ثبت نام برای خریداری کنتور برق در خراسان جنوبی قطع شده بود و مشترکینی که برای خریدن کنتور به شرکت برق مراجعه می‌کردند، پرسنل شرکت برق آنها را به روزهای بعد حواله می‌دادند و اظهار می‌کردند که سامانه ثبت نام قطع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی و پرسش از شرکت برق خراسان جنوبی دلیل قطعی سامانه را به روز رسانی سامانه اعلام کرده بودند و این در صورتی بود که زمزمه گرانی کنتور برق به گوش می‌رسید.

مردم از قطع بودن سامانه ثبت نام و شنیدن افزایش قیمت کنتور برق گلایه داشته و مدیر عامل شرکت برق خراسان جنوبی یک ماه قبل دلیل قطع بودن سامانه را  بهخاورستان، به روز رسانی سامانه اعلام کرده و گفته بود که هر قطعی سامانه که دلیل افزایش قیمت نیست و مشترکین می‌توانند بعد از رفع مشکل و به روز رسانی سامانه برای خریداری کنتور برق مراجعه کنند.

یکی از شهروندان در گفتگو با  خاورستان، اظهار کرد:  الان بعد از گذشت یک ماه سامانه ثبت نام برای خرید کنتور برق راه اندازی و به روز رسانی شده است اما نکته قابل توجه این است که  اکنون قیمت کنتورهای برق تقریبا تا دو برابر افزایش  پیدا کرده است به صورتی که کنتور سه فازی که سه میلییون تومان بوده به شش میلیون تومان افزایش و کنتورهای تک فاز از یک میلون و 530 هزار تومان به یک میلیون و 860 هزار تومان  افزایش قیمت داشته است .

در حالی که بحث گرانی کنتور برق در مرکز کشور وجود داشته و قرار است تا سال 1400 قیمت ها افزایش پیدا کند مدیر عامل شرکت برق خراسان جنوبی اظهار می‌کند که سامانه در حال به روز رسانی است و هر قطعی سامانه ای که دلیل گرانی نمی‌شود.

 محمد رضا حقی فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، در گفتگو با خبر گزاری فارس، گفت: وزارت نیرو مصوبه‌ای در اختیار دارد که بر این اساس هزینه انشعاب برق را در یک دوره شش ساله به قیمت تمام‌شده برساند، بنابراین این یک تکلیف قانونی است که برعهده وزارت نیرو قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام موضوعی نیست که وزارت نیرو بخواهد از آن چشم‌پوشی کند، افزود: وزارت نیرو در دو سال گذشته ریز مستندات خود را به شورای اقتصاد و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کننده ارسال و از آن دفاع کرده است، بنابراین تصمیم قانونی در خصوص افزایش هزینه انشعاب برق برق موضوع جدیدی نیست و هر گونه اقدامی در این خصوص بر اساس قانون بوده است.

حقی فام خاطرنشان کرد: به هر حال هزینه انشعاب برق در مناطق مختلف کشور بالا است و دریافت این هزینه‌ها در مناطق محروم کشور پایین است، بنابراین توانیر و وزارت نیرو به دنبال این بودند که شرکت‌های توزیع برق با این موضوع سلیقه‌ای عمل نکنند و قیمت‌ها به یک شکل قانونی و یکنواخت دریافت شود.

 

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ادامه داد: به هر حال هزینه انشعاب برق در سال‌های گذشته بسیار ناچیز بود و قیمت 200 هزار تومان نمی‌توانست جوابگوی ارائه خدمات به مشترکان باشد، بنابراین افزایش حق انشعاب برق و نزدیک شدن به قیمت تمام‌شده در طول شش سال می‌توانست گزینه خوبی برای جلوگیری از رشد یکباره قیمت‌ها از یک سو و تعطیلی نشدن شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده کنتور برق و از سوی دیگر ارائه خدمات به موقع از سوی شرکت‌های توزیع برق شود.
 

وی تأکید کرد: به هر حال وزارت نیرو و شرکت توانیر شرایط اقتصادی حاکم بر کشور را قبول دارد اما این بدین معنا نیست که صنعت برق یارانه برای بیکاری بدهد.

 

حقی فام بیان کرد: متوسط رشد قیمت انشعاب برق در سال جاری در کشور 49 درصد بود، بنابراین رشد قیمت انشعاب برق تا 4 سال دیگر ادامه می‌یابد و این اقدام از ابتدای سال آینده باز هم تکرار خواهد شد.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر تأکید کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در مورد هزینه‌های انشعاب برق در سراسر کشور به این نتیجه می‌رسیم که دولت برای این موضوع سوبسید می‌دهد به طوری که این سوبسید در خوزستان برای هر مشترک 4.5 میلیون تومان است.

 

.به گفته وی، در شهرهای بزرگ و کلان شهرها هزینه‌ای که برای انشعاب برق دریافت می‌شود زیر 40 درصد قیمت تمام شده است

 حال سوال از معاون هماهنگی توزیع توانیر این است امسال هزینه ها تا دو برابر افزایش یافته اما تا سال 1400 یعنی چهار سال دیگر قرار است هر سال قیمت ها دو برابر افزایش داشته باشد؟

 

آقای حقی فام که شرایط اقتصادی جامعه را قبول دارد چرا برای رفع مشکل کارخانه های تولید کنتور برق گرانی کنتور را در دستور کار قرار داده است؟ مگر مردم چقدر درآمد دارند که این همه پول برای خرید کنتور برق بدهند؟ بعد از آن هم که تعرفه برق افزایش یافته و ماهی حداقل در یک خانواده که وسایل برقی زیادی ندارند بین 15 تا 20 هزار تومان پول برق بدهند.

 

مسئولین هر جا که پول کم می‌آورند به جای ارائه راه حل و چاره دست در جیب مردم کرده و قیمت ها را افزایش می‌دهند، مگر چه قدر به حقوق و یا یارانه مردم در ماه و سال افزوده می‌شود که برای جبران کم و کاستی ها دست در جیب مردم می‌برید؟

 

متاسفانه مسئولان و دولتمردان به جای اینکه در این شرایط بحرانی اقتصادی، بیکاری و خشکسالی به فکر مردم باشند می‌خواهند کمبودها را به هر وسیله ای که شده از طریق گران کردن هر اقلامی که به ذهنشان می‌رسد جبران کنند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۳۳۷/افزایش_دو_برابری_قیمت_کنتور_برق_گرانی_تا_سال_۱۴۰۰_همچنان_ادامه_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: