Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:34:41 GMT

انتشار اسامي و تصاوير نيروهاي امنيتي رژيم سعودي در ماجراي خاشقجي

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۷۹۲۰/انتشار_اسامی_و_تصاویر_نیروهای_امنیتی_رژیم_سعودی_در_ماجرای_خاشقجی

انتشار اسامي و تصاوير نيروهاي امنيتي رژيم سعودي در ماجراي خاشقجي

خبرگزاري آريا - رسانه‌هاي ترکيه، اسامي و تصاوير 15 نيروي امنيتي رژيم سعودي را به اتهام دخالت در ناپديد شدن «جمال خاشقجي» روزنامه‌نگار منتقد اين رژيم، منتشر کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، وبسايت خبري «استار» ترکيه نوشت، اين افراد که با ماجراي مربوط به ناپديد شدن نويسنده و روزنامه نگار منتقد رژيم سعودي در کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ارتباط دارند، با دو پرواز اختصاصي از عربستان سعودي به ترکيه آمده و بلافاصله اين کشور را ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وبسايت خبري استار اين افراد را تيم «سازمان امنيت عربستان» عنوان کرد و تاکيد کرد: انتقال جسد احتمالي خاشقجي از طريق فرودگاه با استفاده از تسهيلات مصونيت ديپلماتيک ممکن نيست، چرا که چمدان هاي افراد هنگام ورود به سالن پرواز در دستگاه «ايکس ري» کنترل شده است.
همچنين پليس ترکيه آخرين تصاوير مربوط به ورود خاشقجي را دو روز پيش منتشر کرده و با تثبيت ورود او به ساختمان کنسولگري و نيز خارج نشدنش از آنجا و همچنين ناپديد شدن چند روزه اين روزنامه نگار، بر ابهام ماجرا افزوده است.
روز سه شنبه دستگاه قضايي ترکيه با تعيين يک دادستان و يک بازپرس، پيگيري قضايي پرونده ناپديد شدن خاشقجي روزنامه نگار عربستاني پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول را آغاز کرد.
دادستان کل ترکيه مسئول بررسي پرونده‌خاشقجي شد
«حامي آکسوي» سخنگوي وزارت خارجه ترکيه نيز امروز(چهارشنبه) اعلام کرد: در چارچوب تحقيقات قضايي ساختمان کنسولگري عربستان در استانبول بازرسي خواهد شد.
همچنين «رجب طيب اردوغان» رييس جمهوري ترکيه دو روز پيش مشخص شدن وضعيت خاشقجي روزنامه نگار ناپديد شده در استانبول از سوي مقامات سعودي را خواستار شد.
وي پيگيري مساله روزنامه نگار سعودي ناپديد شده را «وظيفه انساني و سياسي» خود خواند و افزود: کنسولگري عربستان در استانبول بايد ثابت کند که خاشقجي از آنجا خارج شده است يا نه.
«جمال خاشقجي» سه شنبه گذشته پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد. برخي منابع ترکيه اي اعلام کرده اند، «خاشقجي» در داخل کنسولگري عربستان به قتل رسيده و جسدش به خارج از کنسولگري منتقل شده است.
پيامدهاي بين‌المللي و منطقه‌اي پرونده «جمال خاشقجي» و تداوم رسوايي‌هاي آل‌سعودنام خاشقجي در فهرست افراد بازداشتي و تحت تعقيب رژيم سعودي قرار داشت.
سرنوشت نامعلوم «جمال خاشقجي» به اين معني است که منتقدان حتي در خارج از عربستان نيز امنيت جاني ندارند.
هرچند نقض حقوق‌بشر و نقض آزادي مطبوعات در عربستان قدمت طولاني دارد، اما اين اقدامات در سال هاي اخير تشديد شده است.
116/110
کليدواژه ترکيه عربستان جمال خاشقجي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۹۲۰/انتشار_اسامی_و_تصاویر_نیروهای_امنیتی_رژیم_سعودی_در_ماجرای_خاشقجی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: