Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:04:00 GMT

زنان سرپرست خانوار استان بوشهر مهارت‌افزایی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۱۸۷۹۳/زنان_سرپرست_خانوار_استان_بوشهر_مهارت_افزایی_شدند

زنان سرپرست خانوار استان بوشهر مهارت‌افزایی شدند

به گزارش خبرنگارگروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوانازبوشهر،عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ضمن اشاره به آسیب پذیر بودن زنان سرپرست خانواده به واسطه نداشتن اشتغال پایدار و درآمد دائمی و به میزان کافی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار به واسطه نداشتن سواد کافی و یا بنیه مالی مناسب برای ایجاد اشتغال و عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌ای از ضریب آسیب‌پذیری بالایی برخوردارند که اجرای این طرح بخشی از مسائل این قشر از جامعه را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اشتغال بانوان در یک جامعه از شاخص‌های توسعه یافتگی است اظهارکرد: در صورت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار می‌توان زنان خود سرپرست و یا سرپرست خانوار را یک سرمایه اجتماعی محسوب کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از رایگان بودن آموزش‌های مهارتی خبر داد و خاطر نشان کرد: همه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رایگان است و این فرصت خوبی در راستای توانمندسازی مددجویان است.
کازرونی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی ارائه آموزش‌های مهارتی درخوشه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، عمران و دیگر رشته‌های مهارتی را برای مددجویان و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش ارگان‌های حمایتی داراست بیان کرد: به منظور توانمندسازی خانواده‌های مددجو، و توسعه آموزش‌های مهارتی فنی با همکاری دستگاه‌های ذیربط گام موثری درایجاد اشتغال و درآمدزایی برای سرپرستان خانوارها برداشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از زنان سرپرست خانوار استان بوشهر مهارت افزایی شدند تصریح کرد: در راستای اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رویکرد اشتغال پایدار، 440 نفر از زنان سرپرست خانوار استان بوشهر مهارت‌افزایی شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اشتغال بخش قابل توجهی از مشکلات سرپرستان خانوار و فرزندان آنها را برطرف می‌کند، این مقوله مهم برای توانمندسازی خانواده‌های بزرگ کمیته امداد و بهزیستی نقش اساسی ایفا می‌کند.
انتهای پیام /پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۷۹۳/زنان_سرپرست_خانوار_استان_بوشهر_مهارت_افزایی_شدند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: