Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:04:30 GMT

شناسایی ۷۰ کودک مبتلا به اوتیسم در همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۱۹۱۵۲/شناسایی_۷۰_کودک_مبتلا_به_اوتیسم_در_همدان

شناسایی ۷۰ کودک مبتلا به اوتیسم در همدان

همدان - مدیرکل بهزیستی استان همدان از شناسایی ۷۰ کودک مبتلا به اوتیسم در همدان خبر داد و گفت: اگر این افراد به موقع درمان شوند دچار آسیب های این بیماری نخواهند شد.

حمیدرضا الوند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه غربالگری اوتیسم در همدان از آذرماه سال گذشته شروع شده است، گفت: تاکنون بیش از ۷۰ کودک مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ضریب شیوع بیماری اوتیسم رو به افزایش است، افزود: در ۹ شهرستان همدان غربالگری اوتیسم در حال انجام است و کار مداخله به صورت تیمی متشکل از پزشک، روانپزشک، مددکار، شنوایی‌سنجی و گفتار درمانی برای این کودکان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها یک مرکز تخصصی برای کودکان اوتیسم در مرکز استان وجود دارد، عنوان کرد: یک مرکز تخصصی دیگر در شهرستان ملایر راه اندازی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مرکز تخصصی اوتیسم در همدان به مراجعان استان خدمات ارائه می دهد، عنوان کرد: با راه اندازی مرکز تخصصی اوتیسم در شهرستان ملایر، این مرکز به شهرستان های نهاوند و تویسرکان نیز خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: خانواده ها باید به سلامتی کودکان ۲ تا ۵ سال خود بیش از پیش اهمیت دهند و با مراجعه به سازمان بهزیستی و انجام غربالگری اوتیسم از سلامت جسمانی کودکان خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه نباید دوران طلایی که می‌توان این کودکان را توانمند کرد از دست داد، افزود: تشخیص زودهنگام بیماری این افراد بسیار مهم است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۱۵۲/شناسایی_۷۰_کودک_مبتلا_به_اوتیسم_در_همدان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: