Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@09:32:33 GMT

بارش پراکنده باران در 8 استان/ کاهش دمای هوا تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۲۱۱۰۷/بارش_پراکنده_باران_در_۸_استان_کاهش_دمای_هوا_تا_پایان_هفته

بارش پراکنده باران در 8 استان/ کاهش دمای هوا تا پایان هفته

سازمان هواشناسی از بارش باران در 8 استان کشور تا پایان هفته و موج کاهش دما هوا در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز یکشنبه 21 آبان با تداوم فعالیت موج تراز میانی جو روی کشور در بیشتر مناطق کشور رشد ابر و وقوع بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود؛ لذا روی مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های مرکزی و شرقی زاگرس، مرکز، بخش‌هایی از جنوب و شرق کشور در برخی ساعات با بارش‌های پراکنده‌ای مواجه خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موجی که در شمال کشور روی سواحل دریا خزر فعالیت خواهد داشت، با شدت زیاد سبب وقوع بارش‌های مناسبی در استان‌های گیلان، به خصوص مازندران و گلستان خواهد شد، از امشب و طی روز یکشنبه 21 آبان 96 در استان‌های گیلان و به ویژه مازندران و جنوب گلستان رگبارهای شدید به همراه وزش بادهای شدید لحظه‌ای موجب آبگرفتگی و طغیان آب رودخانه‌ها خواهد شد، همچنین در دو استان خراسان شمالی و رضوی نیز وقوع رگبارهایی به شکل پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر همین اساس روز دوشنبه 22 آبان، بارش‌ها در مناطق تحت تاثیر تضعیف خواهد شد، منحصرا در بخش‌های شرقی وقوع بارش‌های رگباری را خواهیم داشت، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان از این بارش‌ها بهره مند خواهند شد که شدت بارش های در استان گلستان، نواحی شمالی خراسان رضوی و مناطقی از سیستان و بلوچستان خواهد بود.

روز سه شنبه 23 آبان بارندگی وسیعی در سطح کشور نداریم و مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی و احتمالا شمال خراسان جنوبی در طی ساعاتی از رگبارهایی بهره مند شوند.

در روز چهارشنبه 24 آبان امکان بارش‌های پراکنده و خفیف در غرب استان گیلان به سبب وجود جریانات دریا به ساحل به خصوص در دامنه‌ها دور از انتظار نیست.

وضعیت دمایی با عبور این موج کاهش دما هوا در سطح کشور رخ خواهد داد، این کاهش دما برای نیمه غربی تا فردا تاثیر گذار خواهد بود، روی نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور این افت دما هوا ملموس‌تر است، به طوری که طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی و دامنه‌های جنوب شرقی زاگرس بین 4 تا 8 درجه افت ملموس دما هوا پیش بینی می‌شود.

طی فردا (یکشنبه) روی استان‌های حاشیه کوه‌های البرز مثل قزوین، قم، تهران، سمنان همچنین استان‌هایی مثل مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، غرب سیستان و بلوچستان افزایش سرعت وزش باد خواهیم داشت که شرایط و پتانسیل برای وقوع گرد و خاک در برخی نواحی دور از انتظار نیست.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه افزایش سرعت وزش باد بر روی نوار شرقی و جنوب شرق کشور خواهیم داشت لذا برای مناطق شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان (شمال نواحی شمالی و غربی استان)، کرمان و شرق هرمزگان پیش بینی می‌شود که می‌تواند به ویژه در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۱۰۷/بارش_پراکنده_باران_در_۸_استان_کاهش_دمای_هوا_تا_پایان_هفته را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: