Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-29@09:11:59 GMT

بیوگرافی یلدا قشقایی، بازیگر سریال نقاب ها +عکس پسرش

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۱۵۴۱/بیوگرافی_یلدا_قشقایی_بازیگر_سریال_نقاب_ها_عکس_پسرش

بیوگرافی یلدا قشقایی، بازیگر سریال نقاب ها +عکس پسرش

یلدا قشقایی متولد ۱۳۵۱ آبادان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. یلدا قشقایی بازیگر سریال بازی نقاب ها است.

وی دانش‌آموخته، مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران است.

یلدا قشقایی فعالیت خود در سینما را با بازیگری آغاز کرد و در فیلم‌هایی چون «صورتی» به کارگردانی فریدون جیرانی و «خیلی دور خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به امروز کارگردانی ۲۵ مستند را در کارنامه خود داشته که تعدادی از آن ها به سفارش ارگان‌های مختلف بوده است. او مستند هایی چون «عاشیق» و «مدرسه تعطیل است» را ساخته نیز کارگردانی کرده است و آخرین اثر وی با نام «ن بی درد سر» در هشتمین جشنواره سینما حقیقت حضور داشته است. قشقایی توانست برای ساخت فیلم کوتاه «همین نزدیکی» از جشنواره فرامنتی ایتالیا جایزه بهترین فیلم را نیز دریافت کند.

فیلمهای یلدا قشقاییگیتا (فیلم)آیه‌های زمینی

بازی در فیلم سینمایی”زیستن” به کارگردانی”رضا سبحانی”؛ ۱۳۸۱
بازی در فیلم سینمایی”صورتی” به کارگردانی”فریدون جیرانی”؛ ۱۳۸۲
بازی در فیلم سینمایی”جنگ کودکانه” به کارگردانی”ابوالقاسم طالبی”؛ ۱۳۸۳
بازی در فیلم سینمایی”خداحافظ رفیق” به کارگردانی”بهزاد بهزادپور”؛ ۱۳۸۳

بازی در فیلم سینمایی”خیلی دور، خیلی نزدیک” به کارگردانی”رضا میرکریمی”؛ ۱۳۸۴

بازی در فیلم سینمایی”سفر به شوشتر” به کارگردانی”مجتبی راعی”؛۱۳۸۴

بازی در فیلم سینمایی”روییدن در باد ” به کارگردانی”رهبر قنبری”؛ ۱۳۹۰

بازی در فیلم سینمایی”یوسف هور” به کارگردانی”عباس شادروان”؛ ۱۳۹۱

سریالهای تلویزیونی:

مجموعه تلویزیونی”سیب ترش” به کارگردانی”خسرو معصومی”؛ شبکه ۲؛ ۱۳۸۱
مجموعه تلویزیونی”آینه عشق” به کارگردانی”تقی رنجبر”؛ شبکه ۱؛ ۱۳۸۱

مجموعه تلویزیونی(عربی) “گریه نکن سرزمین من” به کارگردانی”امیر قویدل”؛ شبکه کوثروشبکه ۱؛ ۱۳۸۵ مجموعه تلویزیونی”بایرام” به کارگردانی”مسعود نوابی”؛ شبکه ۲؛ ۱۳۸۶

مجموعه تلویزیونی”کارآگاهان” به کارگردانی”حمید لبخنده”؛ شبکه ۳؛ ۱۳۸۷

مجموعه تلویزیونی”دفترخانه شماره سیزده” به کارگردانی”وحید حسینی”؛ شبکه ۱؛ ۱۳۸۸

مجموعه تلویزیونی”شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” به کارگردانی”احمد  و محمودمعظمی”؛ شبکه ۵؛ ۱۳۸۹

مجموعه تلویزیونی”دختری به نام آهو” به کارگردانی”قدرت اله صلح میرزایی “؛ شبکه ۵؛ ۱۳۹۰

مجموعه تلویزیونی”خروس” به کارگردانی”سعید آقاخانی  “؛ شبکه ۲؛ ۱۳۹۲

ازدواج و همسر یلدا قشقایی

یلدا قشقایی متاهل بوده و دارای یک فرزند پسر به نام سپهر است که در استرالیا زندگی می کند.

عکسی از همسر یلدا قشقایی در اینستاگرامش وجود ندارد.

یلدا قشقایی: قزل گل سریال «بازی نقاب ها» هستم

یلدا قشقایی بازیگر مجموعه هایی چون: کارآگاهان، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و سیب ترش از آن دست بازیگرانی است که با توجه به فعال بونش در گذشته، مدتهاست در هیچ سریال تلویزیونی ایفای نقش نکرده است.

وی در گفت و گو با بانی فیلم در خصوص کم کاری اش در تلویزیون عنوان کرد: آخرین سریالی که در آن بازی کردم و پخش شد، سریال «دختری به نام آهو» بود که از شبکه ۵ پخش شد. من چند سالی است که در هیچ سریالی حضور نداشتم.

البته گاهی پیشنهاد می شد. اما نقش ها و فیلمنامه ها خوب نبودند و یا نقش های کوچکی بودند. بنابراین ترجیح می دادم بازی نکنم. تا اینکه «بازی نقاب ها» پیشنهاد شد. سریالی به کارگردانی آقای حسن پور و تهیه کنندگی آقای مهام.

وی درباره نقشی که در این سریال بازی می کند، توضیح داد: من نقش زنی به نام قزل گل را بازی می کنم که نقش همسرم را رحیم نوروزی بازی می کند. قزل گل از آن نقش هایی است که خیلی دوست دارم و فکر می کنم جای کار دارد. البته بازی ام در این سریال تمام نشده و پس از نوروز هم ادامه دارد.

قزل گل زن برادر دولتخان با بازی جعفر دهقان است که مقابل زورگویی و کارهای دولتخان می ایستد و آرزوهای بزرگی در زندگی اش دارد.

این کار اولین همکاری من با آقای حسن پور بود. البته با آقای مهام تله فیلم «پنجره ها» را کار کرده بودم. به نظرم گروه بی حاشیه و خوبی هستند و من فضای کار با این گروه را خیلی دوست دارم.

قشقایی همچنین درباره خروجی این کار و بازتابش هنگام پخش بیان کرد: با توجه به داستانک هایی که در قصه این سریال وجود دارد و گره های دراماتیک بسیاری که در داستان وجود دارد من فکر می کنم هنگام پخش بتواند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان درباره فعالیت هایی که در کنار بازیگری انجام می دهد، گفت: تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستندی به نام «سکانس انقلاب» بودم که دهه فجر از شبکه آی فیلم پخش شد و در آن با کارگردان ها گفت و گو می کردیم. در حال حاضر هم روی مستند دیگری مشغول کار هستم.

جشن تولد ۴۶ سالگی یلدا قشقایی

ساتین

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۱۵۴۱/بیوگرافی_یلدا_قشقایی_بازیگر_سریال_نقاب_ها_عکس_پسرش را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: