Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@05:36:59 GMT

آغاز ثبت نام متقاضیان ایجاد موکب در پیاده روی اربعین از 5 اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۲۳۷۶۰/آغاز_ثبت_نام_متقاضیان_ایجاد_موکب_در_پیاده_روی_اربعین_از_۵_اردیبهشت

جمشید گودرزی، قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: امسال برای اولین بار پروانه و مجوز کوکب داری در مسیر پیاده روی اربعین برای هیئت های مذهبی و گروه‌های متقاضی صادر می شود بر همین اساس موکب دارانی که در سال های گذشته در مسیر اربعین موکب داشته و هیئت های مذهبی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند از پنجم اردیبهشت می توانند مدارک و تقاضای خود را به ستادهای بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 388 موکب در داخل عراق و 932 موکب در مرزهای داخلی کشور(مهران، شلمچه و چذابه) توسط مردم ایجاد شده بود، گفت: همزمان با مبعث پیامبر(ص) کار ثبت نام و تشکیل پرونده برای موکب های ایرانی آغاز می شود و همه موکب ها شناسنامه دار خواهند شد.

گودرزی در پاسخ به این سؤال که جانمایی موکب های ایرانی در اربعین چگونه صورت می گیرد؟ گفت: موکب های ایرانی در اربعین بیشتر در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا برپا می شوند. در مسیر هم یکسری از محل ها خریداری شده و بخشی هم در حال توافق با موکب داران عراقی هستیم تا به صورت مشترک در این موکب ها خدمات به زائران ارائه شود.

وی تشریح کرد: بخشی از محل هایی که موکب ها در آن مستقر خواهند شد زمین هایی است که در سال های گذشته نیز از آنها استفاده شده، بخشی متعلق به نهادهای دولتی مانند استانداری ها، شهرداری ها، مدارس و بخشی هم زمین های شخصی است که با صاحبان آنها به توافق رسیده ایم. در مرزهای داخلی هم مکان ها اکنون دیگر ثابت و مشخص شده است و در ورودی های مرزها یعنی شهرهای مهران، شلمچه و چذابه زیرساخت ها ایجاد شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین در پاسخ به این سؤال که برای ایجاد موکب در مسیر پیاده روی اربعین چه شرایط و امکاناتی لازم است؟ گفت: افراد و گروه هایی که در سال های قبل تجربه موکب داری دارند در اولویت هستند و افراد و هیئت هایی که برای اولین بار متقاضی هستند باید حداقل هایی از امکانات را داشته باشند تا بتوانند خدمات لازم را در اربعین ارائه کنند.

وی اضافه کرد: هیئت های مذهبی در صورت داشتن امکانات و توانایی برپایی موکب، مجوز موکب داری و شناسنامه موکب دریافت می کنند و در زمان برپایی پیاده روی اربعین نیز خدماتی از قبیل تسهیل تردد در مرزها، انتقال تجهیزات به داخل خاک عراق، تأمین بخشی از ویزای خادمی و زیرساخت هایی که در عراق نیاز دارند از جمله زمین، آب، اتصال به سیستم برق و فاضلاب عراق و ... به انها ارائه می شود. در صورتی هم که بخواهند وسایل و تجهیزات خود را برای سال بعد در عراق نگهداری کنند فضای انبار در اختیار آنها قرار داده می شود.

وی در پایان گفت: اولین شناسنامه های موکب های ایرانی پس از ثبت نام و تشکیل پرونده از خرداد سال جاری ماه صادر خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۷۶۰/آغاز_ثبت_نام_متقاضیان_ایجاد_موکب_در_پیاده_روی_اربعین_از_۵_اردیبهشت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: