Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:46:30 GMT

بازگشایی شعبه جهاد دانشگاهی قم در دانشگاه حضرت معصومه(س)

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۲۷۸۱۸/بازگشایی_شعبه_جهاد_دانشگاهی_قم_در_دانشگاه_حضرت_معصومه_س

رئیس جهاد دانشگاهی قم در حاشیه افتتاح دفتر شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه حضرت معصومه، آمادگی این واحد را جهت گسترش همکاری ها با دانشگاه حضرت معصومه(س) ابراز داشت و گفت: نگاه ما در ارتباط با دانشگاه ها صرفا همکاری در پر کردن خلاهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است.

به گزارش ایسنا، دکتر «محمد حیدری»، در حاشیه افتتاح دفتر شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به سابقه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت، جهاد دانشگاهی سالانه حدود 600 هزار فراگیر دارد که عمده آموزش‌ها مهارت‌های تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی اولویت در حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی به‌ویژه در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، آموزش نرم‌افزارهای بالادستی، کشاورزی است.

رئیس جهاد دانشگاهی قم، در خصوص فعالیت‌های پژوهشی این واحد گفت: با آغاز جنگ تحمیلی جهاد دانشگاهی با رویکرد برطرف کردن نیازهای صنعت به حوزه پژوهش وارد شد، جهاد طی این سال‌ها هیچ‌گاه در رقابت با دانشگاه نبوده بلکه همواره در کنار دانشگاه حضور داشته است.

حیدری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ همواره جهاد دانشگاهی ورود به فعالیت‌هایی داشته است که زمین مانده‌اند و در دانشگاه‌ها به‌دنبال ایجاد نشاط در راستای افزایش بهره‌وری علمی هرچه بیشتر دانشگاهیان بوده است.

وی با بیان این‌که ما در جهاد دانشگاهی خود را سرباز دانشگاه می‌دانیم، تصریح کرد: هرگز در جهاد احساس رقابت با دانشگاه وجود نداشته و ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی قم آمادگی این مرکز را جهت گسترش همکاری‌ها با دانشگاه حضرت معصومه(س) ابراز داشت و گفت: نگاه ما در ارتباط با دانشگاه‌ها صرفاً همکاری در پر کردن خلاهای فرهنگی و آموزشی است.

امروز دفتر شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضور رؤسای جهاد دانشگاهی قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) بازگشایی شد.

فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش قابل تقدیر است

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که بر دانشگاه حضرت معصومه(س) نگاهی جهادی حاکم است، بر گسترش همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی تأکید کرد.

دکتر «علیرضا باقری ثالث» در حاشیه افتتاح دفتر شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که حضور جهاد دانشگاهی در محیط‌های آموزشی بسیار تأثیرگذار بوده و هست، افزود: دانشگاه حضرت معصومه(س) از گذشته ارتباطی قوی با جهاد دانشگاهی داشته است، از این‌رو با توجه به فراگیرتر شدن فعالیت این دانشگاه و فزونی شمار دانشجویان امیدواریم بتوان از ظرفیت جهاد دانشگاهی بیش از پیش استفاده کرد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی با این دانشگاه در برنامه‌های دانشگاهی، علمی و تفریحی، ادامه داد: حس همکاری و تعامل میان این دو مرکز از گذشته وجود داشته و امیدواریم مستدام باشد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش، گفت: رسالت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش مهم است و بحمدالله فعالیت‌های مثبت فراوانی خصوصاً آموزش به تکنسین‌ها و کارشناسان زمینه‌های مختلف صورت گرفته است که امیدواریم شرایط استفاده از این زمینه برای دانشگاه حضرت معصومه(س) فراهم شود.

باقری‌ثالث با بیان این‌که نگاه دانشگاه حضرت معصومه(س) جهادی است و هدف حرکت کشور در مسیر مثبت می‌باشد، اظهار کرد: 100 هکتار فضای دانشگاه حضرت معصومه(س) ظرفیت زیادی ایجاد کرده که برای پروژه‌هایی که بتوان از این فضا بهره‌برداری کرد در اختیار جهاد دانشگاهی قرار خواهیم داد.

در ادامه این جلسه هم‌چنین معاون فرهنگی دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که رویکرد ویژه معاونت فرهنگی دانشگاه، توانمندسازی دانشجویان خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است که دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی جدای از رشته تحصیلی با مهارت‌های تخصصی از مرکز خارج شود، از این‌رو در پی آموزش‌هایی هستیم که این خواسته را تأمین کند و امیدواریم بتوانیم در این مسیر از تجربه و دانش جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۸۱۸/بازگشایی_شعبه_جهاد_دانشگاهی_قم_در_دانشگاه_حضرت_معصومه_س را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: