Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@22:57:39 GMT

مذاکرات امنیت دریایی بین هند و پاکستان به حالت تعلیق درآمد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۲۹۲۸۴/مذاکرات_امنیت_دریایی_بین_هند_و_پاکستان_به_حالت_تعلیق_درآمد

هند در واکنش به صدور حکم اعدام برای یک شهروند هندی که از سوی پاکستان به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورده است. به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو ، مذاکرات امنیت دریایی بین هند و پاکستان به حالت تعلیق درآمد.بر اساس این گزارش ، این مذاکرات قرار بود دوشنبه هفته آینده به میزبانی هند برگزار شود که وزارت دفاع هند در پیامی رسمی به پاکستان اعلام کرد آمادگی میزبانی مذاکرات امنیت دریایی مشترک را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند در واکنش به صدور حکم اعدام برای «کولبوشان جادو» شهروند هندی که از سوی پاکستان به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورده است.صدور این حکم سبب افزایش تنش بین هند و پاکستان شده است.هند و پاکستان 27 مارس (7 فروردین) برای برگزاری مذاکرات دوجانبه امنیت دریایی با هدف بهبود روابط دو کشور به توافق رسیده بودند.روابط این دو کشور در یک سال گذشته پس از حمله شبه نظامیان به «اوری »در شمال کشمیر و کشته شدن 19 نیروی امنیتی هند همچنین ناآرامی ها در کشمیر تیره شده است.ارتش پاکستان هفته گذشته از صدور حکم اعدام برای «کول بوشان جادو» تبعه هندی متهم به جاسوسی در پاکستان خبر داد و اعلام کرد: حکم اعدام این تبعه هندی توسط ژنرال «قمر جاوید باجوا»تایید شده است.تایید حکم های صادره از سوی دادگاه نظامی پاکستان توسط فرمانده ارتش این کشور به مفهوم نهایی بودن آن حکم است. پاکستان ادعا می کند «کول بوشان جادو» یکی از افسران نیروی دریایی هند روز 13 اسفند 1394 در ایالت بلوچستان پاکستان درحالی که قصد جاسوسی و خرابکاری ضد این کشور را داشت ، بازداشت شده است.هند نیز می گوید این فرد از نیروی دریایی هند بازنشسته شده است و از ایران ربوده و به پاکستان برده شده است.نمایندگان مجلس عوام هند هم به صدور این حکم اعتراض کرده اند و از دولت هند خواسته اند این موضوع را با جدیت پیگیری کند.«سوشما سواراج» وزیر امور خارجه هند نیز اعلام کرد: دهلی نو برای نجات شهروند هندی از تمام ابزارها لازم استفاده می کند و در صورت اعدام این تبعه هندی ، پاکستان باید پیامدهای آن را بپذیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۹۲۸۴/مذاکرات_امنیت_دریایی_بین_هند_و_پاکستان_به_حالت_تعلیق_درآمد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: