Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:56:11 GMT

موزه راه آهن برای اولین بار در کشور در ایستگاه زاهدان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۱۷۵/موزه_راه_آهن_برای_اولین_بار_در_کشور_در_ایستگاه_زاهدان_ایجاد_شد

موزه راه آهن برای اولین بار در کشور در ایستگاه زاهدان ایجاد شد

زاهدان - مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: موزه راه آهن برای اولین بار در کشور در ایستگاه زاهدان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق، مجید ارجونی اظهار داشت: با عنایت به اینکه راه آهن سیستان و بلوچستان ادامه راه آهن هندوستان به شمار می رود و از سال ۱۹۱۶ میلادی ساخت خط ریلی آن آغاز شده آثار تاریخی به جا مانده از صده گذشته جاذبه های گردشگری بسیاری را در این ایستگاه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آستانه سال نو با رونمایی از جرثقیل حمل ذغال سنگ با قدمت ۱۳۵سال در میدان ورودی ایستگاه زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان گامی برای معرفی این ظرفیت ها برداشته شد.

وی گفت: آثاری مانند باسکول وزن بار مسافر با قدمت ۷۷ سال، روغن دان پیستون های دیزل با قدمت ۱۰۰ سال،زونکن پاکستانی به همراه اسناد با قدمت ۱۰۰ سال، انواع آچار و مهر راه آهن با قدمت ۱۰۰ سال،چراغ های فانوسی مورد استفاده سر سوزن ها و سه نما با قدمت ۱۰۰ سال، میخ تراوری و چند اثر به جای مانده دیگر در موزه ایستگاه زاهدان موجود است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: ایستگاه راه آهن میرجاوه با بدنه و سقف چوبی با قدمت ۱۰۰ ساله یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه است.

وی افزود: خانه روسای پاکستانی با قدمت ۱۰۰ سال با سبک معماری پاکستانی، لوله های شستشوی قطارها و منبع آببا قدمت ۱۰۰ ساله از دیگر جاذبه های گردشگری راه آهن جنوب شرق در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: با اینکه پروژه ساخت ادامه راه آهن هندوستان در سال ۱۹۱۸ میلادی به اتمام رسیده اما برخی آثار دارای قدمتی بالغ بر ۱۳۵ سال است.

ارجونی تصریح کرد: با گسترش فضای اداره کل راه آهن جنوب شرق فضاهایی از این قبیل نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۱۷۵/موزه_راه_آهن_برای_اولین_بار_در_کشور_در_ایستگاه_زاهدان_ایجاد_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: