Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:42:11 GMT

چرا کاشت درخت کهور برای طبیعت و انسان خطرناک است + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۲۸۵/چرا_کاشت_درخت_کهور_برای_طبیعت_و_انسان_خطرناک_است_فیلم

چرا کاشت درخت کهور برای طبیعت و انسان خطرناک است + فیلم

‍‍‍‍‍‍

یکی از گو‌نه‌هایی که طی این سالها برای کاشت در مناطق بیابانی کشورمان پیشنهاد و کاشته شده است، درخت "کهور" است که البته گونه‌‌ای غیر بومی برای کشورمان محسوب می‌شود. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ اجتماعی محیط زیست و گردشگری نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ طی سالیان اخیر برای مقابله با خشکسالی در نواحی جنوبی کشور، طرح‌های مختلفی به اجرا درآمده است از جمله درختانی از گونه‌های مختلف در مناطق بیابانی به صورت یکپارچه کاشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از گو‌نه‌هایی که طی این سالها برای کاشت در مناطق بیابانی پیشنهاد و کاشته شده است، درخت "کهور" است که البته گونه‌‌ای غیر بومی برای کشورمان محسوب می‌شود.

اما ظاهراً کاشت درختان کهور با توجه به غیربومی بودن این درخت، عوارض و ضایعات محیط زیستی مختلفی را به همراه داشته است از جمله تخریب خاک، شور شدن خاک، از بین رفتن گونه‌های بومی در مجاورت درختان کهور، کاهش سطح آبهای زیر زمینی به دلیل رشد بیش از 80 متری ریشه این درخت در عمق خاک و ...

در فیلم زیر، برخی عوارض درختان کهور بررسی شده است:

انتهای پیام/

 

Rsaadati/Psaadati/S2,23/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بحران های محیط زیست

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۲۸۵/چرا_کاشت_درخت_کهور_برای_طبیعت_و_انسان_خطرناک_است_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: