Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@16:32:25 GMT

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۹۶ به ۱۳ هزار ریال/ ۴۷۰ هزار تن بذر در اختیار کشاورزان قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۴۸۳/افزایش_قیمت_خرید_تضمینی_گندم_در_سال_۹۶_به_۱۳_هزار_ریال_۴۷۰_هزار_تن_بذر_در_اختیار_کشاورزان_قرار_گرفت

رویداد۲۴-مشاور ‌وزیر‌ ‌جهاد ‌کشاورزی درباره قیمت خرید تضمینی گندم بیان داشت: قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم در سال ۹۶ به ۱۳هزار ریال افزایش پیدا می کند.
اسماعیل اسفندیاری پور -مشاور ‌وزیر‌ ‌جهاد ‌کشاورزی- درباره وضعیت تولید گندم در سال ۹۵ و برنامه دولت در سال جدید بیان داشت: دولت یازدهم در خودکفایی تولید کالاهای اساسی و رفع وابستگی به واردات گام موثری برداشته است که منجر به افزایش بهره وری در تولید این محصول استراتژیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا افق سال ۱۴۰۴ رشد سالانه تولید گندم باید حفظ شود تا ضریب خوداتکایی در تولید گندم به صورت کامل محقق شود.
او در پاسخ به این پرسش که چه میزان از اراضی کشور به گندم اختصاص یافته است، بیان داشت: حدود ۶ میلیون هکتار از اراضی کشور به گندم اختصاص دارد.
اسفندیاری‌پور در رابطه با قیمت خرید تضمینی گندم بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم گندم در سال ۹۶ به ۱۳ هزار ریال افزایش پیدا می‌کند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: دولت برای حمایت و خودکفایی در تولید گندم برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال اختصاص داد تا کشاورزان با استفاده از تسهیلات بتوانند مزارع خود را به تراکتور، کمباین‌ و ادوات کشاورزی نوین مجهز کنند؛ همچنین ۴۷۰ هزار تن بذر خریداری شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
اسفندیاری پور در پایان تاکید کرد که اگر از ضایعات گندم در فرایند تولید از کاشت، داشت، برداشت تا فراوری کاهش یابد می‌توان غذای یکماه ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور را تأمین کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۴۸۳/افزایش_قیمت_خرید_تضمینی_گندم_در_سال_۹۶_به_۱۳_هزار_ریال_۴۷۰_هزار_تن_بذر_در_اختیار_کشاورزان_قرار_گرفت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: