Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@14:38:49 GMT

دستمال‌کاغذی یا دستگاه خشک‌کن دست، کدامیک بهداشتی‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۵۱۳/دستمال_کاغذی_یا_دستگاه_خشک_کن_دست_کدامیک_بهداشتی_تر_است

دستمال‌کاغذی یا دستگاه خشک‌کن دست، کدامیک بهداشتی‌تر است؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، یکی از تحقیقات University of Leeds نشان داد که دستگاه‌های خشک‌کن دست، به ویژه مدل‌های Jet-air، در واقع باعث گسترش و پخش میکروب‌ها در سرویس‌های بهداشتی عمومی می‌شوند.

محققان برای این که ببینند پس از شستن دست‌ها، کدام میکروب‌ها زنده می‌مانند، لایه‌ای از باکتری‌های بی‌خطر را بر روی دست گروهی از افراد قرار دادند؛ این باکتری‌ها عمدتاً باکتری‌های موجود در فضای سرویس‌های بهداشتی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس این افراد پس از شستن دست خود، آن را با دستگاه خشک‌کن دست خشک کردند و محققان باکتری‌های پخش‌شده در فضای اطراف دستگاه‌های خشک‌کن دست را اندازه‌گیری کردند.

محققان دریافتند فضای اطراف دستگاه‌های دست خشک‌کن مدل Jet-air هفت برابر بیشتر از فضای اطراف دستمال‌های کاغذی میکروب دارد. همچنین این دستگاه‌ها ۴٫۵ برابر بیشتر از دستگاه‌های دست‌ خشک‌کن گرم، در اطراف خود میکروب داشتند. علاوه بر این، یک الگوی یکسان در تعداد باکتری‌ها در فاصله حدود ۱ متری وجود داشت.

نیمی از باکتری‌هایی که پس از شستن دست در فضای اطراف دستگاه‌های دست خشک‌کن زنده مانده بودند، ۵ دقیقه پس از استفاده از دستگاه جمع‌آوری شده و بررسی شدند، جالب است که بدانید باکتری به مدت ۱۵ دقیقه در اطراف دستگاه زنده بودند. یکی از محققان می‌گوید: «این بار زمانی که می‌خواهید در یک سرویس بهداشتی عمومی از دستگاه‌های خشک‌کن دست استفاده کنید، توجه داشته باشید که باکتری‌های دست‌های افراد دیگر در اطرافتان پرسه خواهند زد».

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۵۱۳/دستمال_کاغذی_یا_دستگاه_خشک_کن_دست_کدامیک_بهداشتی_تر_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: