Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:21:18 GMT

آلايندگي مس و خشکسالي موجب نابودي باغات پسته رفسنجان شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۸۷۴/آلایندگی_مس_و_خشکسالی_موجب_نابودی_باغات_پسته_رفسنجان_شده_است

آلايندگي مس و خشکسالي موجب نابودي باغات پسته رفسنجان شده است

خبرگزاري آريا - کرمان- ايرنا- بخشدار مرکزي رفسنجان گفت :استمرار خشکسالي و آلايندگي بالاي کارخانه ذوب مس موجب نابودي اغلب باغات پسته اين شهرستان به عنوان تنها ممر درآمدي و معيشتي مناطق روستايي شده است .

به گزارش ايرنا ، مصطفي بخشي شامگاه شنبه در نشست شوراي اداري رفسنجان در محل مس سرچشمه افزود: براي جلوگيري از مهاجرت روستاييان مي طلبد که متوليان امور صنعت مس سرچشمه با جذب هر چه بيشتر ساکنان اين مناطق بخصوص جوانان قدم هاي جدي تري بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اينک بکارنگرفتن جوانان بومي منطقه در اين صنعت به يکي از دغدغه هاي اهالي حومه مس سرچشمه تبديل شده است .
بخشي ادامه داد: مس به عنوان معين اقتصادي شهرستان رفسنجان بايد در راستاي اجراي مسئوليت اجتماعي خود براي بکارگيري جوانان بيکار اين شهرستان گامي به جلو بردارد .
** 50درصد راههاي روستايي رفسنجان نياز به مرمت اساسي دارد
به گفته بخشدار مرکزي رفسنجان هر چند از بدو پيروزي انقلاب اسلامي راههاي روستايي در اين شهرستان آسفالت شده اند ولي با گذشت زمان 40 سال نيمي از اين آسفالتها تخريب شده و نياز به مرمت اساسي دارند.
وي اضافه کرد: بهسازي راههاي روستايي ضمن کاهش تصادفات جاده اي در اين مسيرها زمينه ماندگاري ساکنان در اين مناطق دور افتاده را فراهم خواهد کرد.
**12دوربين درنقاط حادثه خير جاده هاي رفسنجان نصب مي شود
فرماندار رفسنجان هم در اين نشست با اشاره به اينکه بروز تصادفات در محور رفسنجان- سرجشمه در صدر آمار تصادفات استان کرمان است گفت: نقاط حادثه خيز اين محور شناسايي شده و 12 دوربين در اين محور نصب خواهد شد که هزينه پنج دوربين را مس سرچشمه تقبل کرده است.
عليار اسکندري نسب افزود: اين محور به اضافه محورهاي نوق- رفسنجان و رفسنجان - زرند از پر حادثه ترين محور ها به شمار مي آيند که براي کاهش آمار تصادفات تحقيقات و انجام اقدامات اساسي نياز است.
وي همچنين با اشاره به لزوم همدلي و همزباني بين ملت ايران افزود: دشمن از قدرت ايران واهمه دارد نبايد گفته هاي ترامپ و استکبار جهاني را بپذيريم زيرا نتيجه اش ذلت و خاري براي ملت ايران است.
فرماندار ادامه داد: نبايد دعواي سياسي داشته باشيبم چون سنگيني اين بار بر دوش مردم فقير و قشر نيازمند مي افتد و سودش را استکبار جهاني مي برد،بلکه بايد در در برابر توطئه هاي استکبار همچون گذشته با وحدت و يکدلي ايستادگي کرد.
اسکندري نسب بيان کرد: راهکار نجات کشور در اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي است که رهبر معظم انقلاب اسلامي اين سياستها را از سال 89 ابلاغ فرمودند و دغدغه ايشان تقويت معيشت مردم و ايستادگي در برابر دشمنان است.
وي خاطرنشان کرد: دشمن بر اين باور است که فشارهاي اقتصادي، ايران را از پاي درمي آورد لذا با همراهي و همدلي تمامي مسئولان و مردم فشارهاي اقتصادي از مردم ايران کاسته مي شود و عزت نظام مقدس جمهوري اسلامي نيز حفظ مي شود.
شهرستان رفسنجان به عنوان قطب اقتصادي توليد پسته کشور و جهان در يکصد کيلومتري شمال غرب کرمان قرار دارد .
7433/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۸۷۴/آلایندگی_مس_و_خشکسالی_موجب_نابودی_باغات_پسته_رفسنجان_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: