Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:12:10 GMT

برگزاری مسابقه‌ای عجيب و خونين به نام "خروس جنگی"+ تصاوير

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۹۲۱/برگزاری_مسابقه_ای_عجیب_و_خونین_به_نام_خروس_جنگی_تصاویر

برگزاری مسابقه‌ای عجيب و خونين به نام 'خروس جنگی'+ تصاوير

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خروس‌بازان یا به قول خودشان عشق‌بازها، خروس‌های خود را که بیشتر از نژادهای افغان، ترک، سندی و هندی هستند، آماده شرکت در مسابقات خروس جنگی می‌کنند. خروس‌ها با درآمدن از لک (پرریزی) آماده می‌شوند.  این مسابقات در رینگی به مساحت حدود ۱۰ متر مربع و بر روی فرش (برای جلوگیری از خستگی حیوان) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشینه این مسابقات به حدود قرن ششم پیش از میلاد می‌رسد. این حیوانات همانند ورزشکاران حرفه‌ای تربیت می‌شوند و گاه قیمت آنها به حدود ۵۰ میلیون تومان می‌رسد. مسابقات معمولا با شرط‌بندی همراه است که هیجان آن را به طور فزاینده‌ای برای علاقه‌مندانش بالا می‌برد.

خروس‌ها اغلب در کارتن‌های خالی سیگار حمل می‌شوند که مناسب با قد و هیکل آنها می باشند. در اصطلاح خروس بازی به خروسی «چهاردانگ» گفته می شود که بالای۷۰سانتی متر قد داشته باشد.

خارها (ناخن مصنوعی) سایزها و کاربردهای مختلفی دارد که بنابر شگرد مبارزه خروس و همچنین خروس حریف مقابل توسط خروس باز انتخاب و بوسیله چسب‌های مایع، پانسمان و لنت برروی پای حیوان نصب می‌گردد که نیاز به تجربه و تخصص خاصی دارد.


انتخاب نوع خار و نحوه نصب آن در مسابقات بسیار تعیین کننده است و خروس‌باز عموما نظر تیم پشتیبانی خود را جویا می‌شوند.
خروس‌بازان با قطع ناخن خروس و جایگزین کردن ناخن مصنوعی سعی در ایجاد ضربات کاری در هنگام مسابقه دارند.


خروس باز با فوت کردن در چشم خروس درحال آماده سازی آن برای مسابقه است.


تیم آماده‌سازی خروس در آغاز مسابقه با گذاشتن فتیله درگلوی حیوان و دادن آب به خروس آن را مهیای مسابقه می‌کنند.


هرهفته مشتاقان زیادی برای دیدن مسابقات خروس‌بازی به دامداری متروکه‌ای که با تغییرات درقسمتی از آن رینگ ساخته شده گردهم می‌آیند. صاحب دامداری باگرفتن ورودی و فروش انواع کباب و قلیان برای خود درآمدی بهتراز دامداری ایجاد کرده است.
دو خروس قبل از شروع حمله درحال محک زدن یکدیگر هستند. خروس‌ها با اسم‌های گوناگون شناخته می‌شوند اعم از: صابونی،لالکی،کج تاج،ابرش،خسک،سیندی

شگرد مبارزه خروس‌ها معمولا متفاوت است. عموما آنها با پریدن به هوا سعی در وارد کردن ضربه به سر و گردن خروس مقابل دارند.
دو خروس قبل از شروع حمله درحال محک زدن یکدیگر هستند.
خروس‌های مبارز همانند ورزشکاران حرفه‌ای تربیت می‌شوند و گاه قیمت آنها به حدود ۵۰ میلیون تومان می‌رسد.
در زمان استراحت خروس‌ها تر‌‌ و خشک و کمپرس می‌شوند و برای ادامه مسابقه آماده می شوند. خروس بازها تنها مجاز به دادن آب قند به آنها می‌باشند و اگر پارگی دربدن حیوان باشد بخیه زده می‌شود.


هرهفته مشتاقان زیادی برای دیدن مسابقات خروس‌بازی می‌آیند.
شگرد مبارزه خروس‌ها معمولا متفاوت می‌باشد. عموما آنها با پریدن به هوا سعی در وارد کردن ضربه به سروگردن خروس مقابل دارند.
خروس‌های مبارز همانند ورزشکاران حرفه‌ای تربیت می‌شوند و گاه قیمت آنها به حدود ۵۰ میلیون تومان می‌رسد.
در حین مسابقه، خروس‌بازها با مکیدن لخته خونی که در اثر ضربه خروس حریف در حین مسابقه ایجاد شده است خروس را آماده ادامه مسابقه می‌کنند.


هر هفته مشتاقان زیادی برای دیدن مسابقات خروس‌بازی به دامداری متروکه‌ای که با تغییرات در قسمتی از آن رینگ ساخته شده گردهم می‌آیند. صاحب دامداری باگرفتن ورودی و فروش انواع کباب و قلیان برای خود درآمدی بهتر از دامداری ایجاد کرده‌ است.
صاحب خروس با فوت کردن در پرهای خروس دمای بدن حیوان راپایین می آورد تا آماده ادامه مسابقه شود.
با طولانی شدن مسابقه، خروس‌ها تقریبا دیگر رمقی برای ادامه ندارند دراین هنگام با رضایت طرفین مسابقه مساوی اعلام می‌شود.
هر هفته مشتاقان زیادی برای دیدن مسابقات خروس‌بازی به دامداری متروکه‌ای که با تغییرات در قسمتی از آن رینگ ساخته شده گردهم می‌آیند. صاحب دامداری باگرفتن ورودی وفروش انواع کباب وقلیون برای خود درآمدی بهتر از دامداری ایجاد کرده است.
مسابقات خروس‌بازی عموما در روزهای تعطیل برگزار می‌شود و زمان مسابقه دو تایم یک ساعته است که دوتایم آب (زمان استراحت) بیست دقیقه ای دارد.
اگر درحین مسابقه شکاف در بدن خروس ایجاد شود در زمان استراحت، تیم همراه خروس باز به بخیه‌زدن با نخ و سوزن معمولی می‌پردازند.


قبل از بخیه زدن تیم همراه سعی می‌کند که با کمپرس حوله گرم از ایجادتورم در ناحیه بریده شده قبل از بخیه جلوگیری کند.


در زمان استراحت افراد متخصص با تغییراتی که در خار ایجاد می‌کنند سعی درتغییر روند مسابقه و نتیجه گیری بهتر دارند.


تیزکردن ناخن درحین مسابقه باعث می‌شود که برندگی خار بر بدن خروس مقابل بیشتر شود.


مسابقه، خروس‌بازها با مکیدن لخته خون که در اثر ضربه خروس حریف در حین مسابقه ایجاد شده است، خروس را آماده ادامه مسابقه می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

شکنجه‌ای وحشتناک‌ به نام مسابقات خروس بازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۹۲۱/برگزاری_مسابقه_ای_عجیب_و_خونین_به_نام_خروس_جنگی_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: